Jeg er født ind i en Katolsk Ortodoks familie, hvor der fandtes strenge rammer. Hvor Biblen er det levende, hvor man ikke stiller spørgsmål.
Jeg valgte selv at være protestant, hvilket mine forældre med en vis skepsis accepterede.
Troen blev stille stærkere i mit hjerte, fordi min præst var en budbringer af kærligheden. han prædikede ikke som andre præster, det var informativt og moderne. Han fornyede mit syn på Den Kristne Tro.
Siden han gik af på pension, har jeg haft troen i hjertet og der har jeg den stadig i kraftig forstand! Jeg har nemlig ikke fundet nogen præst eller menighed der går ligeså meget op i kærlighed og hvad det indebærer, desværre.
Mange ville ikke betragte mig som Kristen og det kalder jeg mig helst heller ikke. Jeg foretrækker ordet Jesustroende, da jeg forbinder "kristendommen" med meget ondt der er sket i tiderne op til dette årtusindene.
Det er bare et ord, men ord har også værdi.
Selvom jeg ikke går i kirke som andre og ikke følger normen, er Jesus med mig.
De fleste "kristne" finder det ukristeligt at man ikke hører søndagens prædiken og bliver formanet.
Men jeg har Jesus til at formane mig, min tro er så kraftfuld at jeg ikke ABSOLUT behøver en præst, en almindelig borger er mindst ligeså god når det handler om moral og etik.
Jesus betyder ALT for mig, og Jesus er nok. Jeg er kritisk hvad mennesker angår, men aldrig overfor Jesus!
Jeg er sjældent enig med nogen her på Jesusnet, men det finder jeg unikt.
Jesus fortæller mig at jeg ikke skal dømme på nogen måde, derfor bruger jeg heller ikke formaning som undskyldning for at sige hvad der er rigtig og forkert, det ved KUN Jesus.
Jesus var der for mig, da der var modvind fra kristne brødre og søstre!
Jesus er kærlighed, grænseløst. Vi mennesker har ikke ord til at beskrive den kærlighed, den findes kun i Himmeriget.
Jesus har fortalt mig at følge min samvittighed og hvad den byder mig, så længe jeg ikke skader andre eller mig selv.
Jesus har åbenbaret for mig at jg skal være den jeg er, at jeg IKKE var en fejl.
Jesus har vist mig vejen til KÆRLIGHED.
Min Herre min Gud. Velsignet er du og jeg takker dig for du holder din hånd over mit hoved.
Jeg takker dig Herre for at du tilgiver alt hvad jeg måske gør forkert og lader mig indse mine fejl-
Jeg takker dig for du lader dig besøge min sjæl for at åbenbare mit sind.
Du får mig til at se, til at lytte og til at forstå!
Må alle se kærligheden! Amen!
Lars Hvass Andersen