Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#93144 - 21/03/2008 18:00 Brænd mig på bålet...
Agnete
Bruger

Reg.: 21/03/2008
Eller hvad i nu vil, nå nu i er herinde...

Nå men jeg er så en af "de stakkels piger" der har fået foretaget en arbort, og har det udemærket med det ja i læste rigtigt, jeg er okay med det...

Men hvis i har lyst så spørg endelig om hvordan det er at få foretaget en arbort...

Til toppen 
#93150 - 21/03/2008 18:31 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Agnete]
Underground
Bruger

Reg.: 19/03/2008
Sted: Viborg
Brændes?

Du skal være glad for at du tog din beslutning selv, istedet
for at lade dig presse af udenforstående menneskers religiøse
undskydninger \:\)

Der findes en etisk debat om abort, men den debat har det altid med handle om fostret frem for kvinden \:\)

Jeg håber det må gå dig godt

Til toppen 
#93157 - 21/03/2008 20:12 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Agnete]
Bluerover1
Bruger

Reg.: 29/09/2005
Sted: Colinton AB Canada
Hej Agnete;
Hvad med barnet, blev det braendt?
mvh Bluerover1

Til toppen 
#93159 - 21/03/2008 20:55 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Bluerover1]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
 Oprindeligt skrevet af: Bluerover1
Hej Agnete;
Hvad med barnet, blev det braendt?
mvh Bluerover1

Det er en noget usmagelig og ufølsom kommentar, selv i spøg!

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#93160 - 21/03/2008 21:07 Ufølsomt? [Re: LarsBj]
Jalokin
Anonym

Oprindeligt skrevet af: LarsBj
Det er en noget usmagelig og ufølsom kommentar, selv i spøg!

Det er da et relevant spørgsmål! Nogle begraver deres dræbte fostre; andre lader dem bare blive smidt ud, og så bliver de vel brændt?

Hvordan kan det være ufølsomt hvis Agnete har det "fint" med at have fået en abort?

Til toppen 
#93161 - 21/03/2008 22:25 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Agnete]
SigneT
Bruger

Reg.: 02/01/2008
Sted: Hailsham
 Oprindeligt skrevet af: Agnete

Men hvis i har lyst så spørg endelig om hvordan det er at få foretaget en arbort...

Jamen.. hvordan er det så? \:\) Hvor gammel var du da du fik aborten foretaget og hvor lang tid er det siden? Må jeg spørge om hvor længe du var i graviditeten? Og ikke mindst: hvorfor valgte du at få foretaget aborten?

kh Signe

There was hope for Job like a cut down tree, I hope there's such hope for me!!

Til toppen 
#93163 - 21/03/2008 23:23 Re: Ufølsomt? [Re: ]
LarsBj
Bruger

Oprindeligt skrevet af: Jalokin
Hvordan kan det være ufølsomt hvis Agnete har det "fint" med at have fået en abort?

Fint arbejde; nu nærmer vi os noget, der med lidt god vilje kan betegnes "empati".

Måske var det værd at overveje lige netop dén del igen?

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#93195 - 22/03/2008 14:29 Re: Brænd mig på bålet... [Re: LarsBj]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
Næh....synes jeg egentlig ikke. Det der er usmageligt og ufølsomt er at komme og sige at man har fået myrdet sit barn og har det fint med det.

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#93197 - 22/03/2008 14:48 Re: Brænd mig på bålet... [Re: JesusFreakDK]
Underground
Bruger

Tværtimod, er det flot og modent at stå ved sine valg, og være åben omkring det, istedet bekræfter i kristne fordomme om jeres fordømmende sind, Larsbj derimod har en smule anstændighed

Kom ud af mordretorikken, den forældet og irrelevant

Til toppen 
#93199 - 22/03/2008 15:12 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Agnete]
Pauli
Anonym

Jeg synes det er en ærgelig tråd her på debatten, vi kan ikke diskutere enkeltepisoder uden det bliver fordømmende og grimt, netop fordi der kommer en del følelser i klemme, ingen (tror jeg) her på siden kan sætte sig ind i den situation du har stået i, og jeg må indrømme, at jeg synes nogle af de kommentarer jeg har set her i tråden har været ufølsomme og utilstedelige...
Det skal imidlertid ikke lyde som om jeg på nogen måde har sympati, for det du har valgt, men i enhver sag om abort eller generelt mord, er det sjældent kold ondskab der ligger til grund, det kan være sociale problemer eller andet der resulterer i disse tragedier...
Løsningen på tragedierne er ikke fordømmelse, men forståelse og derigennem hjælp til selvhjælp...

Ændret af Pauli (22/03/2008 15:14)

Til toppen 
#93202 - 22/03/2008 16:05 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Bluerover1]
Underground
Bruger

Til stadighed den mest hjerteløse kommentar jeg kan forstille mig til en ærlig pige.

Til toppen 
#93204 - 22/03/2008 16:18 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Agnete]
Bjarke
Bruger

Reg.: 12/12/2004
-Min søster fik en abort I hendes tidlige år (fortæl hende ikke at jeg nævner det her....), og hun fik siden 2 dejlige døtre.

Hun er overbevist om at hendes førstefødte er det samme barn, født med lidt forsinkelse, og jeg har ikke grund til at tro noget andet, Gud har løsninger på alle problemer....

Du skal ikke tage dig af de forstokkede kommentarer folk kommer med, de stirrer sig blinde på Dogma og glemmer det vigtige, må Herren være med dem, og Gud velsigne dig for at give den her debat et menneskeligt ansigt....

-Var jeg kvinde og blev uønsket gravid, med een der fx viser sig ikke at være manden i mit liv eller bare alt for tidligt, ville jeg sikkert også gøre det....

Vi har snart Amerikanske tilstande her, hvor det handler om nogle få mærkesager, som skubber det glædelige budskab i baggrunden....

-Jeg er sikker på at Gud tager en homoseksuel til sig hvis han ellers har været et godt menneske, Gud vil nok sige til ham at det er sådan og sådan, at menneskerne helst skal leve sammen m/k og så gøre hans partner til en kvinde og så kan de leve lykkeligt sammen i evigheden....

Jeg tror at mange mennesker får sig en grim/glædelig overraskelse når de dør og kommer ansigt til ansigt med Gud, kristne såvel som ikke troende, der er kristne der må en tur i helvede og der er ikke troende der kommer direkte i himmelen....

BS

Ændret af Bjarke (22/03/2008 16:33)

-Gud elsker de stille og søde....

-Samvittigheden og den sunde fornuft er Guds to største gaver til menneskeheden....

Til toppen 
#93207 - 22/03/2008 16:29 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Agnete]
VNielsen
Bruger

Reg.: 01/02/2008
Sted: Esbjerg
Hej Agnete.

Først vil jeg gerne sige at jeg synes det er flot at du er ærlig. ;\)

Men jeg har lige nogle spørgsmål:

Hvad var det der gjorde at du valgte en abort, frem for at beholde barnet??

Tænkte du ikke over at det var et levende væsen, der skulle miste livet??

Hvordan havde du det bagefter??

Rom. 14, 19: Lad os derfor stræbe efter det, der tjener freden og den indbyrdes opbyggelse.

Til toppen 
#93208 - 22/03/2008 16:32 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Agnete]
Underground
Bruger

Kære Agnete...

Som det nok er gået op for dig, så er der folk som i ly af kristendommen gør sig til etiske talsmænd, og sammenblander politisk korrekthed og kristen religion ind i en koalition.

Mange kvinder går igennem en fase af skyld og skam, bebrejdelse og nedladenhed og misforstået støtte for omverdenen i denne svære beslutning.
Herinde har du set eksempler på mennesker hvis næste kærlighed kun rækker til dit ufødte barn, men helt glemmer dig, og faktisk kun kalder dig en morder.

I min optik, er du en viljestærk kvinde som tog en beslutning. Biblen taler ikke imod abort, man forholder sig til særtolkninger, primært fra Gamle Testamente, og sammenblander man det. Det må vi blot leve med at mennesker gør, men istedet for at lytte til at folk bebrejder dig, så søg istedet for Gud for lindring og forståelse og opbakning. Og blæs på os andre... vi er mennesker, hvad ved vi overhovede om noget, når alt kommer til alt \:\)

Hvis du er okay med din beslutning, så er du en stærk kvinde med et ærligt hjerte, det kan ingen bebrejde dig \:\) Og da jeg regner med at næsten ingen herinde ved ret meget om hvordan det er at være i din situation, så er det begrænset hvad de kan give af empati og sympati og forståelse \:\)

Hvis jeg skulle spørger om noget, så ville det være.
Var du alene om det, eller var den potentielle far med til at snakke om det?

Til toppen 
#93212 - 22/03/2008 16:52 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Bjarke]
SigneT
Bruger

Oprindeligt skrevet af: Bjarke

Og kommer du senere i himmelen, så gå udenom Agnete, du skal ikke gå hen og belemre hende og sige undskyld, bare gå udenom....

BS

Jeg vil på ingen måde forsvarer Bluerover1's kommentar. Det må han selv gøre. Men jeg synes det du skriver her er heller ikke særlig sødt!!

Hvor blev næstekærligheden af dér?
Hvor blev fjendekærlighede af dér?
Hvor blev 'vend den anden kind til' af dér?
Hvor blev tilgivelsen af?

Hvordan kan du tillade dig at være herre over hvad der sker med Bluerover1 når han dør? Det er da kun Gud der ved det! Hvordan kan du vide om Bluerover1 har bedt om tilgivelse og fået den? Det ved du da intet om! Synes det er rigtig umenneskeligt at ønske folk til helvede/brænde i solen? Det var dog skrækkeligt og grusomt..

Hvorfor mener du ikke at Bluerover1 bør sige undskyld til Agnete? Jesus snakker da om tilgivelsen, så hvorfor er det nu forkert at sige undskyld? Det er da for det første op til Bluerover1 om han vil sige undskyld, derefter er det op til Agnete om hun vil accepterere undskyldningen. Det er da slet ikke noget du bør blande dig i?

Jeg er da enig i at hans kommentar var provokerende, men jeg synes faktisk at din kommentar til ham er endnu mere provokerende!

Mvh Signe

Ændret af Kefas (26/03/2008 16:06)

Til toppen 
#93213 - 22/03/2008 17:11 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Bjarke]
SigneT
Bruger

-Min søster fik en abort I hendes tidlige år (fortæl hende ikke at jeg nævner det her....), og hun fik siden 2 dejlige døtre.

Hun er overbevist om at hendes førstefødte er det samme barn, født med lidt forsinkelse, og jeg har ikke grund til at tro noget andet, Gud har løsninger på alle problemer....

Hvis sjæl og krop er ét - så er det jo to forskellige børn ikke?

Du skal ikke tage dig af de forstokkede kommentarer folk kommer med, de stirrer sig blinde på Dogma og glemmer det vigtige, må Herren være med dem, og Gud velsigne dig for at give den her debat et menneskeligt ansigt....

Amen. Tak til Agnete for sin ærlighed. \:\)

-Var jeg kvinde og blev uønsket gravid, med een der fx viser sig ikke at være manden i mit liv eller bare alt for tidligt, ville jeg sikkert også gøre det....

Ville du dyrke sex med en der ikke var personen i dit liv? Jeg mener at hvis man kan dyrke sex, må man tage konsekvensen hvis man bliver uønsket gravid. Især i en tid hvor prævention er så let at anskaffe.

Vi har snart Amerikanske tilstande her, hvor det handler om nogle få mærkesager, som skubber det glædelige budskab i baggrunden....

Det forstår jeg slette ikke? Hvad mener du?

-Jeg er sikker på at Gud tager en homoseksuel til sig hvis han ellers har været et godt menneske, Gud vil nok sige til ham at det er sådan og sådan, at menneskerne helst skal leve sammen m/k og så gøre hans partner til en kvinde og så kan de leve lykkeligt sammen i evigheden....

Så modsiger du Paulus - men så kan man jo diskuterer hvor meget vi bør ligge i Paulus' breve. Men du modsiger også Jesus, når han snakker om at blive ét kød.

For det andet ville det jo ikke være lykken for en homoseksuel at Gud gjorde hans partner ind til en kvinde. Den homosekuellle tænder jo på MÆND, ikke kvinder. Eller misforstår jeg dig helt? For kan ikke se logikken i at det ville hjælpe en homoseksuel at gøre hans partner til en kvinde..

Jeg tror at mange mennesker får sig en grim/glædelig overraskelse når de dør og kommer ansigt til ansigt med Gud, kristne såvel som ikke troende, der er kristne der må en tur i helvede og der er ikke troende der kommer direkte i himmelen....

Modsiger du ikke Jesus her? Jesus sagde da at ingen skulle komme til Faderen udenom Jesus? .. Jeg må indrømme at jeg håber da også at Gud vil tage mine ateistiske venner og familie i Himmelen, men det er jo ikke det der står?

Det lyder også som om du mener at vi muligvis kommer i Helvede før Himmelen? Altså at vi måske for en straf på 2 år i Helvede før vi kommer i Himmelen? Hvor har du det fra? Hvis det er tilfældet, er Gud så ikke en Gud der straffer?

Et sidste spørgsmål er, hvilken trosretning er du fra Bjarke? Har virkelig aldrig hørt en med disse meninger før, men de er da ret interessante. \:\)

Gud velsigne dig!
kh Signe

Til toppen 
#93225 - 22/03/2008 20:14 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Underground]
JesusFreakDK
Bruger

"Forældet" og "irrelevant"...
Ganske smart egentlig. For kan man få dét synspunkt igennem, så er det klart at det ufødte barn ikke kan have nogle rettigheder. Så kan man indlede den form for folkemord som man har set de sidste 35 år..

Ingen ville komme og tale om modenhed og ansvarlighed og deslige hvis det var et nyfødt barn som var blevet myrdet på den mest bestialske måde, blot fordi det kom på et ubelejligt tidspunkt.
Jeg er sådan set komplet ligeglad med din "approval" - den rager mig en høstblomst. Det jeg er interesseret i er rigtigt og forkert, godt og ondt. Og jeg kan ikke få det at myrde et lille barn i koldt blod, og have det fint med det, til at være godt under nogen som helst omstændigheder. Så afstumpet er jeg ikke.

-Grundtvig

Til toppen 
#93255 - 23/03/2008 01:02 Re: Brænd mig på bålet... [Re: JesusFreakDK]
Underground
Bruger

Så er mentruation vel også mord? \:\)

Det er fint Jesusfrek, hvis du vil holde på det og bruge det imod mennesker i situationer du ikke er istand til at forstå, dog ville lidt sympati og forståelse gør dig blot en tand mere troværdig og nem at tage alvorligt.

Til toppen 
#93257 - 23/03/2008 01:16 Re: Brænd mig på bålet... [Re: SigneT]
Bjarke
Bruger

Signe T:

"sjæl og krop er eet":
-Det kan jeg ikke huske at have læst, men det kan da godt være det står der, however, jeg er sikker på at Gud kan "forsinke en ankomst" og at Han har gjort det i min søsters tilfælde....

"manden i mit liv":
-Der er mange som med søde og ømme ord giver sig ud for at være eet, men viser sit sande ansigt i tilfælde af fx. graviditet.

"få mærkesager":
-Man kan let få det indtryk at kristne i Amerika kun bekymrer sig om abort og homoseksuelle.

"gøre hans partner til en kvinde":
-Jeg tror det er det Gud gør, og jeg er sikker på at Han sagtens kan vende eens seksuelle trang til noget andet....

-Jeg ville meget nødig vende en homoseksuel (eller en "barnemorder") mod/væk fra Gud ved at dømme ham hårdt, man må gerne have en holdning om at det andre gør er forkert, men i Bluerover1´s og andres ("myrde et barn med koldt blod") tilfælde er alle (inklusive Jesus) vist bedst tjent med at man holder sin mening for sig selv....

"Modsiger du ikke Jesus her?":
-Jeg tror faktisk at alle kommer i himmelen før eller siden, der er nogen det kommer til at tage lang tid for....
-Gud er så god, at han vil have alle hjem, men jeg tror også han straffer ALT ondt, jeg tror ikke han glemmer det mindste.
-Han er barmhjertig overfor Bluerover1 ved at lade ham nøjes med 10 sekunder istedet for et år, der er ikke noget forhærdet over hans hjerte efter det, han siger ikke noget dumt igen...

-Jeg har det sådan lidt la-la med Paulus, synes han væver lidt (jeres tale skal være ja-ja og nej-nej) men han har skrevet noget af det jeg holder allermest af, romerne 2 hvor han siger at hedningerne, om de følger deres hjerters samvittigheds lov, fuldt og helt er ok. (Og så er hans beskrivelse af samvittigheden i samme åndedrag (og al tankevirksomhed, iøvrigt) enormt skarp; -At tankerne indbyrdes anklager eller også forsvare hverandre (det er det der sker derinde i hovedet....))

-Og Gud velsigne dig, Signe T.

BS

-Samvittigheden og den sunde fornuft er Guds to største gaver til menneskeheden....

Til toppen 
#93261 - 23/03/2008 02:21 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Underground]
JesusFreakDK
Bruger

Det samme gamle "hvad så med menstruation"-argument som holder lige så lidt vand som Titanic var synkefrit.
Gider end ikke bruge tid på at besvare det - det er gjort en millard gange før.

Jeg har overordenlig stor sympati og forståelse for ofrene - dvs. de ufødte børn, dem du bare vil slå ihjel fordi de nu er ubelejlige.

Og jeg har HELLER IKKE noget sted sagt at et forbud skal stå alene. Det mener jeg ikke. Men jeg mener stadig det skal være forbudt at myrde sit ufødte barn, ligesom det er forbudt at myrde sit fødte.
Hvad hvis man nu når barnet er et halvt år gammel finder ud af at man da alligevel ikke vil have det? Efter din logik så skal man have lov at slå det ihjel, fordi det er "ens eget valg".
Det er måske nok god logik udfra dit synspunkt (dog tror jeg ikke at du er klar til at tage denne logiske konsekvens af dit synspunkt), men det er stadig afskyeligt.

-Grundtvig

Til toppen 
#93263 - 23/03/2008 03:13 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Bjarke]
Laugesen
Bruger

Reg.: 21/11/2006
Sted: Ødsted
Hej Bjarke

Du taler altså lidt i koder i dit indlæg. Det virker som om du udplukker det du mener du kan bruge i kristendommen og fravælger alt andet?

-Det kan jeg ikke huske at have læst, men det kan da godt være det står der, however, jeg er sikker på at Gud kan "forsinke en ankomst" og at Han har gjort det i min søsters tilfælde....

Principielt er din nevø vel blevet legemligt genfødt/reinkarneret her på jorden - og det er jo direkte ubibelsk. Hebr 9,11 Og ligesom det er menneskenes lod at dø én gang og derefter dømmes. Din nevø er vel (ifølge dit udsagn) død og livet op igen?

-Jeg tror det er det Gud gør, og jeg er sikker på at Han sagtens kan vende eens seksuelle trang til noget andet....

-Jeg ville meget nødig vende en homoseksuel (eller en "barnemorder") mod/væk fra Gud ved at dømme ham hårdt, man må gerne have en holdning om at det andre gør er forkert, men i Bluerover1´s og andres ("myrde et barn med koldt blod") tilfælde er alle (inklusive Jesus) vist bedst tjent med at man holder sin mening for sig selv....

Forstår ikke helt hvad du ikke vil? Vil du ikke fortælle en homoseksuel at det han gør er forkert i forhold til bibelen? Hvis du ikke vil, og gør det med begrundelse at du ikke vil skræmme ham væk fra Gud? Så er det jo nærmest absurd. Du vil ikke forælle ham om Guds bud, for at holde ham tæt til Gud? - Det er jo selvmodsigende!

-Jeg tror faktisk at alle kommer i himmelen før eller siden, der er nogen det kommer til at tage lang tid for....
-Gud er så god, at han vil have alle hjem, men jeg tror også han straffer ALT ondt, jeg tror ikke han glemmer det mindste.
-Han er barmhjertig overfor Bluerover1 ved at lade ham nøjes med 10 sekunder istedet for et år, der er ikke noget forhærdet over hans hjerte efter det, han siger ikke noget dumt igen...

Nu er vi på et skråplan. Hvis ingen fordømmelse der er, hvorfor i alverden skal jeg så tro på Jesus??? Han kunne jo bare være død og jeg kunne være ligeglad??
Det er jo så langt fra det kristne budskab at jeg snart ikke ved hvor jeg skal begynde min argumentation mod det?
Generelt ligner dit udsagn en gengivelse af den katolske skærsild fra 1500 tallet? Men jeg ser ingen afladshandel i dit indlæg?

Jeg har det sådan lidt la-la med Paulus

Vil du uddybe lidt mere? Helst lidt mere konkret/mindre rodet?

Guds velsignelse over dig
Kærligst Laugesen

Overgiv din vej til Herren, stol på ham, så griber han ind. SL 37,5

Til toppen 
#93270 - 23/03/2008 10:23 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Bjarke]
JesusFreakDK
Bruger

Øhm...jeg kan ikke se at Paulus skriver det du siger i Rom 2? Jeg kan tværtimod se at hele kapitlet handler om Guds retfærdighed, og Guds dom.
"De, som har syndet uden loven, vil også gå fortabt uden loven. Og de, som har syndet under loven, vil blive dømt efter loven. For det er ikke dem, som hører loven, der er retfærdige for Gud, men de, som gør loven, vil blive gjort retfærdige." kap 2:12-13.

Jesus selv talte lige ud af posen - og ikke med uld i mund, for at undgå at "vende nogen fra sig". Den praktiserende homofile kan sagtens være religiøs, og mene at vedkommendes homofili ikke er i modstrid med vedkommendes tro.
Men så er det bare ikke kristen tro vi har med at gøre! Biblen, og ja: HELE Biblen er kanonisk!, taler ganske klart og tydeligt herom.

Og så er jeg altså temmelig ligeglad med du ikke bryder dig om det når kristne advarer folk mod fortabelsen - både homofile og andre.
Ez 3:16-20 springs to mind...

Og hele din opfattelse af at alle bliver frelst er udtryk for ønsketænkning af værste karat. Du kan i hvert fald ikke have denne opfattelse fra en seriøs, sammenhængende læsning af Skriften - for Skriften taler ganske tydeligt.

For ikke at snakke om at din opfattelse af Gud (Gud er så god, at han vil have alle hjem, men jeg tror også han straffer ALT ondt, jeg tror ikke han glemmer det mindste.)
ikke har Skriften med sig.
- Jo, Gud ønsker at ALLE må komme hjem - men Han tvinger ingen, hvilket må være din forudsætning!
- Er man i Kristus, så er man for Gud lige så ren og syndfri som Jesus var det! Derfor skal man ikke renses efter døden, eller lignende kættersk opfattelse: Man er allerede så ren og syndfri som man KAN være = fuldstændig.
- Det at du lader til at mene at forsvar af de ufødtes ret til livet er ondt (også jf. en vis bemærkning som endte i papirkurven), sammen med de mildt sagt aparte opfattelser du ellers har lagt for dagen, siger vist mere om dig og den "kristendom" *host*falsk evangelium*host* end om noget andet.

Og nu tror jeg jeg vil ud og have lidt morgenmad - har bedre ting at bruge denne vidunderlige påskemorgen til end at mundhugges med en kætter.

Til alle de kristne der måtte læse dette:

Χριστός ανέστει!

-Grundtvig

Til toppen 
#93271 - 23/03/2008 10:35 Re: Brænd mig på bålet... [Re: JesusFreakDK]
LarsBj
Bruger

Oprindeligt skrevet af: JFD
Hvad hvis man nu når barnet er et halvt år gammel finder ud af at man da alligevel ikke vil have det? Efter din logik så skal man have lov at slå det ihjel, fordi det er "ens eget valg".

Det, der ryster mig, ved jer glødende, indædte abortmodstandere er

1) I kan ikke kende forskel på børn og fostre endsige børn og befrugtede æg. Det kan vi andre, så vi tager IKKE fejl i ovenstående spørgsmål.

2) I har overhovedet, indtil hadefuldhed, ingen medfølelse og forståelse med de kvinder, der i sidste ende står over for de svære valg.

I de første 5-6 år, hvor jeg debatterede på Jesusnet oplevede jeg til min frustration at se mange af mine forudbestemte forestillinger, ja fordomme, om den kristne højrefløjs arketyper (og her især IMs) afkræftet. Det var dog i sidste ende glædeligt at møde et andet billede end det forventede negative!

Nu oplever jeg den bittersøde glæde i at indse, at ikke alle forventningerne var så ubegrundede endda!

Den jesus jeg lærte om i skolen og i perioder af mit liv har fulgt i søndagsgudstjenesterne var en helt anden end de kristne stridsmænd, vi ser her: mild, forstående, overbærende over for det enkelte menneske og dets problemer: "Gå og synd ikke mere", husker jeg som den hårdeste dom fra denne, religionens højeste. Er det monstro i stedet her HER, jeg har haft fordomme?????

Eller ser vi her religionens janusansigt: Overbærende over for de frelste, skånselsløse mod de udenforstående?

Glædelig Påskesøndag!

mvh
LarsBj

Ændret af LarsBj (23/03/2008 10:42)

Isaac Newton

Til toppen 
#93280 - 23/03/2008 12:39 Re: Brænd mig på bålet... [Re: SigneT]
Bjarke
Bruger

SigneT:
"Hvordan kan du tillade dig at være herre over hvad der sker med Bluerover1 når han dør?"

-Jeg gør mig ikke til herre over BR1, det er bare et gæt....

"Hvorfor mener du ikke at Bluerover1 bør sige undskyld til Agnete?"

-Jeg har været grueligt meget ondt igennem, vil ikke redegøre for det her, men jeg vil selv gerne være fri for at de kommer rendende og siger undskyld, jeg har bare lyst til at glemme alt det og ikke skulle elske dem til den tid (er ikke sikker på at jeg vil kunne), vil klart foretrække at de går udenom mig til den tid....

BS

Til toppen 
#93285 - 23/03/2008 13:10 Re: Ufølsomt? [Re: LarsBj]
Jalokin
Anonym

Det må du vist uddybe...

Til toppen 
#93289 - 23/03/2008 13:42 Re: Brænd mig på bålet... [Re: Bjarke]
SigneT
Bruger

-Jeg har været grueligt meget ondt igennem, vil ikke redegøre for det her, men jeg vil selv gerne være fri for at de kommer rendende og siger undskyld, jeg har bare lyst til at glemme alt det og ikke skulle elske dem til den tid (er ikke sikker på at jeg vil kunne), vil klart foretrække at de går udenom mig til den tid....

Men kæreste Bjarke, Jesus han snakker da om tivgivelsen og det er da noget det smukkeste man kan? Eller mener du med "jeg har lyst til at glemme alt" at det er en tilgivelse? \:\)

En anden ting er, du skrev at Gud var barmhjertig og ville give Bluerover1 10 sek på solen i stedet for 1 år som han havde fortjent (dine egne ord). ... Men ville en barmhjertig Gud ikke tilgive og komme videre? Det ville jeg mene.

At sige undskyld - og tilgive - er kun et tegn på overskud og kærlighed, synes jeg.

Til toppen 
#93293 - 23/03/2008 14:09 Re: Brænd mig på bålet... [Re: SigneT]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Tråden lukkes hermed.
"Endnu en aborttråd" er oprettet!

Ordstyreren

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær