Man hører/læser tit om guds egenskaber:

"Guds godhed"
"Guds barmhjertighed"
"Guds dømmekraft"
"Guds retfærdighed"
... og så videre

Jeg ser et stort problem i at tilegne, eller omtale nogen af disse egenskaber. Idet en sådanne egenskab må være perfekt (eller hvad?) -- for er gud netop ikke perfekt ?

Lad os tage GOD og ALVIDENDE, samt ALMÆGTIG.

Hvis gud er god og almægtig, hvorfor er GOD så ikke det samme for MIG som for Terrorister ? -- en terrorist agere jo i god tro.

GOD er altså relativt, og derfor ikke en perfekt egenskab fordelt på os uperfekte mennesker.

Men når JEG så siger at gud er GOD og retfærdig, er det så MIN definition af GOD som jeg bruger, eller guds ?

jeg bør derfor aldrig bruge argumentet om guds godhed, idet jeg ikke ved hvilken godhed som omtales.

endvidere kan jeg ikke sige at gud er almægtig - idet en almægtig gud, ikke ville lade sine skabninger lide.
- gud er ikke almægtig, -god eller interesseret i os

Hvis gud gudommelige godhed er den perfekte godhed, hvorfor kan man så stadig komme i helvede ?

en perfekt almægtig og perfekt god Gud vil da ikke lade sine uperfekte skabninger gå i helvede fordi de netop var uperfekte...

- Man skal passe på med at give Gud egenskaber, idet selve definitionen på egenskaben skal være perfekt og alsidig (ikke relativ)