Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#92841 - 13/03/2008 00:14 Udsættes kristne i Danmark for mediehetz?
fisken
Bruger

Reg.: 07/03/2008
Jeg tænker på at der i de sidste par år har være en del sager i medierne.

F.eks
Den 1 august 2005 i BT Ifølge avisen praktiserer Indre
Mission "tvang ægteskaber".

Den 9 august 2005 i BT, Beskyldes den kristne foreningen Agape for at ville "Omvender bøsser for lotto-kroner".

Den 16 dec 2005 i BT, Agape i avisen under overskiftet "Hjertevasket for Statenspenge"

Den 1 nov 2006 i Ekstra Bladet, "Holder unge som slaver" Faderhuset.

Den 1 marts 2007, "Homoafvænning hos godkendte psykolog", Nordjyske Stifttidende.

Er vi som kristne klædt på til at begå os i den versdlig media verden ?

Og hvad kan vi lære af disse sager.?

Hilsen
Kim Thomassen

Til toppen 
#92845 - 13/03/2008 00:31 Re: Udsættes kristne i Danmark for mediehetz? [Re: fisken]
Jalokin
Anonym

Oprindeligt skrevet af: fisken
Er vi som kristne klædt på til at begå os i den versdlig media verden ?

Nej \:\(

Oprindeligt skrevet af: fisken
Og hvad kan vi lære af disse sager?

At vi skal være bedre til at kommunikere og begå os i medierne!

Til toppen 
#92849 - 13/03/2008 00:51 Re: Udsættes kristne i Danmark for mediehetz? [Re: ]
fisken
Bruger

Reg.: 07/03/2008
"Omvender bøsser for lottokroner", BT den 9 aug 2005, Christina C Petersen

Jeg har snakke med Lars Thidemann-Jensen som er landsleder for Agape. Han har fortalt at artikelen "Omvender bøsser for lottokroner" talte han med journalisten fra BT i 2 timer. Han ønskede at se citeret, før det blev tryk, men selv om journalisten sendte en mail dagen før, venter hun ikke med at offentliggøre artikelen. Citerne var ikke helt korrekt, men det værste var den kontekst udtaltelser er blivet brugt til. Helt fordrejet.

Hilsen
Kim Thomassen

Til toppen 
#92854 - 13/03/2008 08:16 Re: Udsættes kristne i Danmark for mediehetz? [Re: fisken]
angela
Bruger

Reg.: 04/04/2007
Sted: Jylland
Man skal ikke udtale sig om noget som helst, man ikke vil se brugt imod een selv, sådan har det altid været. Vi har ikke alle evnerne til at tale med medierne, så måske er det bedst at overlade det til dem der gør.

Angela

Til toppen 
#92856 - 13/03/2008 08:50 Re: Udsættes kristne i Danmark for mediehetz? [Re: angela]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: angela
Man skal ikke udtale sig om noget som helst, man ikke vil se brugt imod een selv, sådan har det altid været. Vi har ikke alle evnerne til at tale med medierne, så måske er det bedst at overlade det til dem der gør.

Angela

Hej Angela - ja, de medier, de medier ... men jeg tror faktisk ikke der er nogen der har evner til at tale med medierne på en måde som kan sikre en redelig og saglig offentliggørelse af kendsgerninger.

Jeg mener ikke, ytringsfriheden skal begrænses, men den har sandelig sin høje pris!

Vi har de medier vi fortjener, for de afspejler hvad vi ønsker at læse. Det ses af salgstallene!

Når man køber en avis, afgiver man sin stemme: Jatak det vil jeg gerne have mere af.

Når man køber den billigste kylling i Netto er det også en stemme: Jatak, jeg ønsker det billigste og blæser på kvalitet og kyllingevelfærd.

Ulykker, skandaler og dårlige nyheder, som afføder et "det-var-da-forfærdeligt! " sælger desværre bedre end evangeliet - det gode budskab.

Derfor forsøger de med hinanden konkurrerende
medier at overgå hinanden med chokerende overskrifter.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#109116 - 15/01/2010 14:18 Re: Udsættes kristne i Danmark for mediehetz? [Re: kristina]
Assyrianlion
Bruger

Reg.: 06/12/2009
Sted: Århus
At vi skal ligge vores kirkelige forskelligheder til side, og kæmpe sammen med en fast stemme sammen, og udruste os guds rustning og med frimodighed demonstrere sammen og kæmpe for kristendommens ry og kæmpe for Jesus.

IRAK= ASSYRIAN. Landet mellem eufrat og tigris nævnt i bibelen. Vores folk bliver dræbt og fordrevet fra landsbyer, kristne misbrugt, kirker bombet.

Til toppen 
#109144 - 17/01/2010 10:21 Re: Udsættes kristne i Danmark for mediehetz? [Re: fisken]
Lord Dean
Bruger

Reg.: 01/10/2001
Sted: Nykøbing Mors
Når man udtaler sig til BT, så skal man heller ikke forvente at blive skamrost i avisen. Enhver idiot her i landet ved da, at BT og Ekstra Bladet lever af sensationer... og hvis der ikke er nogen sensationer, så må man selv skabe dem...

Gud være os nådige og give os fred!
Michael Hedegaard

www.hedegaard.nu / www.naturister.eu

Til toppen 
#109601 - 16/02/2010 01:32 Re: Udsættes kristne i Danmark for mediehetz? [Re: Lord Dean]
Nygaard
Bruger

Reg.: 08/04/2008
Sted: Herning
Hej Lord Dian

Jeg tror det er klogt at snakke med aviser. Det er vigtigt at vi gør opmærksom på at vi er her. Selvfølgelig er det træls når medierne fordrejer sandheden, men selv med Ekstrabladet og BT er det så ikke en risiko der er værd at løbe?

Venlige hilsner Michael Nygaard

At leve Gud nær er min lykke

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær