Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#91957 - 26/02/2008 23:32 hvorfor er der nogle kriste der siger de hader ??
showguy
Bruger

Reg.: 26/02/2008
Jeg faldt lige over en hjemmeside med navnet http://www.godhatesfags.com
http://www.youtube.com/watch?v=NIMMYlrFQ7M

ER DET IKKE ET FRRYGTELIGT NAVN ????
Det eneste der sker ved det er at nogle folk vil sige at de derfor hader kriste og alt hvad der har med tro at gøre, og så har de lige forhindret nogle i at møde jesus som handler om næstekærlihed og tilgivelse.

Det jeg hader er folk som hader andre folk pgn. af tro, hudfave, ovs. der er masser af folk som siger de hader nogle... ja selv nogle som kalder sig for kriste desværre \:\(
(tror de skulle holde om med at kalde sig det)
Jesus elsker alle, enda terrorister.(gud elsker selvfølgelig ikke hvad de gør)
Så er der nogle der vil hjælpe mig med at stoppe hadet, jeg vil lave en hjemmeside om det men vil gerne have hjælp hvis du lige som mig synes at roden til meget ondt i verden er had. Gør en forskel....
TAK

Til toppen 
#91960 - 27/02/2008 00:23 Re: hvorfor er der nogle kriste der siger de hader ?? [Re: showguy]
SigneT
Bruger

Reg.: 02/01/2008
Sted: Hailsham
Hej Showguy.

http://www.godhatesfags.com er en skrækkelig forfærdelig hjemmeside! Puh ha! Øv. Jeg tror ligesom dig at Gud elsker synderen - ikke synden! Jeg tror også på at Gud endda elsker dem der har lavet hjemmesiden, men han må da græde over deres forfærdelig handling med disse skilte m.m. Det svarer i hvert fald ikke til næstekærlighedsbudet.

Hvordan man bør se på homoseksuelle rent bibelsk, er blevet debateret før, men jeg vil lige sige at hvis man mener at nogle synder, og derfor tror de vil ende i Helvedet, så er det kun af kærlighed at man siger det til dem. Men man må sige det på en ordentlig måde! Og man bør da slet ikke hade dem, det er ubibelsk! Jesus fordømte ingen:

Oprindeligt skrevet af: Bibelen John 8,1-9

v1 Men Jesus gik ud til Oliebjerget. v2 Ved daggry var han atter på tempelpladsen; hele folket kom hen til ham, og han satte sig ned og underviste dem. v3 Men så kommer de skriftkloge og farisæerne med en kvinde, der var grebet i ægteskabsbrud; de stiller hende foran ham v4 og siger til ham: »Mester, denne kvinde er grebet på fersk gerning i ægteskabsbrud, v5 og i loven har Moses påbudt os at stene den slags kvinder; hvad siger du?« v6 Det sagde de for at sætte ham på prøve, så de kunne anklage ham. Men Jesus bøjede sig ned og gav sig til at skrive på jorden med fingeren. v7 Da de blev ved med at spørge ham, rettede han sig op og sagde til dem: »Den af jer, der er uden synd, skal kaste den første sten på hende.« v8 Og han bøjede sig igen ned og skrev på jorden. v9 Da de hørte det, gik de væk, én efter én, de ældste først, og Jesus blev alene tilbage med kvinden, som stod foran ham.

At Kristne kan sige at de hader, forstår jeg heller ikke! Eller omvendt at folk der hader, kan kalde sig Kristne!

Jeg glæder mig meget til at se din hjemmeside. Jeg vil gerne hjælpe dig med at lave den, hvis du føler du har brug for hjælp.

Guds fred herfra og tak for et tankevækkende indlæg,

Signe

There was hope for Job like a cut down tree, I hope there's such hope for me!!

Til toppen 
#91961 - 27/02/2008 00:50 Re: hvorfor er der nogle kriste der siger de hader [Re: showguy]
Jalokin
Anonym

Der vil altid være nogen, der er nuts.

Den 'kirke' har måske 20-50 medlemmer, og de er kendt i hele verden pga. en hjemmeside, en skør pastor, og nogle tåbelige demonstrationer.

Men på trods af alle disse tåbeligheder, så er det så vidt vides et ikke-voldeligt foretagende.

Til toppen 
#91962 - 27/02/2008 01:37 Re: hvorfor er der nogle kriste der siger de hader ?? [Re: showguy]
showguy
Bruger

Reg.: 26/02/2008
Tak for det gode svar, er helt enig i alt hvad du skriver:D

Kom lige til at se jeg skrev noget forkert nemlig "Det jeg hader er folk som hader andre folk pgn" Sorry

Det der selvfølgelig skulle stå var "Det jeg ikke bryder mig om, er det had som nogle mennesker har til andre pgn. af..."

Had kan blive til mange forfærdelige ting som vold, mord, og krig. Feks 2. verdenskrig, som vi husker bla. som Hitlers had mod Jøderne.

Men det du kan gøre er at lade være med at hade feks. de unge mennesker som går og brander ting af. De trænger nok bare til næstekælighed. Måske er alt de har mødt hele livet had og mobning, og det er derfor de hader alle.
Had føre nemlig bare til enu mere had. Så stop had.

Så husk at vise guds næstekærlighed og tænk dig om inden du dømmer andre ;\)

Til toppen 
#91965 - 27/02/2008 14:42 Re: hvorfor er der nogle kriste der siger de hader ?? [Re: showguy]
Simon N.
Chatvært
Bruger

Reg.: 03/03/2005
Sted: Odense
det er måske en lille kirke men lidt kan betyde meget bedste eksempel på det er næsten fra en chat jeg sider på hvor der er andre nationaliteter også. (HE = mig)

(14:11:31) (HE) Liquinario Dane \:p (blev spurgt hvor jeg var fra)
(14:11:53) (Painstik[Dei]) so u hate black ppl?

finder det meget skræmmende at folkså let kan stemple ne fordi at man tilhøre en bestemt gruppe.

mht. Guds had så tror jeg at gud ikke kan udstå os fordi vi synder og derfor har valgt at give os en mulighed for at undslippe til hans kærlighed ved at være kristne. Et hurtigt opslag på http://www.bibelselskabet.dk/danbib/web/bibelen.htm giver ingen steder hvor Gud siger han hader mennesker og det tror jeg heller ikke han gør.

det der sker den dag jorden går udner er at dem der går fortabte mister guds kærlighed. Hvad dette indebære ved vi ikke men der er mange ting som skyldes Guds kærlighed til os som påvirker vores liv meget.

mht. en hjemmeside så sig til hvis du får brug for hjælp kender en del til at programmere den slags.

Mvh
Simon

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær