Joh 14,11 sandelig sandelig siger jeg jer; den der tror på mig, Han skal også gøre de gerninger, jeg gør, ja gør større gerninger end dem
Hvad er det for nogle gerninger Jesus taler om her? Det er helt klart her at de gerninger her tales om her er at Jesus vil vise dem vejen til faderen V 6 jeg er vejen sandheden og livet ingen kommer til faderen uden ved mig
De skal gøre stører gerninger end Jesus gjorder tanken kan kun være at de skal nå længer ud med evangeliet end Jesus gjorder, Jesus var begrænset til Israel men deciplen skal nå længer ud
Matt 28,19 gør alle folkeslag til mine disciple
ApG 1,8 I skal være mine vidner både i Jerusalem og i hele Judæa og Samaria og lige til jordens ende

Kan det ikke være helbredelse der er tale om?
Hvis vi ser på helbredelse ser vi at Jesus helbredte mange og vi ser også at Apostlen helbrede der ud over hører vi kun om evangelisten Filip der helbrede
Ser vi på Apostlens breve står der næsten intet om helbredelse de steder der står, er 1Kor 12,9-30 og Jak 5,16
Begge steder er der tale om nådegaver og der er tale om en kærligheds gave indad i kirken som Gud giver til hvem han vil
Ser vi Mak 16,18 i samme lys som Apostlens breve passer det sammen

Hvis i vil vide mere om helbredelse vil jeg henvise til dette ling
http://jesusnet.dk/cafethomas/forum/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/89185#Post89185

Kan de ikke være tegn og under der er tale om
Hver gang der står om tegn og under ser vi at de troende bliver styrket og de ikke trone tager mere afstand Joh 12,17
Jøderne krævede flere gange et tegn af Jesus Matt 12,28: 16,1; Mark 8,11 som et at bevise hane guddommelig magt
For Jøderne ville have bevis for, at Jesus virkelig var udsendt af Gud. Men Jesus afviste det og bruger i stedet Jonastegnet og menneskesønnens tegn som en yder kende tegn på hvem han er Luk 11,29-32 Kravet om et tegn er udtryk for vantro
De havde ikke forstået at alt de Jesus har gjort skal gribes i tro
Tegnene kalder på troen men kun troen ser gennem tegnene hen til Guds herlighed Joh 1,14; 20,31men i verset før Joh 20,29 får Tomas at vide at salige er de som ikke har set og tror og de bliver bekræftet i 2Kor 5;5 og 1Pet 1,8

Tegn og under er ikke i sig selv noget bevis for at Jesus er udsendt af Gud: Jesus guddommelige kraft kan vægge båre undren Mak 1,41 modsigelse, Mak 3,21, og protest Mak 3,21
Guds virkelighed kan kun gribes i tro
Luk 16,30-31 men kommer der en til dem fra de døde, vil de omvende sig. ! Abraham svarede: Hvis de ikke vil hører Moses og profeterne, vil de heller ikke lade sig overbevise, selv om en står op fra de døde
Jesus har allerede afvist, at tegn i sig selv kan udrette noget Luk 11,16 Luk 11,29-32
Vi ved også at de byer i Galilæras som Jesus havde gjord flest tegn og under ikke ville tro Matt 11,20-14 Luk 10,13-16

Mens han var i Jerusalem under påskefesten, kom mange til tro på hans navn ved at se de tegn, han gjorde. -Joh 2,23 de tegn de havde set der var tempelransningen det stiller tilhørende over for et valg; enten afvisning eller tro,
jøderne valgte at afvise v 18-20 deciplen valgte at tro selv om det var en overfladisk tro v 24 Sener forlod de fleste igen Joh 6,66

Men er der nogen der gør mange tegn og under så er set falske Profeter og lærer 1 Pet 2,1 og falske Apostle 2 Kor 11,14
De skal opstå fra vores egen midte ApG 20,30
De skal gøre mange tegn og under for at fører endog de udvalgte vild Matt 24,24 Mark 13,22
Det skal kendes på frugten Matt 7,16-21
Og de skal give sig ud for at være lysets engle og være retfærdiges tjenere 1kor 11,15-16

Evangelisterne er Falske Profeter, lærer og Apostel

Gal 2,4 Det krævede ellers nogle indsnegne falske brødre, som havde listet sig ind for at udspejde den frihed vi har i Kristus Jesus, og for at trælbinde os
Der står i v 6 ”evangeliets sandhed” hvilket er en måde at fortælle at der er et sandt og falsk evangelium. Han mener at falske apostle også forkynder troen og evangelium; men deres evangelium er et falsk evangelium

2 Kor 11
V4 de forkynder Jesus men de Forkynder ikke Jesus som den eneste bases for frelsen det er Jesus plus noget andet, når de forkynder en anden Jesus forkynder de også en anden ånd, Helligånden er knyttet sammen med en sand forkyndelse af Jesus
Det er i negativ forstand gør-de-selv- apostle v14 De prædiker et hjemmelavet evangelium, de siger at det er for menighedens bedste, men i virkeligheden er det for deres egen skyld (anerkendelse økonomisk os)
De vil træde frem for at bedrage og manipuler med menneskers længsel efter fred, kærlighed og fællesskab, de vil tilrane sig Jesus autoritet og de vil udfører tegn og undere der bekræfter og legitimerer deres budskab Mark 13,5 og 22 Matt 7,15
Pas på ikke at komme i farer blandt falske brødre 2 kor 11,26

Om de er Kristi Ånd eller ikke er enlig let at voder fordi hvis det de ikke gør stemmer overens med biblen er det ikke Guds Ånd

Der er ikke tale om at man falder i en synd fordi hvis man at gøre det er det menighedens pligt at irettesætte en

Hilsen preben

Ændret af Amby (07/02/2008 23:08)