Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#92815 - 12/03/2008 17:12 Flygninge og indvandre
fisken
Bruger

Reg.: 07/03/2008
Her tænker jeg dem som kommer til Danmark, og hvordan står det til med vores næstekærlighed til dem efter Mummhamakrisen. Jeg tænker f.eks på mennesker som tidligere var muslimer og som nu tror på Jesus Kristus og er personlige kristen.

Findes der i Danmark nogen kirker for flygninge og indvandre som idag er kristen?

Og er vi gode nok til at tage mod i vores menigheder? Her tænker jeg på folkekirken og frikirkerne.

Hilsen
Kim Thomassen

Til toppen 
#92816 - 12/03/2008 17:22 Re: Flygninge og indvandre [Re: fisken]
Pauli
Anonym

Det er vel fuldstændig ligegyldigt, om der er kirker for flygtninge og indvandrere... Det der samler os handler jo ikke om, hvorvidt vi er flygtninge, indvandrere, sorte, hvide, gule, blå eller en af de farlige røde ;\) , men derimod Jesus og hans hellige budskab...

Ændret af Pauli (12/03/2008 17:37)

Til toppen 
#92866 - 13/03/2008 14:22 Re: Flygninge og indvandre [Re: fisken]
VNielsen
Bruger

Reg.: 01/02/2008
Sted: Esbjerg
Hej fisken.

Citat:
Findes der i Danmark nogen kirker for flygninge og indvandre som idag er kristen?

Og er vi gode nok til at tage mod i vores menigheder? Her tænker jeg på folkekirken og frikirkerne.

Jeg ved ikke hvordan det er andre steder, men i den kirke jeg kommer i, findes medlemmerne i stort set alle farver, kommer fra mange forskellige steder i verdenen, og hver medlem med sin egen fortid. Vi skelner hverken mellem hudfarve eller tidligere tilhørsforhold, vi er jo alle brødre og søstre i Kristus. ;\)

En gang i måneden holder vi international spise party. Der bliver der lavet mad, fra de forskellige lande, og det giver en oplevelse at prøve at smage mad fra fx Indien eller Kina. Så finder man samtidig ud af at selvom det ser anderledes ud end vi er vand til, smager det godt alligevel.
(Bare en lille sidebemærkning jeg synes jeg ville dele.)

Rom. 14, 19: Lad os derfor stræbe efter det, der tjener freden og den indbyrdes opbyggelse.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær