Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#91645 - 17/02/2008 14:57 Jeg faldt for en, jeg troede jeg kunne hjælpe
hvalpus
Anonym

Jeg er en fyr der prøvede at rede en kvinde, der drak og havde psykiske problemer. Man skal jo være den barmhjertige samaritaner. Ham der stoppede, da alle andre kørte forbi. Da han ikke kunne hjælpe, sørgede han for, at der var andre, der tog over. For mig kostede det sjælesorger, for hun lovede, at stoppe med vin, men det tog til, og blev et mareridt for mig. Jeg vendte tilbage gang på gang, selv om jeg vidste at det ville blive en mørk vej for mig. Jeg gjorte det med kærlighed for øjet, men det var for dyrt for min sjæl. Jeg ved at der er en guds plan med det. Nu skulle jeg være i stand til at undgå samme situation igen, og jeg må holde mig væk fra hende, for jeg er ikke stærk nok til at klarer det. Jeg ønsker at være hos Gud, og håber at jeg møder en kvinde der er sendt af Gud, men måske er det ikke hans plan.

Ændret af Bloch (18/02/2008 11:00)

Til toppen 
#91676 - 18/02/2008 11:00 Re: Jeg faldt for en, jeg troede jeg kunne hjælpe [Re: Anonym]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Kære dig!

Du stiller egentlig ikke rigtig noget spørgsmål, og der er derfor heller ikke rigtig noget svar. Alligevel vælger jeg, at offentliggøre dette, da jeg tror, at vi mennesker på forskellig måde, kan komme i en situation, der ligner dette. Vi vurdere vore evner forkert, og vi tror, at denne verdens redning er afhængig af os.
Det er rigtigt, at vi er kaldet til, at være, som den barmhjertige samaritaner, altså nogen, der ikke går forbi. Men netop som han gjorde, må vi også ofte vise mennesker hen til dem, der kan hjælpe. Om mennesker vil tage imod hjælpen, er og bliver deres ansvar.
Rigtig vanskeligt kan det så blive, hvis vi så blander vore egen følelser ind, og tror, at det er kærlighed til et andet menneske. Vi ønsker nemlig da oftest, at ændre dette menneske i en sådan grad, at det kommer til at passe ind i vores drømme og billeder. Når jeg fatter kærlighed til et andet menneske, må jeg spørge mig selv, om jeg virkelig elsker den anden person, eller om jeg elsker den person, jeg tror, jeg kan gøre ham eller hende til.
Jeg forstår desværre alt for godt, at det kunne ske for dig. Har Gud gennem det, som du har oplevet, lært dig, at spørge dig selv om, om det virkelig er hjælpe, du gerne vil, eller om motiverne er forkerte, så har du lært en god lektie.

Med ønsket om, at Gud må bevare dig i sin gode skole
Jørgen Bloch

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær