Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#91988 - 28/02/2008 18:13 Svært ved at tackle livet længere
mick
Anonym

August måned 05 mødte jeg en psykisk syg pige på nettet, på en side for sindslidende. Jeg er selv psykisk syg, men i en svag grad(depression og angst) Jeg boede i Århus og hun på Sjælland. Vi havde fødselsdag samme dag og var meget ens og fungerede rigtig godt sammen. Hun havde kun været i forhold hvor kæresten havde været voldelig eller ubehagelig. Hun fortæller mig så at hun ikke vidste at et forhold kunne være sådan og at sex kunne være dejlig, men det havde hun så fundet i mig og vi forelskede os. Jeg gav hende tryghed og nærhed og jeg fik også meget igen. Så her i marts 07 fortæller hun mig i tlf. at hun ikke længere kunne klare de stærke følelser hun havde for mig. Jeg spurgte så om hun elskede mig hvilket hun ikke vidste, men bare ikke kunne klare forholdet længere.
Jeg får mig en ny lejlighed den 1/7/07. Hun flytter hjem til sin mor fordi hun ikke kan klare at være alene i sin lejlighed. Grunden til forværringen er at hun er stoppet med sit benzo misbrug og bliver meget angst. Jeg støtter hende i hendes udtrapning og siger til hende at hun bare skal skrive til mig når hun har overskud og at jeg ikke kræver noget fordi hun ikke skal få det værre af at have ansvar for mig. Vores kontakt bliver mindre og mindre.
Jeg ser så at hun har oprettet en profil på en dating side for sindslidende.
En af dem hun skriver med på siden har en x jeg har snakket meget med og hun har fortalt mange mærkelige ting om ham. Så jeg er bange for hun bliver udnyttet. Hun vil heller ikke sige hvorfor hun ikke længere ønsker kontakt og hun siger det ikke er mig der er noget galt med og at jeg har været en god kæreste og det ved jeg sådan set også godt at jeg har været, men føler alligevel det er mig der er noget galt med. Jeg er bare så forvirret nu. Vi var virkelig sjælevenner og meget meget tæt. Nu sidder jeg tilbage med en følelse af ikke at have betydet noget og det gør min psykiske tilstand meget værre. Undskyld det lange brev, men mit spørgsmål er bare: Hvordan skal jeg takle den situation her?
(forkortet JB)

Ændret af Bloch (01/03/2008 21:04)

Til toppen 
#92071 - 01/03/2008 21:03 Re: svært ved at tackle livet længere [Re: Anonym]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Kære anonym!

Tak for dit spørgsmål, som jeg har forkortet noget ned i det vi offentliggør her.
Jeg har ikke svært ved at forstå, at du synes det er vanskeligt at tackle denne situation. Du er stadig forelsket i en pige, som tilsyneladende ikke længer nærer varme følelser for dig. Derfor oplever du dig vraget, og det styrker ikke dit selvværd.
Jeg har først lyst til, at sige til dig, at du må se det som noget positivt, at hun ikke anklager dig for noget du har gjort, som har skræmt hende bort eller på anden måde har såret hende. Du må tro hende, når hun siger, at det ikke på den led er noget ved dig, som har fået hende til at trække sig.
Du kan selvfølgelig så spørge, hvad så grunden er. Men du spørger nok om mere, end hun kan svare på. Du er nødt til at give hende lov til, ikke at være forelsket i dig, uden at hun behøver at forklare hvorfor.
Det gør ikke tingene lettere, at I begge har psykiske problemer. Det ved du nok selv alt for godt, at det kan gøre, at du til tider ikke ser tingene i de rette dimensioner. Her har du i allerhøjeste grad brug for, at have nogen der kan hjælpe dig med at se klart. Jeg håber for dig, at du har, bare en god sjælesørger / vejleder, der kan hjælpe dig med dette. Det er vigtigt, at du ikke går alene med dette. Det er fint, at du henvender dig her til spørgsmålskassen, men det er ikke nok. Du har brug for en, der sidder i øjenhøjde med dig, og som forstå lidt om, hvad de sker, når som du selv skriver, psyken gør følelserne endnu stærkere.
Jeg må også sige til dig, at jo længere man går i et forhold, jo mere ondt gør det, hvis det går i stykker. Der er mange gode grunde til, at bibelen henviser det seksuelle samliv til ægteskabet. Jeg vil opfordre dig til at læse nogle artikler på siden Adam og Eva .
Sluttelig vil jeg minde dig om, at du som menneske er elsket af Jesus. Det var også for dig, at han blev menneske på vores jord, og han ønsker at du skal leve trygt som hans barn. Jeg vil opfordre dig til, at tage din bibel og læse de første fem vers i Esajasbogen kap. 43. Du må på grund af det Jesus har gjort, have lov at læse dem som skrevet til dig. Så beder jeg for dig, at du må kende Jesu kærlighed i dit liv.
Med bøn om, at Jesus må følge dig
Jørgen Bloch

Ændret af Bloch (01/03/2008 21:04)

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær