Menu
Hvem er online
2 registrerede (LiMa, Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#93501 - 24/03/2008 20:41 Hvor langt skal man gå?
sass
Bruger

Reg.: 17/12/2007
Hej! \:\)
Jeg er i den heldige situation at jeg har fået mig en skøn kæreste, og vi er utrolig glade for hinanden, selvom det er forholdsvist nyt.
Vi er begge enige om at sex hører ægteskabet til, og snakker også åbent om det. Men vi er begyndt at snakke om hvor langt man kan gå? Hvor langt kan man gå når man ligger sammen osv.? altså hvor ligger grænsen for hvor langt man bør gå i forhold til bibelen og sine egne grænser.. Der er helt sikkert delte meninger om dette, men det kunne være rart at høre nogle forskellige holdninger.
Hvor langt kan man gå i forhold til bibelen?
Til man ikke bliver for fristet til at gå i seng sammen eller?

Jeg håber ikke det er for "pinligt" et emne. \:\)
Jeg elsker Gud og prøver bare så vidt muligt at følge hans vilje. \:D

Glædelig Påske.
sass.

Til toppen 
#93502 - 24/03/2008 20:57 Re: Hvor langt skal man gå? [Re: sass]
Laugesen
Bruger

Reg.: 21/11/2006
Sted: Ødsted
Hej Sass

Et godt spørgsmål du stiller og nej der er ikke nogen "rigtige" svar udover så længe i kan styre det.

Oprindeligt skrevet af: Sass
Hvor langt kan man gå i forhold til bibelen?
Til man ikke bliver for fristet til at gå i seng sammen eller?

Hvis vi snakker berøringsoverflade, tænker jeg bikini linien, eller det en bikini ikke ville dække. Da det netop er de dele af kroppen der er forbunden med størt seksuel tiltrækning.
Men hvor langt man kan gå? Det er der jo som sådan kun det svar: At så længe man ikke har samleje er det ok. Men jeg synes personligt at den der bikini regel er ret god! \:\) Den holder fristelsen lidt på afstand.

Men som sagt ingen perfekte svar! Men det var mit bud.

Guds velsginelse over dig (jer)
Kærligst Laugesen

Overgiv din vej til Herren, stol på ham, så griber han ind. SL 37,5

Til toppen 
#93585 - 25/03/2008 18:12 Re: Hvor langt skal man gå? [Re: sass]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
Bibelen giver dig ikke nogle svar. Her må du og kæresten tænke og tale sammen om hvor jeres grænser går.

Fornuften rækker langt. Da folk tiltrækkes af mange forskellige ting, kan det være en farlig leg at give råd om bikinilinjer osv. så det vil jeg undlade.

Tal sammen, find i fælleskab ud af hvor jeres grænser går.
Det giver meget mere mening og er nemmere at overholde, end en usikker fortolkning af noget der blev skrevet i en anden tid og på et anden sted.

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 
#93633 - 25/03/2008 22:27 Re: Hvor langt skal man gå? [Re: sass]
Underground
Bruger

Reg.: 19/03/2008
Sted: Viborg
Så vidt jeg ved, er biblen ikke glad for sex før i har været i kirken med familien og sagt ja til et stor spørgsmål vil forvolde hovedepine og glæde de næste 70 år \:\)
Men bliv nu ikke berørings angste foranledigt af kristne. Du kan godt røre en pige intimt uden at i hopper i seng med hinanden den halve nat... Man kan ikke have en kæreste og så hold til at nikke til anden og give high-five.

Rør hende, og elsk hende.. og når i er gift, så elsk med hende.
Lad være med at blive steril i din omgang med hende fordi kristne mener at Gud har en handlingsplan omkring kærestepar (he doenst)

Ændret af Underground (25/03/2008 22:28)

Til toppen 
#93653 - 26/03/2008 00:24 Re: Hvor langt skal man gå? [Re: sass]
Jalokin
Anonym

Hej sass!

Ønsker I at gå lige til kanten?

Jesus døde for jeres synder, så der er vel ingen grund til at gå lige til kanten og risikere at falde ud over den?

Hvis jeres forhold bliver til mere, har I et helt liv at blive mere intime i, så I går vel ikke glip af noget?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#93656 - 26/03/2008 01:01 Re: Hvor langt skal man gå? [Re: Underground]
Laugesen
Bruger

Hej Underground

Godt indlæg.

Er faktisk enig i ca. det hele undtagen lige denne del.
 Oprindeligt skrevet af: Underground
Lad være med at blive steril i din omgang med hende fordi kristne mener at Gud har en handlingsplan omkring kærestepar (he doenst)

Og det eneste jeg opponere mod er at Gud har en plan med os alle. Også dig om end du nok ikke vil erkende det \:\)

Guds velsignelse over dig
Kærligst Laugesen

Til toppen 
#93679 - 26/03/2008 12:48 Re: Hvor langt skal man gå? [Re: Laugesen]
Underground
Bruger

Reg.: 19/03/2008
Sted: Viborg
Jeg synes helt klar at biblen ligger op til, at Gud har en vision for hvert menneskes liv \:\)
Jeg formulerede mig måske dumt, hvad jeg sigtede til var, at jeg ikke mente Gud havde en kageform, som alle kærester blev bagt i, sådan forstået at forskellige mennesker har forskellige grænser, fristelser og etc \:\)

Til toppen 
#93687 - 26/03/2008 13:41 Re: Hvor langt skal man gå? [Re: Underground]
Laugesen
Bruger

Hej Underground

Så er vi enige \:\)

Jeg tror ikke Gud har en bageform eller en standart for noget som helst i et eneste af vores liv, måske lige med undtagelse af frelsen, som er ret meget en stadart pakke! \:D

Han har en plan med lige præcis os, vi kan vælge at følge den eller lade være!

Guds velsignelse over dig
Kærligst Laugesen

Ændret af Laugesen (26/03/2008 13:41)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær