Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#89650 - 03/01/2008 22:23 Kristendommen er proaktiv FORTSAT
HE_GER
Bruger

Reg.: 26/11/2007
Hej brødre og søstre,

I er velkommen til fortsat at diskutere her.

Jeg er enig med Anne Padde og Raven. De har forstået hvad jeg har forsøgt at sige. Jeg ved godt at det jeg har skrevet er "farligt" i visse øre, for handling tæller mere end ord - bortset fra Gud's ord. Det er i manges interesse at skabe modsætninger; mit ærinde er at fremlægge "den fulde pakke".

Godt nytår!

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#89808 - 07/01/2008 21:37 Re: Kristendommen er proaktiv FORTSAT [Re: HE_GER]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
Dit anliggende, som det har været hidtil i hvert fald, er, ganske vist ubevidst, at kildre det religiøse gen, det der mener at gerningerne er vigtigere end troen.
Det er ikke "den fulde pakke", det er en anden pakke.

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#89814 - 07/01/2008 22:37 Ordstyrerbemærkning [Re: HE_GER]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Før I nu kommer for godt i gang, vil jeg lige rette en bemærkning til jeg begge to, HE_GER og Mark/JF:

Det er en dårlig idé at give udtryk for formodninger om, hvad andre mennesker måtte have af skjulte eller uerkendte motivationer og holdninger. Vores fælles mål på dette forum er at debattere åbent og ærligt ud fra de synspunkter, som folk udtrykker i deres indlæg, ikke at analysere folks motiver og mentale habitus psykologisk.

Derfor bør man, hvis man gerne vil have en frugtbar kommunikation, ikke skrive ting som: "Jeg ved godt at det jeg har skrevet er "farligt" i visse øre," "Det er i manges interesse at skabe modsætninger;" "Dit anliggende, som det har været hidtil i hvert fald, er, ganske vist ubevidst, at kildre det religiøse gen, det der mener at gerningerne er vigtigere end troen."

mvh
Nikolaj, ordstyrer

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær