Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#89675 - 04/01/2008 18:45 Leve på Polsk og være en god kristen kan man det??
jan
Bruger

Reg.: 30/12/2007
Jeg er i vildrede angående dette -Jeg har fået et klart svar fra mine ælste i den menighed jeg engang tilhørte "Nej det går ikke" Jeg lever godt nok alene i dag - men frygter at finde en (næsten)
Jeg har forsøgt at tale med nogle om det ved flere lejligheder... -uden at jeg bliver klogere. Jeg blev skilt, for mange år siden efterhånden, fra "ikke den rette", men vil gerne finde en god kristen. Men at gifte sig før end man har prøvet, at bo og leve sammen i hverdagen er så modstridende i mit indre...
Det synes så klart, men hvorfor føler jeg så dette?

Ændret af Bloch (09/01/2008 21:42)

Til toppen 
#90067 - 13/01/2008 08:47 Re: Leve på Polsk og være en god kristen kan man det?? [Re: jan]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Kære Jan!

Det dilemma du stiller op er ikke nyt og måske er det netop en af grundene til, at Gud har givet os en klar vejledning. Seksuelt samliv hører hjemme i ægteskabet. Sådan vejledte Gud allerede ved skabelsen. I denne forbindelse kan du også læse artiklen "Værd at vente på" .

Du skriver at du har haft en samtale med ledere i din tidligere menighed, og at de har givet dig et klart svar. Hvis de, som jeg forstår dig, har givet et tydeligt svar, der er bundet til Guds ord, er jeg bange for, at du bevæger dig ud på farlig grund. At du ikke er tilfreds med svaret, kan jeg godt forstå, for det giver ikke grønt lys for det du vil. At du så fortsætter med at spørge, kunne indikere, at du, sikkert ubevist, søger efter et svar, som du kan lide, og det er usikker grund.

Det er selvfølgelig vigtigt, at undersøge, om det svar vi får, også er sandt i forhold til Guds ord. Vi mennesker er god til at finde på krumspring, så vi kan bortforklare det, vi godt ved er sandt, men det ændrer ikke på virkeligheden. Du er derfor også nødt til at forholde dig til Guds ord og vejledning. Vil du noget andet, bliver det ikke rigtigt af, at du finder nogen som giver dig dit ønskede svar. Endnu mindre fratager det dig ansvaret for dine egne handlinger.

Sagt med andre ord, du er nødt til at forholde dig til, om du vil leve efter Guds vejledning eller ej.

Gud har ved Jesus vist os tilgivelsens vej. Gud ønsker at vise os nåde og barmhjertighed. Samtidig må det understreges, at tilgivelse ikke er det samme som tilladelse.

Om du er en god kristen? Det ved Jesus, og uanset, hvad jeg ville sige dig, vil det ikke ændre på det. Blot et eksempel til at illustrere, hvad jeg mener. Vi kan ofte høre nogen sige, at den eller den er en god ægtemand. Måske har de ret, men det er kun hustruen der ved det helt sikkert. Mennesker kan jo godt være flinke, når andre ser på, men det er ikke sikkert det er ligesådan, når man er alene med ægtefællen?

Det er rigtig dejligt at høre, at du gerne vil være en god kristen. Det er et godt udgangspunkt. Må Gud velsigne og vejlede dig til at være det.

De bedste hilsner
Jørgen Bloch

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær