Ole Madsen
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
En overset tjeneste
Der er en tjeneste som næsten ikke er synlig iblandt de kristne i danmark, det er internet tjenesten i menigheden.
Jeg tænker her ikke bare på at en kirke har en webmaster der designer og vedligeholder siden, nej, jeg tænker på at i en kirke er der brug for et helt team af mennesker der er aktive på nettet, med at bringe det lys deres menighed har ud til andre.
Jeg mener ikke vi skal hugge medlemmer fra hinnanden, nej, men vi skal tjene hinnanden på tværs af kirkeskel. For ingen menighed har det hele, og nogle har måske netop den vinkel andre står og har brug for.
En god måde et sådan team kan arbejde på, er ved at de hverisær har en hjemmeside hvor de giver videre det de får i menigheden, laver blogs, deltager i forumer, i det hele taget bygger relationer og tjener andre.
#90315 - 17/01/200818:34Re: En overset tjeneste
[Re: Ole Madsen]
André
Anonym
Hvad er debatten?
Nu handler det heller ikke om at blive set i sin tjeneste, men det er helt sikkert en skam at de folk som tjener i menigheden med en opgave de har fået betroet, følser sig overset i din meninghed. Surt show.
#90353 - 18/01/200806:18Re: En overset tjeneste
[Re: ]
Ole Madsen
Bruger
Oprindeligt skrevet af: André
Hvad er debatten?
Nu handler det heller ikke om at blive set i sin tjeneste, men det er helt sikkert en skam at de folk som tjener i menigheden med en opgave de har fået betroet, følser sig overset i din meninghed. Surt show.
vh André
wow, der skød du vist over målet, drejer kristenlivet ikke om at tjene hinnanden? er kristi legeme ikke mere end bare den menighed man kommer i? alle kristne er brødre og søstre, så vi må se udover kirkeskellene
#90359 - 18/01/200809:37Re: En overset tjeneste
André
Anonym
Oprindeligt skrevet af: Ole Madsen
wow, der skød du vist over målet, drejer kristenlivet ikke om at tjene hinanden? er kristi legeme ikke mere end bare den menighed man kommer i? alle kristne er brødre og søstre, så vi må se udover kirkeskellene
KH
Ole
Det er jo hvad jeg skriver. Vi skal tjene hinnanden og jeg tror personligt ikke på forskellige trosretninger og doktriner - én Gud, én Sandhed
Men igen: Hvad er debatten?
Og skød over hvorfor et mål? Alle menigheder er ikke ens, og jeg har ikke set det problem i min menighed og min omgangskreds at folk bliver overset fuldstændig fordi de bruger internettet til at nå folk, og har deres kompetencer der.
Man kan heller ikke regne med at en hvis man har en selvpåtaget "internet-tjeneste", at folk i det hele taget har set ens jesus-hjemmeside og engagement på net-portaler og derfor går og godkender den i tide og utide.
Derudover handler det slet ikke om at blive set og anerkendt, men at pege på Jesus, mens man selv tjener ydmygt og uden brok - som bibelen siger.
Jeg kan dog godt se det er surt at folk med det abejde i din menighed og dem du kender, ikke bliver anerkendt for det - vi vil jo gerne anerkendes at have en opmuntring eller to med på vejen - det har vores kød brug for
Men så må man jo bare hænge i hvis man ved man udlever sit kald, og tjener der hvor man skal og gør Guds vilje.
#90370 - 18/01/200813:15Re: En overset tjeneste
Ole Madsen
Bruger
Andre
hvordan kommer du frem til at jeg er ude på annerkendelse? jeg ønsker blot at hjælpe andre, er det da så galt?
desuden, hvis det den tjeneste jeg antyder er synlig, hvor er så alt arbejdet?
jeg er kun ude på at få folk ud af busken, for jeg syntes der er for mange der nyder, og ikke nok der yder. Når man ser på hvor mange der kommer på jesusnet og giraffen, så er der ikke ret mange der gør noget.
#90371 - 18/01/200814:32Re: En overset tjeneste
berta
Anonym
Ole Madsen, du skriver
#Jeg mener ikke vi skal hugge medlemmer fra hinnanden, nej, men vi skal tjene hinnanden på tværs af kirkeskel. For ingen menighed har det hele, og nogle har måske netop den vinkel andre står og har brug for.#
Det er jeg helt enig med dig i, jeg syntes det er en meget dårlig vane på diverse kristne forum, at størstedelen af tiden, bruges til at rakke hinanden ned.
For nogen er det næsten blevet en hele besættelse, at bruge sin tid på kritik og atter kritik. Jeg tror helt sikkert, det virker frastødende for søgende, der kommer ind på et kristent forum.
Hvad end vi kalder os, pinse-baptist-metodist-lutheraner- m.fl.så har vi den samme trosbekendelse.
Hvis vi virkelig vil advare og kritisere, så er der rigeligt at tage fat på af nyreligiøse bevægelser o.s.v. Dem bliver der tilgengæld ikke brugt meget krudt på, fra de sædvanlige kritikere..
#90372 - 18/01/200814:54Re: En overset tjeneste
André
Anonym
Andre
hvordan kommer du frem til at jeg er ude på annerkendelse? jeg ønsker blot at hjælpe andre, er det da så galt?
desuden, hvis det den tjeneste jeg antyder er synlig, hvor er så alt arbejdet?
jeg er kun ude på at få folk ud af busken, for jeg syntes der er for mange der nyder, og ikke nok der yder. Når man ser på hvor mange der kommer på jesusnet og giraffen, så er der ikke ret mange der gør noget.
du spreder vist hagl med dine gætterier
KH
Ole
Hvorfor laver du en forsvarstale? Forsvar dig ikke mod et angreb som ikke er der. Jeg har ikke skrevet om dig, men lavede bemærkninger til dit indlæg.
Du skriver at disse folk ikke er synlige, og derfor måtte jeg tolke dit indlæg, som om at man ikke ser disse webfolk nok til daglig, og at du skriver for at ærer og anerkende dem, hvilket er fair nok - æres dem som æres bør.
Men hvis du mener at der er mangel på dem og du kritiserer de ikke gør nok, synes jeg ikke du har udtrykt dig klart nok, og i stedet for at lave forsvarstaler skulle du hellere gøre mig opmærksom på hvis du mener noget andet. Mine indlæg handler ikke om dig - føler du dig da ramt?
Alt dette kun være undgået hvis du bare have svaret på mit spørgsmål, som jeg endda stillede dig mere end én gang: Hvad er debatten?
Så der er ingen spredte hagl her - du beskriver en konkret situation, jeg beskriver en konkret situation, sammenligner og knytter kommentarer til. Dette er yderst normalt i en debat. Så de eneste spredte hagl er måske en lidt for slidt kommentar som kom lidt for hurtigt ud af ærmet
#90374 - 18/01/200817:21Re: En overset tjeneste
Ole Madsen
Bruger
Kære ANdre
vi har talt forbi hinnanden, jeg har som du siger misforstået dig, det har jeg, det kan jeg se, men hvor let er det ikke på internettet? tak for klarheden over hvad du ville.
hvor er debatten, jeg ønskede bare at dele mine tanker omkring dette emne, inspirere.
hvad angår at søge ære, det gør jeg ikke, men prøv at tænke dig, vi er faktisk ret mange kristne i danmark, men hvor er resultatet så henne? når vi er kristne, burde der så ikke komme mere ud af det? det er det jeg peger på.
#90400 - 19/01/200801:02Re: En overset tjeneste
André
Anonym
Kære ANdre
vi har talt forbi hinnanden, jeg har som du siger misforstået dig, det har jeg, det kan jeg se, men hvor let er det ikke på internettet? tak for klarheden over hvad du ville.
hvor er debatten, jeg ønskede bare at dele mine tanker omkring dette emne, inspirere.
hvad angår at søge ære, det gør jeg ikke, men prøv at tænke dig, vi er faktisk ret mange kristne i danmark, men hvor er resultatet så henne? når vi er kristne, burde der så ikke komme mere ud af det? det er det jeg peger på.
KH
Ole
Jeg er så evigt enig med dig. Hvor er frugten ? Jesus siger at enhver som ikke bærer frugt vil blive skåret væk og kastet i ilden. Vi skal gå ud og bære mere og mere frugt hele tiden. Men det er de færreste som gør dette. De er blevet lunkne og derfor vil Gud spytte dem ud af hans mund.
Men som Jesus selv siger, så er det ikke enhver, som kalder Jesus for Herre som skal komme ind i Himlen men kun den, der gør Guds vilje - som er at vi skal gå hen og gøre alle mennesker til disciple af Jesus.
Frelse er ikke en trylleformular som man siger, men omvendelse og tro. Tro som kommer til udtryk i liv og gerninger når vi er i Jesus, for vi er blevet en ny person og vi skal ikke længere leve det gamle som verden, men være nye i ånd, sjæl og legeme. Vi KAN ikke leve som vi plejer, lunkne og uden gerninger - dette er kun et sikkert tegn på frafald.