Kære anonym!
Tak for dit spørgsmål, som jeg har forkortet noget ned i det vi offentliggør her.
Jeg har ikke svært ved at forstå, at du synes det er vanskeligt at tackle denne situation. Du er stadig forelsket i en pige, som tilsyneladende ikke længer nærer varme følelser for dig. Derfor oplever du dig vraget, og det styrker ikke dit selvværd.
Jeg har først lyst til, at sige til dig, at du må se det som noget positivt, at hun ikke anklager dig for noget du har gjort, som har skræmt hende bort eller på anden måde har såret hende. Du må tro hende, når hun siger, at det ikke på den led er noget ved dig, som har fået hende til at trække sig.
Du kan selvfølgelig så spørge, hvad så grunden er. Men du spørger nok om mere, end hun kan svare på. Du er nødt til at give hende lov til, ikke at være forelsket i dig, uden at hun behøver at forklare hvorfor.
Det gør ikke tingene lettere, at I begge har psykiske problemer. Det ved du nok selv alt for godt, at det kan gøre, at du til tider ikke ser tingene i de rette dimensioner. Her har du i allerhøjeste grad brug for, at have nogen der kan hjælpe dig med at se klart. Jeg håber for dig, at du har, bare en god sjælesørger / vejleder, der kan hjælpe dig med dette. Det er vigtigt, at du ikke går alene med dette. Det er fint, at du henvender dig her til spørgsmålskassen, men det er ikke nok. Du har brug for en, der sidder i øjenhøjde med dig, og som forstå lidt om, hvad de sker, når som du selv skriver, psyken gør følelserne endnu stærkere.
Jeg må også sige til dig, at jo længere man går i et forhold, jo mere ondt gør det, hvis det går i stykker. Der er mange gode grunde til, at bibelen henviser det seksuelle samliv til ægteskabet. Jeg vil opfordre dig til at læse nogle artikler på siden
Adam og Eva .
Sluttelig vil jeg minde dig om, at du som menneske er elsket af Jesus. Det var også for dig, at han blev menneske på vores jord, og han ønsker at du skal leve trygt som hans barn. Jeg vil opfordre dig til, at tage din bibel og læse de første fem vers i Esajasbogen kap. 43. Du må på grund af det Jesus har gjort, have lov at læse dem som skrevet til dig. Så beder jeg for dig, at du må kende Jesu kærlighed i dit liv.
Med bøn om, at Jesus må følge dig
Jørgen Bloch