Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#89804 - 07/01/2008 20:13 Sidder fast i Bibelen
SigneT
Bruger

Reg.: 02/01/2008
Sted: Hailsham
Hej. Jeg er en sytten årig pige, der har været Kristen i ca. 3 år. Jeg er begyndt at læse Bibelen og vil gerne have læst det hele. Ny Testamente gik ret hurtigt. Jesus er jo helt kanon. Så ville jeg begynde på Det Gamle Testamente. Jeg kan slet ikke få slugt Mosebøgerne. 1. og 2. Mosebog var okay, men de resterende er bare så kedelige. Ikke at jeg mishelliger lovene, men arh.. de er bare så "tunge". Nu har jeg helt mistet læselysten. Nogle ideer hvor jeg nu kan gå hen? Og bør jeg læse NT flere gange før jeg begynder på GT?

Ændret af Susanne_K (11/01/2008 15:30)

There was hope for Job like a cut down tree, I hope there's such hope for me!!

Til toppen 
#90012 - 11/01/2008 15:32 Re: Sidder fast i Bibelen [Re: SigneT]
Susanne_K
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 13/06/2007
Sted: Fyn
Kære Bibellæser

Det er super dejligt at læse om din lyst til at læse i bibelen og det er godt at have kendskab til både gammel og ny testamente. Det er ikke noget dårligt mål at sætte sig at få læst hele bibelen. Men jeg kan virkelig godt forstå at du er gået ”død” i 3. mosebog. Jeg tilstår gerne at det først er inden for det sidste år jeg har fået det læst fra ende til anden og jeg nærmer mig de 40 år.
Jeg synes du skal læse rigtig meget i NT og blive godt kendt med den og så skal du læse lidt i GT ind imellem. Læs salmerne, 1. og 2. Samuels bog, kongebøgerne, krønikebøgerne (de fortæller ind imellem om det samme som kongebøgerne)
Hvis du vil udfordres lidt mere, kunne du læse Esajas, som er fyldt med profetier om Jesus. Det kan godt være at du ind imellem synes den er svær at forstå, men så læs bare videre, jeg er næsten sikker på at du også vil læse steder, som taler til dig og som kan være med til at styrke dig og opmuntre dig.
Og senere stille og roligt gå i gang med de andre skrifter. Der er ingen regler for hvor lang tid det skal tage at få læst GT. Det vigtigste er at du får læst i din bibel, og lader den hjælpe dig med at leve dit liv som kristen, retter dit liv ind efter det.
Du kan også finde sammen med en kristen som har læst i bibelen i flere år end du har og så kan I sammen grave dybere ned i det som er svært at forstå. Det er rigtig dejligt at hjælpe hinanden på den måde.

Finder du gode bibelvers som taler til dig ind i særlige situationer, så skriv dem ned på et stykke papir, så du let kan finde dem igen og lade dig hjælpe af dem, når du har det svært, eller du kan dele dem med en ven som har brug for hjælp. Bruge Guds ord i din hverdag.
Eller mere vildt, lære dem nogen af dem uden ad, så du bærer dem med i dine tanker, og der igennem blive styrket i troen.

God læselyst!
Kærlig hilsen
Susanne K.

Ændret af Susanne_K (15/01/2008 11:13)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær