Hej Yasemin.
Jeg vil prøve at hjælpe dig, så godt som jeg kan.
Hvad Jesus ville gøre? Jo, jeg tror han ville elske den nye pige af hele sit hjerte, stadig være høflig over for hende og smilende. Hvorfor tror jeg det? Jo fordi Jesus sagde elsk dine fjender [Matthæus 5, 43-46]. Har du ikke en Bibel i dit hjem, kan det læses på
http://www.bibelselskabet.dk/danbib/web/bibelen.htm 
Jeg tror ikke, Jesus mener at du skal røvslikke (undskyld udtrykket) denne nye pige, bare vise hende respekt som et medmenneske og medsynder. Husk hun er også Guds skabning og Han elsker hende rigtig meget ligesom Han også elsker dig. Jeg tror fjende-kærlighed er noget af det sværreste Gud beder os om, at det kan være svært at forstå hvorfor vi skal elske én, der hele tiden tramper på os eller svigter os. [Læs Matthæus 18,21.22]. Jesus for det her til at lyde så let, men jeg tror Han godt ved, hvor svært det er for os. Hvis du føler du har svært ved at elske din fjende, kan du altid bede til Gud om kraft og styrke til at elske fjenden. Han har tid til at lytte til dine frustrationer. Han vil hjælpe dig så godt Han kan.
Du siger at du har prøvet på at blive venner med hende, men at du ikke bryder dig om hende. Vi kan (desværre) ikke være bedstevenner eller slyngveninder med alle mennesker på vores vej. Så det er helt iorden, hvis du ikke gider bruge alt din tid sammen med hende, men du bør elske hende og altid have en positiv attitude overfor hende. Hvis hun er streng over for dig, tilgiv hende, bed for hende, vend den anden kind til [læs Matthæus 5,38-42]. Husk på de grusomme mænd der korsfæstede og pinte Jesus - dem tilgav Han!
Hvordan du kan få dine to andre veninder ind i dit liv igen, vil jeg se om jeg kan svare på. Jeg kan ikke huske på nolge Bibel-tekster der dækker dette. Igen - tilgiv dem for deres svigtelse, bed for dem. Måske er den nye pige noget nyt og spændende, og inden du har set dig om er alt som det normale, når de bliver træt af hende. Ellers må du selv tage intiativ til at være sammen med dem. Jeg ved ikke om I før udgjorde et tre-kløver, men ellers brug tid med dem en af gangen. Ring dem op, find på noget sjovt. Se om du kan få dem til at være mere aktive som veninder igen. Ellers snak med dem om det, fortæl dem at du synes I er ved at falde fra hinanden og det ønsker du ikke. Det er det, jeg kan råde dig til.
Hvis du er i tvivl om hvordan du skal behandle eller snakke til den nye pige og/eller dine to veninder kan du altid læse Matthæus 7,12; Alt, hvad I vil, at mennesker skal gøre mod jer, skal I også gøre mod dem. Det er en god livsfilosofi! Det er ikke for sjov, dette afsnit bliver kaldt Den Gyldne Regel. Skriv det bag øret!

Håber du kunne bruge det. Må Jesus være med dig i din frustration. Husk Han vil altid være din ven! Han vil altid guide dig og Han svigter aldrig!
Mvh Signe