Kære Du!
Hvor må det være svært at kæmpe med dødsangst på den måde. Noget af det som hjælper mig til at hvile i at det er sandt, at jeg ved tro på Jesus har evigt liv på en ny jord sammen med ham. Er alle dem op gennem historien og også i dag, som det har kostet livet at holde fast i deres tro på Jesus. Og alle dem som nu lider under daglige forfølgelser og nød, fordi de tror på Jesus i et land hvor det absolut ikke er velset at være kristen. Hvis det bare var tomme luftkasteller de troede på eller vi tror på, så er jeg sikker på at kirken var død for længst.
Deres vidnesbyrd fortæller mig og dig at det holder!!! At det er noget vi kan dø på. Det kan bærer hele vejen hjem, uanset om vi har en stor og stærk tro eller den der svag og skrøbelig, fordi det afhænger af Jesus og lader Ham bære os gennem vores liv, dagligt søger ham.
Det sidste her, er jeg egentlig ret sikker på at du godt ved, da du har været kristen i nogle år. Men jeg vil alligevel godt minde dig om det igen. At Jesus er det bedste sted at gå hen med alle sine tanker og sin tvivl og fortælle ham det sådan som man har det.
Så du har gjort det helt rigtige ved at bede til Gud om at han må give dig sikkerhed/vished. Og så synes jeg du skal læse rigtig meget i din bibel, de steder som handler om det håb vi har ved troen på Jesus, der hvor der er løfter om den nye jord og bede Jesus om hjælp til at tro det.
Jeg tror det vil være godt for dig at opsøge en sjælesørger, som du kan tale med om de ting som gør dig angst og som kan hjælpe dig med at få flyttet fokus fra det som ateisterne påstår og så hen til Jesus, som i bibelen har givet os sine løfter om at en hver som tror på ham HAR evigt liv.
Men efter hans løfte venter vi nye himle og en ny jord, hvor retfærdighed bor. (2. Pet. 3;13)
Må Gud skænke dig sin fred!
Kærlig hilsen
Susanne K