Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#90206 - 16/01/2008 02:37 hvorfor vender Jesus ryggen til os?
Anonym
Anonym

hvorfor hjælper Jesus os ikke i vores problemer som han lover? hvorfor er han bare tavs, og lader os lide? Vi som troende kristne har altid sat vores lid til Jesus og hans "åh så kærlige ord", men tiden går blot sin gang, og han kommer aldrig og "redder" en fra alt det , man løber ind i her i livet? Hvorfor lover Jesus at han vil tage sig af vores problemer når han inderst inde intet gør? Hvorfor lover Jesus at han vil åbne når vi banker på, når han ikke en gang hører at der bliver banket på hans dør? hvorfor,..

Ændret af Bloch (16/01/2008 10:42)

Til toppen 
#90212 - 16/01/2008 10:44 Re: hvorfor vender Jesus ryggen til os? [Re: Anonym]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Kære anonyme!

Jeg gætter på, at det du skriver her, har du også allerede sagt til Gud. Det er godt, for det er det rigtige sted at vende sig hen. Jeg har dog tilladt mig at ændre lidt i dit sprogbrug ved at indsætte nogle tegn. Det har jeg gjort med den holdning, at det vi offentliggør på denne side, gerne må bære præg af en vis seriøsitet. Samtidig er jeg dybt bekymret for, at du ikke bliver stillet tilfreds med det svar jeg må give dig.

Med dine ”hvorfor” i spørgsmålet giver du udtryk for en forudsætning, nemlig at Gud ikke hjælper eller griber ind. Hvis du med dette mener, at når du har bedt Gud om noget, så har han også bare at give dig det, så har du ret, det gør Gud ikke. Gud er ikke en automat, hvor du kan betale med et vist antal bønner, så kommer varen dumpende ned i skuffen, og han har aldrig lovet os, at det skulle fungere efter et sådant eller lignende princip. Jeg vil opfordre dig til at læse to artikler, der allerede er skrevet her på JesusNet. Stiller Gud betingelser for vores bønner? Bønner i Jesu navn

Har vi på forhånd bestemt os til, hvad Jesus skal svare os, er det nærmest umuligt at høre hans svar, hvis han svare noget andet end vi havde ventet, og jeg bliver vred, fordi jeg ikke får det jeg vil have. Gud ønsker først og fremmest at frelse os (Johannes evangeliet 3,16), hvorfor han har sat alt ind på, at nå dette mål. Dernæst ønsker han at bruge os som sine hænder og fødder på denne jord. Jesus gav afkald på sine behov, mad – han led sult / tryghed – han havde ikke noget sted han kunne kalde sit hjem / omsorg – alle hans venner svigtede ham, og vi kunne nævne meget mere. Vi er ikke Jesus, og bliver heller ikke ham lig, så længe vi lever her på jorden. Men Jesus ønsker at lære os, at vende blikket bort fra vores egen navle og rette det opad og udad. Det er ikke let at følges med Jesus, fordi det gør ondt, når Jesus vil ændre vores beskuelse af os selv, til villighed til at ofre af os selv. Ofte kan det virke meget lettere ikke at følges med Jesus, men det er ikke andet end et fatamorgana. Lad mig blot slutte af med, at bruge et billede, som jeg håber, vil virke forståeligt.

Handler det om mine tænder, er det tydeligvis det billigste og mindst pinefulde, ikke at gå til tandlæge. Sådan er det i hvert fald i mit tilfælde. Men nej, dette er et bedrag. De jævnlige tandlægebesøg koster ganske vist ikke så lidt, og de er ikke smertefri, selvom jeg forsøger at købe mig til bedøvelse, men de forhindre mine tænder i, ganske langsomt at rådne op, med den tandpine, lugt og skæmmet udseende, som det ville medføre.

Jeg tror, at tandlægen vil mig det bedste, derfor lægger jeg mig uden protester til rette i hans stol. Måske bliver jeg snydt. Måske tænker han kun på at tjene penge, det er der nogen der sige. Jeg ved det ikke.

Jeg tror, at Gud vil mig det bedste (og dig det bedste), nemlig føre os ind i sit rige, hvor synd, død og nød til sidst ikke skal være mere. Derfor beder jeg ham om (oftest med megen angst og bæven), at rode i mit liv. Måske bliver jeg snydt, måske er han der slet ikke, sådan er der nogen der siger. Jeg tror han er der, for jeg har mødt ham i Jesus.

Jesus hører dig, og han svarer dig. Måske skulle du overveje at finde en sjælesørger, der kan hjælpe dig med at høre Guds svar. Find blot en ærlig kristen, og ikke blot en, som vil snakke dig efter munden.

De bedste hilsner
Med ønsket om, at Jesus må følge dig
Jørgen Bloch

Ændret af Bloch (21/01/2008 12:27)

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær