2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg |
|
#92043 - 01/03/2008 13:53
Søger et skriftsted
|
Bruger
Reg.: 13/06/2005
Sted: Ådum
|
Jeg er ved at skrive en andagt og har et skriftsted jeg ikke kan finde (kender nogen af jer det?! he he) Derfor kommer jeg til jer, da jeg vel kan få et relativt hurtigt svar herfra  Jeg kan ikke huske det ordret (derfor jeg ikke bruger bibelen.dk) men det handler om at alt der er dedikeret til Gud ikke kan være urent, eller noget i den retning. Det er i brevene et eller andet sted, er jeg sikker på. På forhånd tak. Hilsen WP
For det gode, som jeg vil, det gør jeg ikke,
men det onde, som jeg ikke vil, det gør jeg.
|
|
Til toppen
|
|
|
#92046 - 01/03/2008 14:40
Re: Søger et skriftsted
[Re: Lord_DACAL]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Jeg er ved at skrive en andagt og har et skriftsted jeg ikke kan finde (kender nogen af jer det?! he he) Derfor kommer jeg til jer, da jeg vel kan få et relativt hurtigt svar herfra  Jeg kan ikke huske det ordret (derfor jeg ikke bruger bibelen.dk) men det handler om at alt der er dedikeret til Gud ikke kan være urent, eller noget i den retning. Det er i brevene et eller andet sted, er jeg sikker på. På forhånd tak. Hilsen WP Hej WP! Kunne det mon være detteher fra ApG 10 ? - jeg citerer lige fra vers 9 til 16: Den næste dag, da de var undervejs og nærmede sig byen, gik Peter ved den sjette time op på taget for at bede.
Da blev han sulten og ville have noget at spise. Mens man tilberedte det, faldt han i henrykkelse, og han så himlen åben og noget komme ned, som lignede en stor dug, der ved de fire hjørner blev sænket ned på jorden.
I den var der alle slags af jordens firbenede dyr og krybdyr og af himlens fugle. Og en røst lød til ham: »Rejs dig, Peter, slagt og spis!«
Men Peter svarede: »Ikke tale om, Herre, for jeg har aldrig spist noget som helst vanhelligt og urent.«
Så lød røsten igen til ham, for anden gang: »Hvad Gud har erklæret for rent, må du ikke kalde vanhelligt.«
Dette skete tre gange, og straks efter blev det hele taget op til himlen.kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#92051 - 01/03/2008 15:46
[Re: kristina]
|
Bruger
|
Tak for henvendelsen Jeg har selv kigget på det skriftsted, det kan godt være det, men jeg syntes bare der var et andet sted hvor "handlingen" at gøre noget "helligt" lagde på mennesket som "dedikere noget til Gud" og ikke ved (som her) at Gud gør det. men det kan være at jeg bare husker forkert 
|
|
Til toppen
|
|
|
#92054 - 01/03/2008 16:30
|
Ordstyrer
Bruger
|
Tak for henvendelsen Jeg har selv kigget på det skriftsted, det kan godt være det, men jeg syntes bare der var et andet sted hvor "handlingen" at gøre noget "helligt" lagde på mennesket som "dedikere noget til Gud" og ikke ved (som her) at Gud gør det. men det kan være at jeg bare husker forkert OK - jamen hvad så med Zak 14: Hvis Egyptens slægt ikke drager derop, skal de rammes af den plage, som Herren rammer de folk med, der ikke drager op for at fejre løvhyttefesten. Det skal være straffen over Egypten og over alle de andre folk, der ikke drager op for at fejre løvhyttefesten.
På den dag skal der på hestenes bjælder stå Helliget Herren, og gryderne i Herrens tempel skal være som offerskålene foran alteret.
Hver gryde i Jerusalem og i Juda skal helliges Hærskarers Herre, og alle, der kommer for at ofre, skal bruge dem til at koge i.Kom igen, hvis det heller ikke er det! - det ender nok med, at vi finder ud af, hvad du har i tankerne! kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#92058 - 01/03/2008 17:39
|
Bruger
|
He he... nej det er heller ikke den. jeg er meget sikker på at det stod i brevene et sted. Det er faktisk det jeg er mest sikker på. Men jeg kan da tage fejl. tak for hjælpen indtil videre 
|
|
Til toppen
|
|
|
#92084 - 02/03/2008 13:46
|
Bruger
Reg.: 28/02/2006
Sted: København
|
Hej
Lad mig gætte med:
Der er noget, der minder lidt om det i Rom. 14, men mit umiddelbare bud er 1. Tim 4,1-5 (ikke mindst vers 4-5).
- Mads
|
|
Til toppen
|
|
|
#92085 - 02/03/2008 15:17
[Re: MadsVJ]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej
Lad mig gætte med:
Der er noget, der minder lidt om det i Rom. 14, men mit umiddelbare bud er 1. Tim 4,1-5 (ikke mindst vers 4-5).
- Mads - jeg har også lige et bud mere i denne spændende konkurrence  - nemlig Hebræerbrevet 9,13f, hvor der fortælles om ypperstepræsterne, som helligede mennesker ved at bestænke dem med blodet af bukke og tyre? kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#92090 - 02/03/2008 16:42
|
Bruger
|
Hej
Lad mig gætte med:
- Mads - jeg har også lige et bud mere i denne spændende konkurrence  - nemlig Hebræerbrevet 9,13f, hvor der fortælles om ypperstepræsterne, som helligede mennesker ved at bestænke dem med blodet af bukke og tyre? kristina Indtil videre må jeg sige at MadsVJ er tættest på det jeg søger... For jeg er i tvivl nu om der er et sted der siger det mere klart, det jeg ledte efter... men det er stadig kun en tvivl og ikke noget jeg er sikker på. Så kæmp videre mine venner, jeg er selv stadig uden bedre resultater, desvære.
|
|
Til toppen
|
|
|
#92126 - 03/03/2008 07:59
|
Bruger
|
Hvad så med 1. Kor 7,12-14, her særligt vers 14?
|
|
Til toppen
|
|
|
#93092 - 19/03/2008 15:45
|
Bruger
|
Hvad så med 1. Kor 10,25-26??
|
|
Til toppen
|
|
|
#93142 - 21/03/2008 15:32
[Re: MadsVJ]
|
Bruger
|
Det er faktisk et meget godt sted, men det er bedre i vers 23-24  tak for det. Og for en god ordens skyld er dette ikke til et andagts stykke som skal laves til en bestemt deadline. Jeg har praktisk talt al den tid jeg skal bruge. Så bare bliv ved med at sende skriftsteder.
|
|
Til toppen
|
|
|
|