Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7054 Tråde
115513 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#91756 - 19/02/2008 16:27 Når du bliver hadet.
VNielsen
Bruger

Reg.: 01/02/2008
Sted: Esbjerg
Joh. 15, 18-19:
"Når verden hader jer, så husk, at den har hadet mig først. Verden ville elske jer, hvis i tilhørte den; men det gør i ikke, for jeg har udvalgt jer fra verden; derfor hader den jer."

Dette skriftsted har hjulpet mig, mange gange. Pg.a. mit liv som kristen og min interesse for naturvidenskab, har jeg fået en del "over nakken."
Når så jeg husker på det her skriftsted, er det pludselig ikke så slemt. Vi skal også huske hvordan Jesus selv blev behandlet, så Han ved hvad det vil sige at have nogen efter sig.

Det trøster mig, og jeg håber at du også kan finde trøst i det. ;\)

Guds fred til alle.

Rom. 14, 19: Lad os derfor stræbe efter det, der tjener freden og den indbyrdes opbyggelse.

Til toppen 
#91777 - 20/02/2008 04:03 Re: Når du bliver hadet. [Re: VNielsen]
Bluerover1
Bruger

Reg.: 29/09/2005
Sted: Colinton AB Canada
Hej VNielsen:
Mon ikke "hader" er lidt for staerk et ord. Jeg har aldrig oplevet at verden hader mig, der er mange som slet ikke kan lide mig, men had tror jeg ikke jeg har vaeret udsat for.
Af dem som ikke kan lide mig er der ikke een eneste som jeg bekymrer mig om. Jeg kan ikke gaette mig til grunden at de ikke kan lide mig,(kan slet ikke forstaa det ha ha)saa er det jo bare lige at snakke om det, men det er der ikke mange der vil for, enten vi indroemmer det eller ej, saa lever vi i nye omgivelser hvor det betyder ikke et hak.
Det var noget helt andet da Jesus vandrede paa Jorden. Han var hadet af de mennesker som Han ville frelse, og dengang var had naesten en doedsdom. De havde gode grunde til at hade Ham for Han var i absolut modstand til det de ventede. Der er mange den dag i dag som vil blive forbavset den dag naar Jesus kommer igen i at Han er slet ikke den samme Jesus som de vil have Ham til at vaere, men denne gang vil det ikke blive had.
mvh. Bluerover1

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær