Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#93116 - 21/03/2008 06:13 Forvirring efter samtaler med en Buddhist
Anonym
Anonym

Jeg er kristen, men har forvirring og spørgsmål rundt nogle punkter i troen, og i forhold til nutid og sådan. Mit kristne liv gik godt i lang tid, men pludselig, var det som at jeg ikke kunne slippe taget i den gamle tænkning og opfattelser, som gjort at jeg begået en hel del synd. Som jeg angrer, men ikke rigtig ved, hvordan jeg skal komme ud af.
Sådanne ting som alternativ behandling, spådom, clairvoyance, og troet lidt på tidligere liv(selvom jeg ikke gør det, virker det som at det ikke kan slippe mig),sadomasochisme(som været der et stykke tid, og som det heller ikke virker til at ville slippe mig),og andre synder. Jeg har bedt til Gud og jeg føler hans tilgivelse, men hvordan stopper man at det bobler op af munden på en, selvom man ikke tror på det? Hvad foregår der? Det sidstnævnte, når jeg snakkede med en,der var buddist,og også er involveret i sadomasochisme. Han lokkede mig at tale om de ting meget, selvom jeg som sagt,forladt det. Det lød næsten,som at jeg troede på det igen. Det kommer og går i bølger har også skrevet indlæg osv osv. Anyway, så når jeg bad, var det som at han ikke kunne påvirke mig ligeså vel,og blev forvirret,og stille. Samt at for hver gang jeg snakker med ham, så får jeg et pres over mit hoved,som at det er åndelige kræfter. Der var en kristen fra et tvprogram,som bad via tv, som jeg følte talte direkte ind i min situation,som sagde,at det var djævelske ånder,der stod rundt mit hoved og pressede på.
De ting der bliver snakket om tager lang tid at slippe, efter jeg talt med ham, og lige nu føler jeg at han prøver påvirke mig. Jeg tror ikke en meter på,hvad han snakker om(taler på et meget avanceret niveau,intellektuelt)
Han fortalt mig at han havde læst den egyptiske dødebog.
Og mente at den skulle jeg læse. Efter hvad jeg ved, så skulle det være farligt. Kan det passe? (ikke for at jeg vil gøre det)
Han tror ikke på en Gud som sådan,og når jeg nævnte det var han ved at gå i spåner.
Kan I hjælpe mig?
M.

Ændret af Susanne_K (28/03/2008 15:51)

Til toppen 
#93887 - 28/03/2008 15:54 Re: Forvirring efter samtaler med en Buddhist [Re: Anonym]
Susanne_K
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 13/06/2007
Sted: Fyn
Kære M!

Allerførst vil jeg gerne du skal vide at jeg har læst begge dine breve til brevkassen. Det er nemlig sådan (hvis du ikke allerede ved det) at der er et IP-nummer, ved de breve du sender og deraf kan jeg se, at de kommer fra den samme person, men du er stadig fuldt anonym, jeg vil ikke kunne finde frem til dig på nogen måde.

Så dette er altså et svar som har begge dine indlæg som udgangspunkt også selvom det blot er det ene som bliver offentliggjort her i brevkassen.

Det er dejligt at læse, at du er troende og at du beder til Gud. Og det er godt, for det er svære og tunge ting du kæmper med.
Selvom du skriver at du godt ved du har fået tilgivelse for din synd, har jeg alligevel lyst til at slå fast. At når du har bekendt din synd for Gud og bedt om tilgivelse for den, så har han givet dig den, så ER du tilgivet. Hold fast i det og sig det til djævelen, når han prøver at få dig ned med nakken pga. af din fortid. At du pga. af Jesu blod, ER tilgivet!

Du skriver at du oplever at tingene fra din fortid bliver ved med at fylde dine tanker og - som jeg læser det - også i nogen grad er styrende for det du siger og dine handlinger. (tilgiv mig hvis jeg har misforstået det)
Mit bedste råd til dig er at du skal holde op med at opsøge buddhisten du mødes med, hold dig fra ham! Måden du beskriver det han gør ved dig i gennem de snakke I har, siger mig at han på ingen måde er godt selskab for dig. Jeg ved godt at det er lettere for mig at skrive det, end det vil være for dig at gøre det.
Men han hjælper dig jo ikke tættere til Jesus, tværtimod så er han med til at gøre dig endnu mere forvirret og usikker. Og jeg er oprigtig bange for, at du kan miste troen hvis du ikke, i stedet søger sammen med kristne som kan hjælpe og støtte dig i troen på Jesus.
Du skrev i dit første brev, at du ikke for tiden var med i et kristent fællesskab, men det vil jeg gerne opmuntre dig til at opsøge igen, for vi har alle sammen brug for at have kristne brødre og søstre som kan hjælpe hos med at leve som kristne, leve efter det Gud siger i sit ord. For når vi står alene er vi meget nemmere at ”vælte”.
Og når du beskriver hvordan du oplever at der er åndelige kræfter som presser sig på rundt om dit hoved, når du snakker med ham som er buddhist. Tænker jeg at der er så meget mere grund til at være på vagt og tage afstand. Ikke at jeg tror du er besat eller noget i den retning, for du tror på Jesus!
Men jeg tror at satan gør hvad han kan for at få dig væk fra troen, for han ønsker ikke at Jesus skal være herre i dit liv, men tværtimod ønsker han at binde dig til de løgne og de ting som vil hindre dig i at have fællesskab din himmelske far. Ting som Jesus har sat dig fri af, da du tog imod troen på ham.
Og det er bare endnu en grund til at søge ind i et kristent fællesskab som kan støtte dig og hjælpe dig.
Jeg vil gerne gøre dig opmærksom på en hjemmeside der hedder www.imesterenslys.dk og opmuntre dig til at tage kontakt til de mennesker bag den, for jeg tror du i din situation, hvor du har været så involveret i det alternative som du har, kunne få rigtig god hjælp igennem den. Også til at komme ind i et godt kristent fællesskab hvor du kan føle dig hjemme.

Du er velkommen til at kontakte mig via susanne@jesusnet.dk, jeg har fuld tavshedspligt i forhold til det som vi evt. kommer til at skrive sammen om.

Søg herren og hans styrke, søg altid hans ansigt
(1. Krønike bog kap 16 v.11)

Må Gud skænke dig sin fred!
Kærlig hilsen
Susanne K

Ændret af Susanne_K (28/03/2008 15:55)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær