Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#92299 - 06/03/2008 14:42 Kan dyr mærke Guds kraft??
VNielsen
Bruger

Reg.: 01/02/2008
Sted: Esbjerg
Hejsa.

Pg.a. debatten "Er mennesker mere hellige end dyr?" kom jeg til at tænke på om dyr kan mærke Guds kraft, fx når vi beder...

Jeg har selv 2 dejlige katte, og der er noget der tyder på at de også mærker Guds nærvær når vi beder.
Den lille kat, kommer næsten hver gang der bliver bedt, og den store kommer og lægger sig ved siden af en af os, når vi holder bønnemøde.

Dertil skal det så siges at det ikke er normalt at de kommer når der er mange gæster. Specielt den lille undgår helst fremmede mennesker, og de fleste af vores gæster der jævnligt kommer på besøg. (Han er generelt meget sky.)

Jeg har haft tænkt over om de kommer for at mærke Guds nærvær, eller om det er tilfældigt at de kommer hver gang...??

Hvis det er tilfældigt skal man så til at tænke på hvor mange tilfældigheder der skal til, for at det ikke længere er en tilfældighed...??

Rom. 14, 19: Lad os derfor stræbe efter det, der tjener freden og den indbyrdes opbyggelse.

Til toppen 
#92325 - 06/03/2008 19:50 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: VNielsen]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Hej Nielsen,

Jeg tror det var én af vores første opgaver som mennesker, at lede skaberværket i lovsang. Guds kærlighed stopper ikke hos mennesket, men går meget længere ud. Var det ikke skt. Antonius der blev "venner" med en bjørn? Frans af Assissi er også berømt for sin prædiken for fuglene.

Samtidig må vi huske at dyr er dyr. De har så vidt vi ved intet "jeg", og vi gør en fejl hvis vi personificerer dem i for høj grad. I skabelsesberetningen læser vi hvordan Adam navngav alle dyrene, men blandt dem fandt han ingen der "svarede til ham". Jeg tror dyrenes forhold til os er lidt som vore forhold til engle og -til en vis grad- Gud.

Mvh. Steffen

Til toppen 
#92450 - 08/03/2008 22:41 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: VNielsen]
Bjarke
Bruger

Reg.: 12/12/2004
Jeg havde en kat der helt sikkert godt vidste hvad der skete når jeg var på knæ....

Engang hoppede han op på ryggen af mig mens jeg bad, og så sad vi sådan lidt, det var helt perfekt....

En anden gang vågnede jeg op en morgen, hvor han lå sammenkrøllet ovenpå mit ansigt, også helt perfekt....

Den fedeste lille fyr verden har kendt, jeg havde ham desværre kun i 8 år, har følt et dybt stik i hjertet HVER DAG siden han døde, og det er snart 4 år siden, savner ham....

BS

PS. Lær dine katte at de ikke må tage fuglen, man er ikke en engel hvis man tar de andre engle....

Steffen Laursen: -Jeg er mere end sikker på at han havde et "jeg".

Ændret af Bjarke (08/03/2008 22:44)

-Gud elsker de stille og søde....

-Samvittigheden og den sunde fornuft er Guds to største gaver til menneskeheden....

Til toppen 
#92451 - 08/03/2008 22:52 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: Bjarke]
Montago
Anonym

Oprindeligt skrevet af: Bjarke

PS. Lær dine katte at de ikke må tage fuglen, man er ikke en engel hvis man tar de andre engle....

ffs... en kat er en jæger... det er naturligt at den æder din kanariefugl...

alt andet er jo blasfemi :-p

Til toppen 
#92459 - 08/03/2008 23:43 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: ]
Bjarke
Bruger

Montago:

-Der er dyr der er mad-dyr, tror jeg, men det er ikke fuglene....

Jeg tror at har man været ond i sit liv, så bliver man et træ i sit næste liv, har man været rigtig ond bliver man en sten....

Har man gjort alt efter bedste evne, været vegetar og sød på alle andre måder, så bliver man en fugl og kan hygge sig med de andre engle....

Har man ikke været vegetar, men ellers sød på alle andre måder, så skal man nok lige være et par grise og nogle køer og et enkelt får, før der er bonus, og gud lader mig blive en fugl....

-Er man et rovdyr er man under prøve, også katten....

Jeg tror at når man dør, så indgår man i naturen som et dyr, med en fri ånd så man være ved de efterladte og andre der har brug for een´s hjælp.
Man kan med den frie ånd udforske fortiden, jeg personlig skal tilbage til Jesu tid og høre Mesterens ord af hans egen mund....

Jeg ved godt at der ikke er nogle skriftsteder der decideret underbygger min teori (står der faktisk et sted at løven og fåret skal spise græs side om side....?), men omvendt, så er der heller ikke noget i bibelen der decideret modsiger den (fuglene/englene har jeg tit oplevet som aktører for Gud, syngende aktører, det....).

Der er een eller anden filosof, der har sagt at der findes ikke noget Gudsbevis, men at naturen skriger Hans eksistens.
Jeg kan desværre ikke huske hvem det er....

Der er for så vidt lidt "skærsild" over min teori, vi skal prøves her i livet og i de liv der kommer, og altid lære....

Og jeg tror at Gud dømmer både her og hisset, han straffer alt, de hårde hårdt og de milde mildt.
De hårde vil ikke kunne lære noget af deres straf, de forbitres mod Gud, hvor de milde vil kunne lære af deres (milde) straf....

Det sidste ved jeg, at det ikke stemmer overens med gængs kristendom -at Gud tilgiver- men jeg har oplevet onde ting (der blev skudt på min kat gentagne gange med et luftgevær, og meget andet....) og jeg tror ikke -håber ikke- at Gud glemmer noget som helst....

Når jeg dør holder jeg mig fra alt kød, lærer at spise græs og holder min sti perfekt ren, jeg burde starte nu og holde mig fra kød men det er så godt med en god bøf, jeg trøster mig ved at en bøf er en helt anden smagsoplevelse end råt kød med hår og fjer, endsige orme og insekter....

Gud elsker de fredelige, allermest de stille af os....

BS

PS. Min kat åd fugle og mus hele, og måtte leve med et evigt forrevet røvhul (undskyld).
Når de kom ud der hvor sådan nogle kommer ud igen stak benene hul på endetarmen....
Han forstod det godt, når jeg sagde at han ikke havde ret til at tage de andre engles liv, men han kunne desværre ikke lade være....
-Ud over det var han mere end en engel....

Ændret af Bjarke (09/03/2008 00:13)

-Samvittigheden og den sunde fornuft er Guds to største gaver til menneskeheden....

Til toppen 
#92472 - 09/03/2008 00:48 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: Bjarke]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Hej Bjarke,

Hvordan har du det med at Jesus spiste fisk? Lam?

Mvh. Steffen

Til toppen 
#92476 - 09/03/2008 01:47 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: Bjarke]
Laugesen
Bruger

Reg.: 21/11/2006
Sted: Ødsted
Hej Bjarke

Jeg forstår ikke lige denne del og hvad der derefter følger af den:
 Citat:
Jeg tror at har man været ond i sit liv, så bliver man et træ i sit næste liv, har man været rigtig ond bliver man en sten....

Har man gjort alt efter bedste evne, været vegetar og sød på alle andre måder, så bliver man en fugl og kan hygge sig med de andre engle....

Har man ikke været vegetar, men ellers sød på alle andre måder, så skal man nok lige være et par grise og nogle køer og et enkelt får, før der er bonus, og gud lader mig blive en fugl....

-Er man et rovdyr er man under prøve, også katten....

Jeg tror at når man dør, så indgår man i naturen som et dyr, med en fri ånd så man være ved de efterladte og andre der har brug for een´s hjælp.
Man kan med den frie ånd udforske fortiden, jeg personlig skal tilbage til Jesu tid og høre Mesterens ord af hans egen mund....

For mig at se er det langt fra det kristne budskab. Det minder mere om hinduistisk reinkarnation end kristendom. Hvordan er denne påstand forenelig med Hebr. 9,27 Og ligesom det er menneskenes lod at dø én gang og derefter dømmes? Hvis vi har flere liv (forskellige "dyr") har forfatteren af Hebræerbrevet så ikke ramt helt ved siden af?

Hvad angår løven og fåret. Har jeg ikke fundet nogen skriftsteder men har fundet nogen der ligner, så vidt jeg er orienteret alle profetier om den nye himmel og jord:
Es 11, 6-8
v6 Ulven skal bo sammen med lammet,
panteren ligge sammen med kiddet;
kalv og ungløve græsser sammen,
en lille dreng vogter dem.
v7 Koen og bjørnen bliver venner,
deres unger ligger sammen,
og løven æder strå som oksen.
v8 Spædbarnet leger ved slangens hule,
det lille barn stikker sin hånd
ind i hugormens hul.

Og ES 65, 25: v25 Ulven og lammet græsser sammen,
løven æder strå som oksen;
men slangens føde er støv.
Der findes hverken ondskab eller ødelæggelse
på hele mit hellige bjerg, siger Herren.

Bliver det ikke fantastisk?

Men til sidst kom jeg til at tænke over det her:
 Citat:
Det sidste ved jeg, at det ikke stemmer overens med gængs kristendom -at Gud tilgiver- men jeg har oplevet onde ting (der blev skudt på min kat gentagne gange med et luftgevær, og meget andet....) og jeg tror ikke -håber ikke- at Gud glemmer noget som helst....

Der må jeg indrømme vi står på hver vores side, for jeg håber at Gud glemmer hvad jeg har gjort, hvis ikke glemmer så ihvertfald tilgiver. Ellers er der intet håb for mig! Hvilket der i øvrigt heller ikke er for andre, for alle har syndet og har mistet herligheden fra Gud (Rom 3, 23) Men heldigvis (for mig + flere) fortsætter Paulus: og ufortjent gøres de retfærdige af hans nåde ved forløsningen i Kristus Jesus. v25 Ham gjorde Gud ved hans blod til et sonoffer ved troen for at vise sin retfærdighed, fordi han havde ladet de tidligere synder ustraffede, v26 dengang han bar over med dem, for i den tid, der nu er inde, at vise sin retfærdighed, så han selv er retfærdig og gør den retfærdig, som tror på Jesus. v 24-26.

Håber du kunne bruge mine tanker?

Guds velsignelse over dig
Kærligst Laugesen

Overgiv din vej til Herren, stol på ham, så griber han ind. SL 37,5

Til toppen 
#92493 - 09/03/2008 09:26 ordstyrerbemærkning [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: Montago
 Oprindeligt skrevet af: Bjarke

ffs... en kat er en jæger... det er naturligt at den æder din kanariefugl...

alt andet er jo blasfemi :-p

Montago, du bedes undgå at bruge grove gloser her!

ordstyreren

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#92501 - 09/03/2008 13:23 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: Laugesen]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Laugesen, du skrev til Bjarke bl.a. disse linjer:

Citat:
Men til sidst kom jeg til at tænke over det her:
Citat [Bjarke] :Det sidste ved jeg, at det ikke stemmer overens med gængs kristendom -at Gud tilgiver- men jeg har oplevet onde ting (der blev skudt på min kat gentagne gange med et luftgevær, og meget andet....) og jeg tror ikke -håber ikke- at Gud glemmer noget som helst.... "

Der må jeg indrømme vi står på hver vores side, for jeg håber at Gud glemmer hvad jeg har gjort, hvis ikke glemmer så ihvertfald tilgiver. Ellers er der intet håb for mig! Hvilket der i øvrigt heller ikke er for andre, for alle har syndet og har mistet herligheden fra Gud (Rom 3, 23) Men heldigvis (for mig + flere) fortsætter Paulus: og ufortjent gøres de retfærdige af hans nåde ved forløsningen i Kristus Jesus. v25 Ham gjorde Gud ved hans blod til et sonoffer ved troen for at vise sin retfærdighed, fordi han havde ladet de tidligere synder ustraffede, v26 dengang han bar over med dem, for i den tid, der nu er inde, at vise sin retfærdighed, så han selv er retfærdig og gør den retfærdig, som tror på Jesus. v 24-26.

Ja! - netop det er vores levende håb, og vi har Guds herlige løfte i Sl 103 at holde fast i:

så langt som øst ligger fra vest,
så langt har han fjernet vore synder fra os.
Som en far er barmhjertig mod sine børn,
er Herren barmhjertig mod dem, der frygter ham.
For han ved, at vi er skabt,
husker på, at vi er støv.

Jeg selv har aldrig skudt på nogen,
hverken mennesker eller dyr,
men jeg véd at jeg har haft - og stadig har - langt værre synder end det på min samvittighed.

Nogle har jeg glemt, andre kan jeg ikke glemme, selv om jeg så gerne ville ...

Men Herrens profet Esajas siger disse trøsteord fra Gud:

Jeg udsletter dine overtrædelser som en sky,
dine synder som et skylag.
Vend tilbage til mig, for jeg har løskøbt dig.
Råb af fryd, himmel, for Herren har grebet ind.
Bryd ud i jubelråb, jordens dybder,
bryd ud i fryderåb, bjerge,
skoven med alle dens træer!

Dog må vi aldrig glemme de alvorlige ord, som Jesus sagde til sine disciple, da han havde lært dem at bede Fadervor:

.. tilgiver I mennesker deres overtrædelser, vil jeres himmelske fader også tilgive jer.
Men tilgiver I ikke mennesker, vil jeres fader heller ikke tilgive jeres overtrædelser.

Så lad os bede: "Forlad os vor skyld, som også vi forlader vore skyldnere ..."

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#92507 - 09/03/2008 14:03 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: Bjarke]
VNielsen
Bruger

Hej Bjarke.

Citat:
Engang hoppede han op på ryggen af mig mens jeg bad, og så sad vi sådan lidt, det var helt perfekt....

Sødt... \:\)

Citat:

Hvis du selv har en undolat eller kanariefugl, kan du måske være heldig at lære din kat at det ikke er mad eller legetøj.

Mht. de vilde fugle er der ikke noget at gøre, og det er ikke forkert at din kat tager en fugl med hjem, den selv har fanget. Hvis den gør det er det kun et forsøg på at gøre dig glad. Du giver den et hjem med kærlighed, og den får maden serveret, så er det ikke usandsynligt at den vil prøve at give dig en gave, og det er måden den vil gøre på. Og den eneste måde den kender.

Katte er rovdyr, det kan vi ikke komme udenom. De er blevet skabt af Gud som rovdyr, med de instinkter de har, og det kan og bør vi ikke lave om på. Det er naturligt og sådan de er blevet skabt. ;\)

Rom. 14, 19: Lad os derfor stræbe efter det, der tjener freden og den indbyrdes opbyggelse.

Til toppen 
#92511 - 09/03/2008 14:29 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: steffenlaursen]
VNielsen
Bruger

Hej steffen.

Citat:
Samtidig må vi huske at dyr er dyr. De har så vidt vi ved intet "jeg", og vi gør en fejl hvis vi personificerer dem i for høj grad.

Jeg tror nu at nogle dyr har et form for "jeg," dog ikke på samme måde som mennesker.
Jeg tror også du har ret i at vi ikke skal personificere dem for meget, men det skader ikke at forkæle dem lidt. ;\)

Til toppen 
#92586 - 10/03/2008 00:07 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: Laugesen]
Bjarke
Bruger

Hej Laugesen, det var lige hvad jeg manglede, jeg har spurgt mange af mine gamle kristne venner hvor det stod men de vidste det ikke, så det var godt at få på plads....

Med hensyn til mine mange tanker om dyr og efterlivet; -jeg ved det selvfølgelig ikke, men sådan tror jeg det hænger sammen, det bliver spændende at se....

Men HVIS I bliver en kat en dag, så lad være med at tage fuglene, I får en masse venner på den måde, venner I ikke ville have hvis I bare er en farlig dræber....

BS

Til toppen 
#92588 - 10/03/2008 00:20 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: kristina]
Laugesen
Bruger

Hej Kristina

SMUKT INDLÆG!

Du har uddybet mit håb og tro godt. Jeg synes det er godt du har det sidste perspektiv indover at vi tilgives hvis vi tilgiver, eller ønsker at tilgive. \:\)

Endnu engang, fantastisk! \:D

Kærligst Laugesen

Til toppen 
#92590 - 10/03/2008 00:42 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: Bjarke]
Laugesen
Bruger

Hej Bjarke

Godt at det kunne hjælpe.

Med hensyn til dit efterlivs perspektiv forstår jeg dig ikke helt. Hvis ikke det er livet i himlen vores håb bygger på så ved jeg ikke hvad det er. Ifølge Paulus er det jo vores lod at dø én gang og derefter sendes i himlen eller helvede. Hvis vi bliver en kat eller en hund så har Paulus jo ikke forstået det budskab han har fået direkte fra Jesus selv.

HVIS vi reinkarneres som dyr er det jo det samme som at Jesus ikke er den han siger han er for den sags skyld død unødigt og hvis han ikke døde med en mening så stod han jo heller ikke op ihvertfald ikke forandre end ham selv. Og hvis det er tilfældet er det jo som Paulus siger i 1. kor. 15 15-19: v12 Men når det prædikes, at Kristus er opstået fra de døde, hvordan kan så nogle af jer sige, at der ikke findes nogen opstandelse fra de døde? v13 Hvis der ikke findes nogen opstandelse fra de døde, er Kristus heller ikke opstået; v14 men er Kristus ikke opstået, er vores prædiken tom, og jeres tro er også tom. v15 Vi kommer så også til at stå som falske vidner om Gud, fordi vi har vidnet imod Gud, at han har oprejst Kristus, som han altså ikke har oprejst, hvis døde ikke opstår. v16 For hvis døde ikke opstår, er Kristus heller ikke opstået; v17 men er Kristus ikke opstået, er jeres tro forgæves, så er I stadig i jeres synder, v18 og så er også de, som er sovet hen i Kristus, gået fortabt. v19 Har vi alene i dette liv sat vort håb til Kristus, er vi de ynkværdigste af alle mennesker.

Men Jesus er jo opstået for os som den første af os alle fortsætter Paulus, som menneske og det er jo også vores håb at vi skal opstå som mennesker når han jo er det.

Det er jo det hele den kristne tro bygger på, hvis ikke opstandelsen er opstandelsen men en ny fødsel i form af reinkarnation, hvis ikke det er sandt? Hvad tror vi så på?

Kærligst Laugesen

Til toppen 
#92610 - 10/03/2008 12:18 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: Bjarke]
VNielsen
Bruger

Hej Bjarke.

Citat:
Men HVIS I bliver en kat en dag, så lad være med at tage fuglene, I får en masse venner på den måde, venner I ikke ville have hvis I bare er en farlig dræber....

Katte er blevet skabt til at være rovdyr. Deres instinkter siger at de skal fange fuglene, og det er der ikke noget i vejen for, det er sådan de er skabt.

Desuden hvis det er vildkatte vi snakker om, er de nød til at dræbe fugle eller mus, for at kunne få noget at spise, ellers vil de jo dø af sult, og hvad hjælper det så??

Selv hvis en kat skulle vælge ikke at dræbe fugle, (det ville aldrig ske pg.a. deres instinkter) så ville de alligevel ikke kunne blive venner med dem, for fuglene har instinkter der siger at de skal være bange for katte. Det er sådan de er skabt.

Jeg tror ikke på at vi bliver født igen som et dyr. Bibelen siger at der er en død. Derefter kommer vi i himlen, hvis vi har taget imod Kristus, eller i helvede, hvis vi ikke har. En enkelt død, ikke flere. ;\)

Til toppen 
#92773 - 11/03/2008 22:01 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: VNielsen]
Bjarke
Bruger

Oprindeligt skrevet af: VNielsen
Hej Bjarke.

Citat:

Katte er blevet skabt til at være rovdyr. Deres instinkter siger at de skal fange fuglene, og det er der ikke noget i vejen for, det er sådan de er skabt.

Desuden hvis det er vildkatte vi snakker om, er de nød til at dræbe fugle eller mus, for at kunne få noget at spise, ellers vil de jo dø af sult, og hvad hjælper det så??

Selv hvis en kat skulle vælge ikke at dræbe fugle, (det ville aldrig ske pg.a. deres instinkter) så ville de alligevel ikke kunne blive venner med dem, for fuglene har instinkter der siger at de skal være bange for katte. Det er sådan de er skabt.

Jeg tror ikke på at vi bliver født igen som et dyr. Bibelen siger at der er en død. Derefter kommer vi i himlen, hvis vi har taget imod Kristus, eller i helvede, hvis vi ikke har. En enkelt død, ikke flere. ;\)

Hvis en ko kan leve af græs, så er jeg sikker på at en kat -med små skarpe fortænder- også kan....
Det bliver lidt bøvlet med et næb, men hvis man giver det tid så kan det godt lade sig gøre, sådan eet eller to strå ad gangen....
Og fuglene skal nok finde ud af at jeg ikke tar dem, ellers vil jeg da fortælle dem det....
-Håber jeg bliver en kat en dag, jeg tror ikke Gud ønsker at jeg skal synge for Ham, så der er en chance....

Jeg ved det ikke, det er bare hvad jeg sådan i mit lille sind har spekuleret mig frem til, men vi får se en dag....

BS

Til toppen 
#92865 - 13/03/2008 14:10 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: Bjarke]
VNielsen
Bruger

Hej Bjarke.

Citat:
Hvis en ko kan leve af græs, så er jeg sikker på at en kat -med små skarpe fortænder- også kan....

Problemet er at en ko og en kat er indrettet vidt forskelligt, biologisk. En ko er skabt til at leve af græs. Dens 4 maver og andre organer, er indrettet til at kunne modtage og fordøje græsset, og så vidt jeg ved kan køer slet ikke tåle kød. (Er dog ikke helt sikker.)
En kat derimod er indrettet til at spise kød. Dens mave og andre organer er indrettet til at kunne modtage og fordøje kødet, men de kan ikke tåle græsset. Desuden har den hårdt brug for de proteiner og den fedt der er i kød, og kan ikke leve uden.

Det eneste tidpunkt en kat spiser græs på, er hvis den har spist noget dårligt mad, der hurtigst mulig skal ud igen, eller hvis den har en hårbold den ikke kan komme af med. Så spiser den græs, som får den til at kaste det op igen. Hvis en kat udelukkende spiste græs, ville den kaste det hele op igen hele tiden, og på den måde dø af sult, inden ret længe. Den ville ikke engang nå at blive voksen...

Ændret af VNielsen (13/03/2008 14:12)

Til toppen 
#92880 - 13/03/2008 17:07 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: Bjarke]
VNielsen
Bruger

Hej igen Bjarke.

Jeg faldt over noget på nettet, om forskellen på plante- og kødædere:

" planteædere (som fx heste, køer, får):

¤ meget lang fordøjelseskanal designet til at forgære og bearbejde plantemateriale

¤ flade kindtænder til at male og knuse plantedele

¤ kan nedbryde cellulosen i plantemateriale

¤ afhængige af vegetabilske fødeemner for en komplet ernæring

kødædere (hund, kat, ulv):

¤ kort fordøjelseskanal til at bearbejde/fordøje animalsk protein og fedt

¤ mangler stivelsesnedbrydende fordøjelsesenzymer i spyttet

¤ skarpe, knivformede tænder designet til at skære, i stedet for flade kindtænder designet til at male føde

¤ kæber, der ikke kan bevæges fra side til side ( i modsætning til planteædere og altædere, der maler deres føde ved at tygge), og kæbeled der tillader at munden kan åbnes meget og derved sluge store stykker kød helt

¤ en højere koncentration af saltsyre i mavesækken for at nedbryde animalske proteiner. Kødædere har en surhedsgrad i mavesækken på ca. pH 1 – sammenlignet med menneskets på pH 4-5."

Det er taget herfra: http://www.dyrenesbutik-ikast.dk/Butikken/orijen.htm

Der findes desuden masser af bøger om katte, du måske skulle prøve at læse. ;\)

Til toppen 
#93146 - 21/03/2008 18:18 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: VNielsen]
Agnete
Bruger

Reg.: 21/03/2008
Kan dyr mærke guds kraft??

nej for dyr tror ikke på gud, det er noget mennesket tror på ;\)

Til toppen 
#93153 - 21/03/2008 18:55 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: Bjarke]
Underground
Bruger

Reg.: 19/03/2008
Sted: Viborg
Hvordan har du det med det som vi via biologien og etc kan se? Fx at visse dyrs fordøjelse er skabt til kødfordøjelse??

Hvis din kat ikke spidste kød, så tror jeg ret hurtigt den ville bukke under

Til toppen 
#93203 - 22/03/2008 16:17 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: Agnete]
VNielsen
Bruger

Citat:

nej for dyr tror ikke på gud, det er noget mennesket tror på

Man skal aldrig sige aldrig. Dyr ved nok mere end vi regner med. ;\)

Til toppen 
#93265 - 23/03/2008 08:51 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: Agnete]
Sandheds-søger
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Danmark
 Oprindeligt skrevet af: Agnete

nej for dyr tror ikke på gud, det er noget mennesket tror på ;\)

Det er vel irrelevant om dyr tror på Gud i den forbindelse. Hvis dyr kan mærke Guds kraft så kan de, hvis de ikke kan så kan de ikke. Spørgsmålet drejer sig jo ikke om tro, men om en kraft, som, hvis den findes, kan mærkes eller ikke mærkes.

Mvh,
Lars Peter

Til toppen 
#93380 - 23/03/2008 23:55 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: Underground]
Bjarke
Bruger

Oprindeligt skrevet af: Underground
Hvordan har du det med det som vi via biologien og etc kan se? Fx at visse dyrs fordøjelse er skabt til kødfordøjelse??

Hvis din kat ikke spidste kød, så tror jeg ret hurtigt den ville bukke under

Hvis jeg bliver en kat en dag vil jeg fortælle min mave at den får græs og ikke andet, så må den finde sig i det eller lade være, kan jeg ikke leve sådan, så vil jeg dø....

BS

Til toppen 
#93518 - 24/03/2008 22:47 Re: Kan dyr mærke Guds kraft?? [Re: Bjarke]
Laugesen
Bruger

Hej Bjarke

Nu står det dig frit for at svare på mine (og andres indlæg). Men vil du ikke gerne forklare mig hvordan du kan få din teori om at blive en kat i dit næste liv med sand kristen dom?

Evt. kommentere på dette indlæg?

Kærligst Laugesen

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær