Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#904 - 25/11/2001 01:17 Opstandelsen.
void
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Hvor mange gange viste jesus sig for sine disciple efter han var opstået?

mvh void www.ateist.org

Til toppen 
#905 - 26/11/2001 16:37 Re: Opstandelsen. [Re: void]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære void

Det spørgsmål blev grundigt debatteret i det gamle forum, fulgte du ikke det?
Hvorfor spørger du iøvrigt? Er det for at få lejlighed til at argumentere for at Bibelens evangelier ikke fortæller det samme og derfor er utroværdige? I så fald bliver det jo en ret forudsigelig debat, som jeg næppe vil bruge en masse krudt på.

Men jeg kan da henvise dig til artiklen fra Historien om Jesus: http://jesusnet.dk/budskab/hist.php?id=48 som sammenskriver og genfortæller beretningen om Jesu opstandelse på en måde som matcher alle fire evangelier.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#906 - 26/11/2001 20:35 Re: Opstandelsen. [Re: asas]
void
Bruger

Hvor mange gange viste han sig?

Iøvrigt er det er processen der er interessant. Ikke et facit som måske ikke eksisterer. Det er den kreative process som der åbenbart skal til for at få guds sande ord til at stemme. Ligesom dit eget link. Skal vi kalde det Asbjørns Evangelium?

mvh void www.ateist.org

Til toppen 
#907 - 27/11/2001 01:20 Re: Opstandelsen. [Re: void]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære void

Bibelen omtaler så vidt jeg husker ialt 10 "tilsynekomster" mellem opstandelsen og himmelfarten. Men der har sandsynligvis været flere.

Iøvrigt er det er processen der er interessant. Ikke et facit som måske ikke eksisterer. Det er den kreative process som der åbenbart skal til for at få guds sande ord til at stemme.

Ja, det var lige netop det jeg nok tænkte!

Ligesom dit eget link. Skal vi kalde det Asbjørns Evangelium?

Hvad får dig til at tro at det er min særlige udlægning? Afsnittet er ikke skrevet af mig, men er udtryk for den kristne kirkes traditionelle udlægning af beretningerne. Om man skal være speciel kreativ for at få Guds ord til at stemme, synes jeg vi skal lade være op til de enkelte bibellæsere selv at afgøre. For mig er alm. sund fornuft og indlevelse tilstrækkelig.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#908 - 27/11/2001 08:09 Re: Opstandelsen. [Re: asas]
void
Bruger

Afsnittet er ikke skrevet af mig...

Netop :)

mvh void www.ateist.org

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær