Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 14 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#89439 - 27/12/2007 08:38 Vranglære
Amby
Bruger

Reg.: 16/12/2007
Sted: Starup/Tofterup
Trosbevægelsen

Det er i føje biblen er de vores pligt at advarer om vranglærer der står i 1Joh 4;1-6 at vi skal prøve ånderren der er to måder vi kan gør de på
For det første hvis de kommer mad en profeti og den ikke går i opfuldeste 5 Mos 18;22
For det andet at han leder folk til at dyrke andre guder 5 Mos 13;1-5
Det farligt ved dem er at de giver sig ud for at været sande kristen, selv om de styres ikke af sandhedens, men vildfarens ånd 1 Joh 4;6

Dette er noget der kender tegner Benny Hinn og andre derfor er jeg nød til at advare;!

Her er nogle falske profetier http://www.youtube.com/watch?v=JYdGFxEM6ag&feature=related
Herren siger også til mig, at jeg skal fortælle jer, at i midten af 90’erne – omkring 94 eller 95, ikke senere end det, vil Gud destruere det homoseksuelle samfund Amerika... Han vil ødelægge det med ild”
Ånden fortæller mig – Fidel Castro* vil dø i 90’erne… Hellig Ånden har lige sagt til mig, det vil blive værre end nogen død du kan forestille dig.!

Evengalisteren kommer mad falske profetier om hvilken ulukker der ville ramme dem der forlader foreningen det er der mange vidnsdyrts på http://www.kritisk.dk
Der er 100’vis af eksempler på, at Benny Hinn giver sig til at forbande dem, som går imod ham eller hans salvelse.

En af de ting biblen advaret imod er farisæeren hvad er det der er så forkert.?
Luk 18;9-14
v9 Til nogle, som stolede på, at de selv var retfærdige, og som foragtede alle andre, fortalte Jesus denne lignelse: v10 To mænd gik op til templet for at bede. Den ene var en farisæer, den anden en tolder. v11 Farisæeren stillede sig op og bad således for sig selv: Gud, jeg takker dig, fordi jeg ikke er som andre mennesker, røvere, uretfærdige, ægteskabsbrydere, eller som tolderen dér. v12 Jeg faster to gange om ugen, og jeg giver tiende af hele min indtægt. v13 Men tolderen stod afsides og ville ikke engang løfte sit blik mod himlen, men slog sig for brystet og sagde: Gud, vær mig synder nådig! v14 Jeg siger jer: Det var ham, der gik hjem som retfærdig, ikke den anden. For enhver, som ophøjer sig selv, skal ydmyges, og den, der ydmyger sig selv, skal ophøjes.
Farisæeren er fuldt ud over at det er Gud der gør det i ham at han ikke er som de andre, vi skal lække mærke til hvad det er han fremhæver
Jeg faster to gane om uge og giver tinde af hele min indtægt det er begge nogen bud der går ud over det de bibelsk bud

Det er noget af det som både Evengalisteren og Torben Søndergaard gør de giver også nogle bud der ikke er bibelsk og gøre dem til frelsesbetinget

Her er nogle eks. Du må ikke onanerer du må ikke kysse før efter at du er gift. Den veste har jeg fundet ved Torben det er at tro og dåb ikke er nok for at blive frelst du skal være syndfri

En anden af de hel storker vranglære er at trosbevægelsen siger;
Bibelen siger, at Jesus helbredte AL sygdom / at han helbredte ALLE der var syge. Endvidere udtaler Jesus i Bibelen, at vi, de troende / kristne, skal gøre de samme tegn, som han selv gjorde. Vi kan i Bibelen læse, at også dengang, var der mange der var forargede på og kritiske overfor Jesus da de hørte om de tegn og undere han gjorde. Jesu’ tjeneste startede og sluttede med tegn, undere og mirakler. Han gav dem der fulgte ham kraft til at gøre de samme tegn, undere og mirakler, som han selv gjorde.
Dette er direkte ubidelsk i kan se mere om det i min tråd Helbredelse

Jeg kan ikke advare kok om trosbevægelsen, vi ser mange der bryder sammen på grund af disse krav, at de brænder deres bibel, at de er bange for at komme i en menighed i dag osv.,

I Sverige har vi eks på selvmord

Jeg håber at de unge fra IMU læser dette så de aldrig hopper på denne limpind

Hilsen Preben Amby

Ændret af Amby (27/12/2007 08:41)

Til toppen 
#89440 - 27/12/2007 09:49 Re: Vranglære [Re: Amby]
berta
Anonym

Den eneste rigtige måde du kan "gøre det på" hvis du er uenig i deres lære, det er at henvende dig på rette sted, Bibelen advarer imod bagtalelse.

Så skriv du til http://oplevjesus.dk/kontakt.php

og http://www.evangelist.dk/default.asp?id=119

http://www.bennyhinn.dk/dk/index.php?option=com_contact&task=view&contact_id=1&Itemid=39

Og det bliver ikke bedre af, at du opretter nye tråde med bagtalelse...:0/

Ændret af berta (27/12/2007 09:59)

Til toppen 
#89462 - 27/12/2007 17:02 Re: Vranglære [Re: Amby]
Møller
Bruger

Reg.: 27/11/2006

Hvad så med de fejl, der er begået 2007, er det også meningen, at de skal erkendes og rettes? for det ville vi da glæde os til. Der er ihvertfald nok at gå igang med.

Møller

Til toppen 
#89919 - 09/01/2008 23:06 Papirkurvsfejl rettet [Re: Møller]
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Århus
Ved en fejltagelse røg hele tråden i Papirkurven. Jeg beklager, at jeg på trods af påmindelser både fra Schjelde og andre har forsømt at få rettet fejlen før nu. Jeg har klippet tråden, der hvor det oprindeligt var meningen.

Beklager min sløve reaktion.

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 
#90101 - 14/01/2008 11:20 besettelse af Kristne [Re: Kefas]
Amby
Bruger

Besættelse af Kristne

Hver sommer i uge 27-28 er jer på gammetbro camping for at forkynde evangeliet vi er et tim på ca. 20 personer
Der var en af de andre der havde fået kontakt med en pige der gerne ville hører hvad det var at vi troede på men hun turer ikke at være med sammen med os fordi ad der er noget der i vores forkyndelse der får hinde til at bryde sammen
Hun havde nemlig fået at vide af evangelisterne at hun er besat det var derfor at hun havde forladt dem og når at hun havde besøg af hindes far skulde han altid prøve at uddrive
Det er noget af det versten sluder jeg havde hørt længe der er ikke nogen som helst belæg i biblen for at en kristen kan besættes Det er en af de mest modbydelige måder at binde ens tilhænger på,

Her han i tæse Christian Hedegaards bog Sejer over dæmoner
http://shop.evangelist.dk/getdoc.asp?id=2&md5hash=29EC4F52234EBACADF2FEB9ECF5C3143

Der er så mange steder i biblen der modsiger at en kristen kan besættes ja vi skal end ikke frygter djævlen der er kun en vi skal frygte og det er gud Luk 12,5 jeg vil vise hvem i skal frygte: Frygt ham, som efter at have slået ihjel, har magt til at kaste i Helvede. Ja jeg siger ham skal i frygte
Rom 8,31 Er Gud for os hvem kan da være imod os?
Det sted der for neg at se er det mest tydelig er Kol 2,6-13 som har overskriften Livet i Kristus v 15 Han afvæbnede magterne og myndighederne, stillede dem til offentlig til skude og førte den i triumftog i Kristus… At afvæbne er mere end barer at tage våben fra dem 3,9 det er at afklæde dem så de bliver stillet nøgne til skude altså em total ydmygelse Til sidst stiller han dem til en total ynkelig hjælpeløshed ved at stille dem til offelig spot
Den måde vi får del i det Kristus har gjort for os, får vi at vide i v 6 når i nu har taget imod Kristus Jesus, og v 12 Da vi blev begravet sammen ned ham i dåben.
Jeg vil gerne understrege, at Jesus Kristus har suveræn magt over alt i verden, også over onde ånder. Det betyder, at døbte mennesker, der lever i tro på ham, ikke kan besættes af dæmoner. Og det betyder også, at han har magt til at drive dæmonerne ud af de mennesker, de har besat. Den magt udøvede han ofte, da han gik her på jorden, som man kan læse om det i Bibelen, og nu udøver han den gennem sit folk, dvs. de kristne, der har fået myndighed til i hans navn og under bøn til ham at uddrive onde ånder, f.eks. Markusevangeliet 16,17.

Når jeg læser på nettet kan jeg se at Denne opfattelse at kristne kan besættes er mere udbredt end jeg havde troet
Citat
1. Jeg troede også engang at kristne ikke kunde besættes nem så oplevet jeg nogle der var besat og så måtte jeg revider min opfattelse
2. På samme måde kan en sygdom i dag også blive helbredt ved, at en dæmon drives ud. Har du nogensinde tænkt på, at dit liv har taget en drejning, du ikke selv ønskede?!
Har du nogensinde tænkt på, hvorfor du finder dig selv gøre nogle ting, du inderst inde ved
er forkert og egentlig slet ikke ønsker at gøre. Det er som om, der er noget, der har magt over dig?! - Jesus kan sætte dig fri

1. Det kan nemlig ikke lade sig gøre, at være besat af djævelen eller hans dæmoner, hvis Jesus også bor i dit liv. Når du læser i NT, vil du se, at djævelen krymper sig, når Jesus er der. Selv da djævelen forsøgte at friste Jesus, måtte han bøje sig og gå.
2. Besættelse er ikke det samme som hverken psykiske eller fysiske sygdomme. Men derfor er det ikke altid let at skelne; fra Bibelen ved vi, at dæmonbesættelse som "følgevirkning" kan have et ret bredt spektrum af både fysiske og psykiske lidelser. Det gælder særligt stumhed, Matthæusevangeliet 9,32, evt. i kombination med blindhed, Matthæusevangeliet 12,22, eller epilepsi, Markusevangeliet 9,17-18. Men det kan også være lammelse ("krumbøjethed"), Lukasevangeliet 13,11, eller helt andre ting som overnaturlige kræfter, Markusevangeliet 5,3-5, og evnen til at spå, Apostlenes Gerninger 16,16

Det er en let måde og en meget und skabs fuld at forklar alt de man ikke forstår så som homofile pædofile og aner ting selv om det ikke har noget at gør med besættelse. Det har noget at gør med følers
Jeg ved godt at det er noget af det biblen er imod men det giver os ikke rat til at fordømme dem der står i biblen at Gud elsker synder men han hader synden, er der nogle der har det svært skal vi hjælpe dette menneske, er der noget vi ikke forstår så skal vi prøve at finde en der gør

Hilsen Preben Amby

Ps.
Denne artikel var oprindelig skreven til kritisk men da berta har kommet med en nogle kommentar på min private maill her,har jeg valgte jeg at bringe den her så hun kan komme med sine kommentarer offelig

Ændret af Amby (14/01/2008 11:22)

Til toppen 
#90103 - 14/01/2008 12:03 Re: besettelse af Kristne [Re: Amby]
serner
Bruger

Reg.: 07/08/2002
Sted: Kolding
Enig i at en kristen ikke kan blive besat.
Men derimod mener jeg godt at kristne kan blive "dæmoniseret", dvs være under dæmonisk indflydelse i en eller anden grad, uden desideret at være besat.

Når vi giver synden en platform i vores liv, åbner vi også for mørket i det område.

Men altså, dæmoner er stærkt opreklameret, det er jo ikke så svært at komme af med igen \:\)

-Serner

Ændret af serner (14/01/2008 12:04)

at kende Ham og gøre Ham kendt......

Til toppen 
#90104 - 14/01/2008 12:04 Re: besettelse af Kristne [Re: Amby]
berta
Anonym

Preben..du tvinger mig ud i debatten, selvom jeg ikke ønsker at deltage offentligt her.
Jeg vil gerne debattere og jeg gør det med nogle få herinde, men kun "bag lukkede døre".
Men jeg citerer lige:

#Den måde vi får del i det Kristus har gjort for os, får vi at vide i v 6 når i nu har taget imod Kristus Jesus, og v 12 Da vi blev begravet sammen ned ham i dåben.
Jeg vil gerne understrege, at Jesus Kristus har suveræn magt over alt i verden, også over onde ånder. Det betyder, at døbte mennesker, der lever i tro på ham, ikke kan besættes af dæmoner. Og det betyder også, at han har magt til at drive dæmonerne ud af de mennesker, de har besat. Den magt udøvede han ofte, da han gik her på jorden, som man kan læse om det i Bibelen, og nu udøver han den gennem sit folk, dvs. de kristne, der har fået myndighed til i hans navn og under bøn til ham at uddrive onde ånder, f.eks. Markusevangeliet 16,17. #

Her er jeg helt enig med dig.
Men jeg vil lige holde fast i : #døbte mennesker, der lever i tro på ham, ikke kan besættes af dæmoner.#
For der er et men.
De kan være besatte inden de kom til troen, og det er selvfølgelig dem Evangelist hjælper frie af dæmoner.

Det er ikke ondskabsfuldt, det er de frie slet ikke enig med dig i, hvis man læser deres vidnesbyrd.
Er det ikke vores pligt at hjælpe mennesker, hvorfor bekæmper du Guds Ånd?

Svar kun, men jeg har ikke mere at tilføje, min mening ligger allerede herinde.

Til toppen 
#90123 - 14/01/2008 18:40 Re: besettelse af Kristne [Re: ]
Amby
Bruger

Hej berta

Som jeg har fortalt at jeg vil godt hjælpe eller debatter på den private bar at jeg ved hvem de er og hvilken kirke de kommer fra, der er min grænse og jeg håber at du vil respekter

[Citat
Her er jeg helt enig med dig.
Men jeg vil lige holde fast i: #døbte mennesker, der lever i tro på ham, ikke kan besættes af dæmoner.#
For der er et men.
De kan være besatte inden de kom til troen, og det er selvfølgelig dem Evangelist hjælper frie af dæmoner.]

Det er andmenlig kendt at noget man har været ude for i ens fortid kan give en psykisk problemer.
Jeg havde en deprstion 10 år efter at jeg kom til tro og det skyldes nogle overgreb jeg havde været udenfor da jeg var barn

Det er også andmenlig kend at har man levet i synd i mange år kan det have konsekvenser rastens af livet.
Jeg har levet som alkoholiker i mange år og det har fået de konsekvenser at jeg ikke kan drikke alkohol i dag

[Citat
Det er ikke ondskabsfuldt, det er de frie slet ikke enig med dig i, hvis man læser deres vidnesbyrd.
Er det ikke vores pligt at hjælpe mennesker, hvorfor bekæmper du Guds Ånd?]

Da det ikke er nogen besættelse (FORDE AT EN KRISTEN IKKE KAN BESÆTTES) er det ikke en uddrivelse men en psykolog der er brug for
Vi har mange vidensbyrde der fortæller det modsatte på kritisk, Vi kan ikke bruge vidnesbyrd til noget hvis det ikke stemmer overens med biblen
Og jo det er vores pligt at hjerpe mennesker men vi skal give dem den rigide hjalp, Det der gør undt er hvor at man siger til folk at de er besatte og de ikke er det så gør man virkelig skade, ikke barer er de syge men nu er de også pluslig besatte, så vil det sidste været end det første

Hilsen Preben

Til toppen 
#90125 - 14/01/2008 19:50 Re: besettelse af Kristne [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: berta
Preben..du tvinger mig ud i debatten, selvom jeg ikke ønsker at deltage offentligt her.
Jeg vil gerne debattere og jeg gør det med nogle få herinde, men kun "bag lukkede døre".

Nu kan jeg ikke få øje på, at Preben har tvunget dig til noget, det er helt frivilligt for enhver at skrive indlæg, og hvis de er i overensstemmelse med Netiketten er alle meningstilkendegivelser velkomne.

Men man risikerer naturligvis at blive modsagt af andre, som har andre meninger, det er jo hele ideen med debatten! -

Og det kan sagtens lade sig gøre at være uenige uden at blive fjendtlige over for hinanden.
Det har vi mange gode eksempler på her i Café Thomas!

Men se lige Joh. 18,20, hvor Jesus siger:
"Jeg har talt til verden i fuld offentlighed; jeg har altid undervist i synagoger og på tempelpladsen, hvor alle jøderne kommer sammen, og i det skjulte har jeg intet talt."

Og også i Luk. 12,2-3:
Der er intet hemmeligt, som ikke skal åbenbares, og intet skjult, som ikke skal blive kendt. Derfor: Hvad I har sagt i mørket, skal blive hørt i lyset, og hvad I inde i kamrene har hvisket folk i ørerne, skal prædikes ud fra tagene.

Så jeg håber du vil genoverveje, om du ikke har frimodighed til at komme frem i lyset med hvad du har på hjerte - ud over hvad du allerede har fortalt os.

Det ville være godt, om vi kunne komme på talefod, selv om vi ikke er enige.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#90132 - 14/01/2008 22:04 Re: besettelse af Kristne [Re: Amby]
berta
Anonym

Preben - jeg forsøger at forklare dig, at når nogen kommer til Evangelist og har åbnet for dæmoner, så er de ikke kristne. Det bliver de først når de er sat frie af dæmoner.

Til toppen 
#90133 - 14/01/2008 22:10 Re: besettelse af Kristne [Re: kristina]
berta
Anonym

Kristina, så vil jeg gerne hjælpe dig :

#Ps.
Denne artikel var oprindelig skreven til kritisk men da berta har kommet med en nogle kommentar på min private maill her,har jeg valgte jeg at bringe den her så hun kan komme med sine kommentarer offelig#

For det første, så har Preben allerede for længe siden overtrådt min grænse for, hvornår jeg kalder noget sladder, og her mener jeg, at det topper!
Er det helt almindeligt her på jesusnet, at man sidder og afslører hvem man skriver med over PB??
Sladder igen igen.

Men med hensyn til Netiketten, så er den allerede overtrådt i trådens første indlæg.

Bagtalelse det er hvad det er, synd du ikke kan se det.

Til toppen 
#90135 - 14/01/2008 22:46 Re: besettelse af Kristne [Re: ]
Møller
Bruger

Hej Berta!

Jamen jeg er enig med dig. Prøv igen at ryste støvet af dine fødder. Du er ikke tjent med os herinde. Du er et bedre menneske. Men skal vi sige undskyld til dig? for det kan vi bestemt finde ud af.

VH Møller

Til toppen 
#90136 - 14/01/2008 22:50 Re: besettelse af Kristne [Re: ]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
Uanset hvem der har ret og hvem der ikke har ret i denne sag, så stopper diskussionen derom nu.

Hvad angår overtrædelse af Netiketten, har jeg just gennemlæst det oprindelige indlæg og jeg finder ikke at dette på nogen måde er i strid med Netiketten, således er det en åben skrivelse hvor der advares, men samtidigt har det været muligt at anfægte denne i debatten, endvidere er der ikke enkeltpersoner fra debatten som er blevet direkte berørt i det oprindelige indlæg.

Hvad angår den sidste detalje angående referencer til hvad hvem skriver til hvem over PB, så er jeg enig i at man skal være varsom med at refererer derfra, og i den konkrete sag havde jeg nok heller ikke selv gjort, men jeg vil dog gøre opmærksom på at den reference til PB ikke indeholder nogen form for personangreb eller ligende, men faktisk et forsøg på at åbne debatten, så jeg tror ikke intentionen bag har været forkert, og jvf. §7 i Netiketten må vi trods alt forsøge at optage alt i bedste mening.

- When your Karma's gone, my Dogma still stands -

Til toppen 
#90137 - 14/01/2008 22:56 Endnu en ordstyrerbemærkning [Re: Møller]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Jeg henstiller til at vi kriges om sagen, og ikke bliver personlige, jvf. Netiketten.

Dertil må det tilføjes at jeg sætter pris på humor, ironi og endda sarkasme i debatten, men ikke hvis den bliver personlig, men andre ord drop det!

Til toppen 
#90138 - 14/01/2008 23:19 Re: Endnu en ordstyrerbemærkning [Re: Grev Lindgren]
Møller
Bruger

Sorry! Vidste godt, jeg var på kanten. Jeg dropper det!

VH Møller

Til toppen 
#90145 - 15/01/2008 09:00 Re: besettelse af Kristne [Re: Amby]
berta
Anonym

Preben, du henviser mange gange til kritisk.dk
nu vil jeg henvise til et vidnesbyrd fra giraffen.dk

http://forum.giraffen.dk/viewtopic.php?topic_view=threads&p=53364&t=18497

#Hejsa med jer folkens.

Jeg er egentlig kristen, men har et andet syn på det end i har tror jeg.
Altså siden jeg som 12 årig første gang kom ind i indre mission.. (som jeg HELDIGVIS kom ud af igen som 15 sådan rent fysisk, men bestemt i mentalt) Har jeg haft svære psykiske problemer med halusiasioner og tvangtanker, som begge omhandler synd og fortabelse.. hvis man ikke er helt perfekt. Jeg bede om tilgivelse mange gange på en time, jeg har simbelhen en fast bøn som bare SKAL bedes ved det mindste.
Fordi desvære så var der nogen der fortalte en lille pige i den alder hvor man nok er mest modtagelig for hvad de voksne siger. At det fx. var en stor synd at måske tænke en grim tanke om andre (haallooo vi er mennesker vi har en hjerne der gør sådan nogle ting.. Og det betyder da ikke at man ikke bliver frelst. Eller at jeg som barn skulle stå for at gøre min retaderde storebror kristen.. Det kan man da ikke forlange af et barn.
Desværer kan jeg godt se de ting som jeg siger som logik og hvad jeg egentlig mener, men jeg kan stadig ikke rette mig efter dem. Fordi det er stadig indre misions regler og love der fylder inde i mit hoved.

Jeg er spændt på om der er nogen her inde der har lyst til at akumentere eller svare. Fordi jeg har ikke oplevet der er andre der har gjort det. Er det fordi i mener det er rigtigt, men aligevel ikke kan forsvare det.
Jeg er kommet til det i mig selv der har brug for at komme i dialog, fordi jeg simbelhen ikke kan forstå det.
I min logik er Gud en kærlig og god gud. Men i min hjerne er han meget fordømende.

Med Venlig hilsen Heidi#

Til toppen 
#90146 - 15/01/2008 09:23 Re: Vranglære [Re: Amby]
berta
Anonym

Preben, jeg syntes du skal læse dette fra Torben Søndergaards blog.

#14. januar 2008
Den Evangeliske Alliance-uge er utrolig sund
Så er Alliance-ugen forbi for denne gang rundt i landet.

I Holstebro nåede jeg at komme til samlingen hos Indre Mission, Luthersk Mission og Folkekirken. Derforuden var der også møder i Pinsekirken, Holstebro Frimenighed, KFUM og K samt Batistkirken, hvilket jeg desværre ikke kunne komme til, men vore folk var med til mange af de andre samlinger også.

Det er rigtig godt og utrolig sundt at komme rundt, til forskellige menigheder, af flere årsager.

1. Du finder ud af, at der er andre kristne i din by, end dem du normalt møder.
Dette er utrolig godt og sundt, da man nogle gange i kirker kan få en fornemmelse af, at man er de eneste, der vil Gud og har sandheden, hvilket er utroligt farligt.

Ingen har den hele sandhed.. Vi er et legeme, og det er Alliance-ugen en god tid at opdage det ved.

2. Du kan lære, at der er andre måder at gøre tingene på.

Vi kan alle lære af hinanden, og alle har noget at give. Forstår man dette, kan man komme langt. Jeg blev f.eks. særlig opmuntret til mødet i Luthersk Mission over deres sange/salmer. De havde nogle sange med rigtig stærk tekst om hellighed, Guds frygt og mission. Det er godt med simpel lovsang og tilbedelse, men det andet er noget, jeg godt kan savne i vore frikirker. Sange med budskab der nærmest er en prædiken for sig selv… Så det var godt at se.

Alt for tit tænker man i kirken, at man er de eneste, der har sandheden og er kaldet til en by eller et område. Ikke at man altid siger det direkte, men det høres indirekte i taler og forholdet til andre kristne i byen.

Derfor gør dig selv en tjeneste at tage rundt og se, hvad der er i din by… Respekter dem og velsign dem.. Du kan helt sikkert lære noget af dem.#

Til toppen 
#90152 - 15/01/2008 12:42 Re: besettelse af Kristne [Re: ]
Amby
Bruger

Hej Berta

Jeg kinder godt giraffen Anton som startet giraffen er min fætter

Jeg bliver ked af det når jeg læser sådan noget og jeg ville gerne vide hvilken klub hun kom i for der var nogle leder der godt kunde få brug for at lærer hvordan man tager sådan et barn alvorlig

Jeg håber at der er nogle her der har mere forstand på børn end jeg har så de kan fortælle os hvordan man griber sådan ting and

Jeg kunne sener i denne tråd læse at hun havde prøvet at henvende sig her på jesusnet og de tog hinde heller ikke alvorlig og dette kan de ikke være bekendt

Men som jeg kunne læse så var de gode til at tage seg af hinde på giraffen og det glæder jeg mig over

Der var en anden i denne tråd der havde nogle negative oplevelser med IM At hun som bare ikke matte spille kort og hun måtte ikke danse os v.
Jeg har selv været med til at ender disse ting i dette missions hus jeg kommer i så jeg kinder godt dette
Jeg ved godt hvor dette kommer fra Rom 14,20-21Alt er ren men den for den, der tager anstød af at spise det, bliver det noget ondt
Det detyder i praksis at alt hvad Gud har skabt er godt, men har det en negativ effekt op din bror tager du ikke skade af at lade være

Kære berta jeg er ikke bange for at bekæmpe disse fejl der er indad i IM og jeg håber at de andre i IM vil gøre det samme ved mig

Hilsen Preben

Ændret af Amby (15/01/2008 12:44)

Til toppen 
#90155 - 15/01/2008 13:51 Re: besettelse af Kristne [Re: Amby]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Preben -

Citat:
Jeg kunne senere i denne tråd læse at hun havde prøvet at henvende sig her på jesusnet og de tog hende heller ikke alvorlig og dette kan de ikke være bekendt

Jeg er da meget ked af det, hvis en psykisk syg pige ikke har fået svar på en henvendelse her til JesusNet.

Nu skrev hun (på Giraffen) at hun er lider af hallucinationer og vrangforestillinger, og det kunne måske tænkes, at hendes henvendelse hertil ikke er nået frem. Det er heller ikke til at vide, om hun ikke har fået den hjælp hun havde brug for, eller om hun slet ikke har fået svar.

Her er hvad der tilbydes her på JesusNet under Personlig rådgivning.

Desværre kan det jo nok ikke efterforskes, hvad der er sket eller ikke sket, men det er da meget beklageligt - og jeg må tilstå at jeg finder det meget usandsynligt - hvis der er indgået en henvendelse, som ikke er besvaret.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#90157 - 15/01/2008 15:00 Re: Vranglære [Re: Amby]
berta
Anonym

Preben, jeg trækker lige din trådstart op igen.

Med hensyn til Benny Hinn, har jeg skrevet, at de profetier er der bedt om tilgivelse for, så du er på glatis her.

Citat #Der er 100’vis af eksempler på, at Benny Hinn giver sig til at forbande dem, som går imod ham eller hans salvelse.#

Tak, henvis til bare nogle få eks.

Evangelists "falske profetier" står som påstand mod påstand, og så tager jeg det ikke for gode varer.
Henvis direkte til deres hjemmeside, og gå ud derfra, ikke hvad du har hørt nede i kiosken, eller på kritisk.dk..........

Jeg har skrevet direkte til Torben Søndergaard, og det vil jeg råde dig til også at gøre, gå direkte til kilden, undgå bagtalelse og sladder.

Han svarede mig sådan.

#Jeg siger ikke at det er en regel at man ikke må give hinanden en kys.. eller at det er synd at kysse.. Men hvis det at kysse fører en i synd, så vent…

Ang. at være syndfri:

Hvis man skal være syndfri for at blive frelst er der INGEN der bliver frelst, for INGEN er syndfri..

Jeg har ALDRIG skrevet, at man skal være syndfri.. Jeg har skrevet og sagt, at man I Jesus kan overvinde synden.. og vi skal gå efter at blive syndfri..

Men i samme sætning siger jeg, at jeg aldrig har mødt en der er syndfri og kommer nok heller aldrig til det…

Så det er igen helt forkert at citerer mig for det…#

Citat slut

Så skriver du til slut.
#En anden af de hel storker vranglære er at trosbevægelsen siger;
Bibelen siger, at Jesus helbredte AL sygdom / at han helbredte ALLE der var syge. Endvidere udtaler Jesus i Bibelen, at vi, de troende / kristne, skal gøre de samme tegn, som han selv gjorde. Vi kan i Bibelen læse, at også dengang, var der mange der var forargede på og kritiske overfor Jesus da de hørte om de tegn og undere han gjorde. Jesu’ tjeneste startede og sluttede med tegn, undere og mirakler. Han gav dem der fulgte ham kraft til at gøre de samme tegn, undere og mirakler, som han selv gjorde.
Dette er direkte ubidelsk i kan se mere om det i min tråd Helbredelse#

Den må du lige forklare igen..du skriver først hvad Bibelen fortæller, og slutter med, at det er vranglære...??

I dag er der ingen der forkynder, at ALLE vil blive helbredt her og nu..måske senere og måske først på den nye jord.
De har gjort sig mange tanker om hvorfor ikke alle bliver helbredt, og det kan sikkert have mange årsager, men kun Gud ved hvorfor.

Som du kan se på mit andet indlæg, så skal man ikke begynde at kaste med sten, hvis man selv bor i glashus.
Ryd op i egen midte, og undgå at lytte til løse rygter og sladder.

Til toppen 
#90159 - 15/01/2008 15:06 Re: besettelse af Kristne [Re: kristina]
berta
Anonym

Kristina citat:
#Nu skrev hun (på Giraffen) at hun er lider af hallucinationer og vrangforestillinger, og det kunne måske tænkes, at hendes henvendelse hertil ikke er nået frem.#

Mener du, at vi i det store hele, ikke skal tage psykisk syges vidnesbyrd alvorligt?

Eller har jeg misforstået?

Til toppen 
#90170 - 15/01/2008 17:10 Re: besettelse af Kristne [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Oprindeligt skrevet af: berta
Kristina citat:
#Nu skrev hun (på Giraffen) at hun er lider af hallucinationer og vrangforestillinger, og det kunne måske tænkes, at hendes henvendelse hertil ikke er nået frem.#

Mener du, at vi i det store hele, ikke skal tage psykisk syges vidnesbyrd alvorligt?

Eller har jeg misforstået?

Selvfølgelig skal vi alle tage alle menneskers problemer alvorligt, når vi får kendskab til dem - både psykisk syges og alle andres.
Og vi skal også søge at hjælpe så godt vi kan.

Det fremgår da vist af mit indlæg, hvis du læser det i sin sammenhæng.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#90175 - 15/01/2008 18:03 Re: besettelse af Kristne [Re: ]
Amby
Bruger

Hej berta

Evangelists "falske profetier" står som påstand mod påstand, og så tager jeg det ikke for gode varer.
Henvis direkte til deres hjemmeside, og gå ud derfra, ikke hvad du har hørt nede i kiosken, eller på kritisk.dk.

Du påstår hele tiden at jeg tror at i lyver og andre ting beskyller du mig for som simpelthen ikke passer jeg tror på hvad du siger men kan du forklare hvad de er der gør at de vidnsbyrt der er på evangelisternes hjemmeside er mere sandt en dem der giver dirre vidensbyrt på kritik
Er der en der ikke tager vidnesbyrd alvorlig så er det dig

[Citat
Han svarede mig sådan.

#Jeg siger ikke at det er en regel at man ikke må give hinanden en kys.. eller at det er synd at kysse.. Men hvis det at kysse fører en i synd, så vent…

Ang. at være syndfri:

Hvis man skal være syndfri for at blive frelst er der INGEN der bliver frelst, for INGEN er syndfri..

Jeg har ALDRIG skrevet, at man skal være syndfri.. Jeg har skrevet og sagt, at man I Jesus kan overvinde synden.. og vi skal gå efter at blive syndfri..

Men i samme sætning siger jeg, at jeg aldrig har mødt en der er syndfri og kommer nok heller aldrig til det…

Så det er igen helt forkert at citerer mig for det…#]

Jeg behøver enlig ikke mere fordi dette er nok til at se at han ikke har fattet rat meget af hvad synd er nor han siger at det får en til at falde i synd Synd er så stor en del af os at alt fører os i synd det eneste sted vi er i sikkerhed er under korset
Han skiver også at vi skal prøve på at blive syndfri leg har her et citat fra hans bog LIVER SOM KRISTEN

[Citat
Men Torben, du vil da ikke sige, at du er fuldkommen og aldrig nogensinde synder?
Nej, og det siger jeg heller ikke. Jeg siger ikke, at jeg allerede er fuldkommen, for det er jeg ikke. Men jeg siger, vi kan blive fuldkomne, og at det er det, vi alle skal strække os efter.

Jamen, Paulus er jo en synder? Nej, Paulus var en synder, men blev frelst og befriet fra synden.
Jamen, han siger selv, at han er en synder, læs selv:
»Kristus Jesus kom til verden for at frelse syndere, og af dem er jeg den største.« (1. Tim. 1,15)
Jeg har hørt kristne i kirker stille sig op og sige, at de er de største syndere, der findes, fordi de tror, det er en hellig indstilling at have. Men det er ikke at være hellig, det viser bare, at man ikke har forstået, hvordan det hænger sammen.
Jamen, Paulus siger jo selv her, at han er den største synder+
Nej, Paulus siger, at Kristus kom for at frelse syndere, og at blandt dem var han den største. Men han blev frelst og tilgivet, og derfor er han ikke mere en synder. Ordet »er« kan også oversættes med »var«. Så Kristus kom for at frelse syndere, og Paulus siger om sig selv, at han var den største. Det mente han, fordi han havde forfulgt Guds kirke. (Se 1. Kor. 15,9) Det fremgår også tydeligt ud fra teksten, at han der talte om sit gamle liv, som synder.
Jeg har]

Alt dette er direkte løgn og har intet med biblen at gør når han påstår at der er noget der kan oversættes på en anden måde, er det noget der forgår inde i hans hoved det har intet med virkligheden at gør

Torden har simpelthen ikke forstået hvad synd er
Så skriver du til slut.

#En anden af de hel storker vranglære er at trosbevægelsen siger;
Alt dette er hvad TB siger

Dette er direkte ubibelsk i kan se mere om det i min tråd Helbredelse#
Dette er min kommentar

[Citat
I dag er der ingen der forkynder, at ALLE vil blive helbredt her og nu..]
Nu har jeg hørt de del af David Hansens undervisning om helbredelse og du har rat han siger ikke at alle bliver helbredt men han siger at dem der ikke bliver det de er deres egen skyld

Hilsen Preben

Til toppen 
#90184 - 15/01/2008 21:09 Re: besettelse af Kristne [Re: Amby]
berta
Anonym

Hej Preben
Hvis nogen skriver at de er blevet frie af dæmoner, eller de er blevet raske, så tror jeg dem, også fordi jeg personligt kender flere af dem, der har lagt vidnesbyrd på Evangelist hjemmesiden.

Men hvis nogen er blevet uvenner med Evanglist, over noget som faktisk ikke har noget med læren at gøre, så vil jeg gerne høre den sag fra 2 sider, og det har intet med vranglære at gøre.

Søndergaard..jeg har den erfaring, at jo tættere vi lever med Jesus, jo mindre fristes man til at synde, det kommer helt automatisk.
Vi er alle syndere, det skriver Torben også, men der er stor forskel på, at leve bevidst i synd, og så fejle ubevidst, men når man indser at have begået fejl, så må man bede om tilgivelse.

Med mindre man er alkoholiker, så kan man godt beherske sig, og holde igen med de våde varer.
Man gifter sig, før man begynder at tænke på at sætte børn i verden, ellers lever man i bevidst synd, og sådan kunne jeg fortsætte, jeg håber du kan se forskellen.

Du glemte at henvise til de hundrede af eks. du havde om Benny Hinn??

Vil du linke til David Hansens undervisning, så kan vi debattere den.

Til toppen 
#90185 - 15/01/2008 21:15 Re: besettelse af Kristne [Re: ]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Tillader mig lige fra sidelinien at blande mig i debatten.

Hvori består forskellen på at synde bevidst og synde ubevidst? I forhold til vores relation til Gud?

Hvad angår Benny Hinn, vil jeg anbefale at vi starter en ny tråd om ham, for han er en case helt for sig selv.

Til toppen 
#90188 - 15/01/2008 22:28 Re: besettelse af Kristne [Re: Grev Lindgren]
Amby
Bruger

Hej Grev Lindgren

Hvori består forskellen på at synde bevidst og synde ubevidst? Tja jeg ved det ikke. Når Berta bliver suger på os her inde tror du så at det er en bevist eller ubevidst syn

Hilsen Preben

Til toppen 
#90190 - 15/01/2008 22:31 Re: besettelse af Kristne [Re: Amby]
serner
Bruger

Oprindeligt skrevet af: Amby
Når Berta bliver suger på os her inde tror du så at det er en bevist eller ubevidst syn

vrede er ikke i sig selv en synd, men man skal være varsom med hvad man bruger den til.
Jeg ved godt jeg ikke er ordstyrer, men jeg må sige at jeg bliver meget provokeret over dette indlæg.

-Serner

Til toppen 
#90191 - 15/01/2008 23:02 Re: besettelse af Kristne [Re: Grev Lindgren]
berta
Anonym

Bevidst er vel når man ved man lever i synd, og ikke gør noget ved det.
Så kan vi jo selvfølgelig begynde at diskutere hvad der er synd, og her må vi vel holde os til hvad Bibelen siger?

Jeg har nævnt nogen eks. jeg håber ikke de var provokerende.

Men jeg ser jo, at jeg bliver dømt som en synder, fordi jeg kritiserer kritikken, så vil jeg kun sige, at det er jeg helt bevidst om at jeg gør.

Til toppen 
#90194 - 15/01/2008 23:45 Re: besettelse af Kristne [Re: ]
Møller
Bruger

Du skriver vi skal skrive til Torben Søndergård.
Berta så må jeg fortælle dig, at han bestemt ikke svarer, hvis han mærker den mindste modstand, så det skal i ikke spilde jeres tid på. Hvis i roser ham, så gør han, men ellers ikke.

Møller

Til toppen 
#90195 - 15/01/2008 23:51 Re: besettelse af Kristne [Re: Møller]
berta
Anonym

Nåå..ikke?
Det kommer du til at tage til dig igen Møller, for jeg linkede til denne tråd.
Og spurgte direkte, om det var sandheden om hans lære.

Til toppen 
#90196 - 15/01/2008 23:55 Re: besettelse af Kristne [Re: Amby]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Grev Lindgren

Hvori består forskellen på at synde bevidst og synde ubevidst? Tja jeg ved det ikke. Når Berta bliver sur på os her inde tror du så at det er en bevidst eller ubevidst syn

Hilsen Preben

Jeg tror, at begrebet synd forstås meget forskelligt afhængigt af, hvor vi befinder os i det kirkelige landskab.

Så vidt jeg har læst mig til mener mange (de fleste?) frikirkelige, at et menneske først bliver en synder, når det begår sin første synd (bevidst eller ubevidst?), og at et nyfødt barn er uskyldsren og derfor er selvskrevet til hvad enten det er døbt eller ej at gå direkte ind i Guds rige, hvis det dør.

Men Bibelen lærer os, sådan læser jeg i hvert fald, at vi begår synder, fordi vi fra første begyndelse ér syndere, og altså ikke først bliver det på et eller andet tidspunkt.

Sl, 51,7: I skyld har jeg været, fra jeg blev født, i synd, fra min mor undfangede mig.

Jer 13,23: Hvis nubieren kunne skifte sin hud
og panteren sine pletter,
kunne I også handle godt,
I ondskabens lærlinge!

Vi er af Adams æt, og fødes med et selvisk sind, så vi har alle brug for at blive renset for synd, uanset om vi kender til den eller ej.

Og ingen synd kan være så lille, at den ikke fører til fortabelse, hvis den ikke slettes ud for Jesu blod.

Så det er så vidt jeg kan se kun i mellem-menneskelige relationer, der er forskel på synders størrelse, ikke i vores Gudsforhold.

At spædbørn også kan tro på Gud fremgår af Bibelen - f.eks. siger Jesus iflg. Matt. 21,16:
Men Jesus svarede dem: »Jo, har I aldrig læst: ›Af børns og spædes mund har du beredt dig lovsang‹?«

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#90197 - 16/01/2008 00:09 Re: besettelse af Kristne [Re: ]
Møller
Bruger

Fakta. Jeg har skrevet til ham flere gange, OG HAN SVARER IKKE. Hvordan tør du sige vi andre lyver. Med hvilken ret gør du os til løgnere. Du skulle måske tage det i dig igen. Jeg syntes ikke du har en pæn opførsel over for andre.
Møller

Til toppen 
#90198 - 16/01/2008 00:13 Re: besettelse af Kristne [Re: serner]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Oprindeligt skrevet af: serner
Når Berta bliver sur på os her inde tror du så at det er en bevidst eller ubevidst syn

vrede er ikke i sig selv en synd, men man skal være varsom med hvad man bruger den til.
Jeg ved godt jeg ikke er ordstyrer, men jeg må sige at jeg bliver meget provokeret over dette indlæg.

-Serner

Hvorfor synes du det er provokerende at spørge? Jeg læser det som et åbent spørgsmål, et forsøg på at indkredse og måske blive enige om, hvordan synd, henholdsvis bevidst og ubevidst skal opfattes.

Det er et vigtigt emne, og måske lettere at tage stilling til, hvis vi tager udgangspunkt i noget konkret i stedet at debattere det på det abstrakte plan.

Der er vel ingen anklage i det - vi er alle syndere, det tror jeg da vi blev enige om.

Og jeg vil hævde, med Paulus, at alle vore egne tanker, ord og gerninger, selv de smukkkeste og allermest næstekærlige, behøver tilgivelse:

Jeg ved, at i mig, altså i mit kød, bor der intet godt. Viljen har jeg, men udføre det gode kan jeg ikke.

Her betyder "kød" ikke bare det kropslige, men også det sjælelige, altså hele "Adam" ...

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#90199 - 16/01/2008 00:23 Re: besettelse af Kristne [Re: kristina]
serner
Bruger

Oprindeligt skrevet af: kristina

Hvorfor synes du det er provokerende at spørge?

Kære Kristina,

det provokerende var spørgsmål nr 2 i Ambys korte indlæg, jeg citerer det igen:
Når Berta bliver sur på os her inde tror du så at det er en bevidst eller ubevidst syn

Omskrevet står der: "Berta synder når hun er sur på os. Tror du den synd er bevidst eller ubevidst?". Dvs det er en synd når Berta er sur på os. Jeg synes det er groft at kalde en meddebatørs indlæg for en synd. Nå, nu kom jeg selv til at rode mig ud i det, jeg havde ellers bestemt mig for at holde mig fra det her skænderi ;\)

Jeg undskylder hvis mit indlæg provokerede nogen, det er ikke min hensigt. Dybest set er dette vel ordførerens område, så jeg vil stoppe med at skrive min mening om dette indlæg nu og se om han finder behov for at gribe ind eller ej.

-Serner

Til toppen 
#90200 - 16/01/2008 00:28 Re: besettelse af Kristne [Re: Møller]
Amby
Bruger

Hej møller

Gad vide om det er en bevist eller ubevist synd

Inden serner svarer må jeg hellere komme med en kommentar Rom 3,20 For ved lovgerninger bliver intet menneske retfærdigt over for ham; det, der kommer ved loven er syndsbekendelse

Hvor langer og langer mand lever med Jesus hvor mere og mere bliver man bevist om at alt hvad man gør, er besmittet med synd det er der for at Paulus siger i rom 7, Jeg elendigt menneske! Hvem kan fri mig fra dette dødens legeme

Hilsen Preben

Til toppen 
#90201 - 16/01/2008 00:34 Re: besettelse af Kristne [Re: serner]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Oprindeligt skrevet af: serner

Hvorfor synes du det er provokerende at spørge?

Kære Kristina,

det provokerende var spørgsmål nr 2 i Ambys korte indlæg, jeg citerer det igen:

Omskrevet står der: "Berta synder når hun er sur på os. Tror du den synd er bevidst eller ubevidst?". Dvs det er en synd når Berta er sur på os. Jeg synes det er groft at kalde en meddebatørs indlæg for en synd. Nå, nu kom jeg selv til at rode mig ud i det, jeg havde ellers bestemt mig for at holde mig fra det her skænderi ;\)

Jeg undskylder hvis mit indlæg provokerede nogen, det er ikke min hensigt. Dybest set er dette vel ordførerens område, så jeg vil stoppe med at skrive min mening om dette indlæg nu og se om han finder behov for at gribe ind eller ej.
-Serner

OK, Serner, jeg er heller ikke ordstyrer, jeg undrede mig bare over dit udsagn.
Det hænger nok sammen med vores forskellige opfattelse af synd.
Som nævnt regner jeg med, at alt hvad jeg du og jeg og alle andre mennesker (incl. Berta!) foretager sig er syndsbelastet, og at den eneste forskel er, om synden er bevidst eller ubevidst. Jfr. Paulus! ;\)

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#90202 - 16/01/2008 00:40 Re: besettelse af Kristne [Re: kristina]
serner
Bruger

OK, Serner, jeg er heller ikke ordstyrer, jeg undrede mig bare over dit udsagn.
Det hænger nok sammen med vores forskellige opfattelse af synd.
Som nævnt regner jeg med, at alt hvad jeg du og jeg og alle andre mennesker (incl. Berta!) foretager sig er syndsbelastet, og at den eneste forskel er, om synden er bevidst eller ubevidst. Jfr. Paulus! ;\)

kristina

Problemet med indlægget synes jeg er at her bliver synden defineret: Berta er sur på os og det er en synd.

Mht Pauluscitatet tror jeg du læser det forkert, men det er en hel anden debat som jeg ikke er sikker på jeg vil gå dybt ind i lige nu. Kort fortalt mener jeg det er meget plausibelt at forstå det som Pauli beskrivelse af hans tilstand før han blev kristen, som modsætning til Rom.8. Det synes jeg giver klar bedst mening når man læser det i sammenhængen Rom 5-8.

;\)
-Serner

Til toppen 
#90203 - 16/01/2008 01:06 Re: besettelse af Kristne [Re: Amby]
Møller
Bruger

Hej Amby!
Det føles noget bevidst, eller måske dårlig vane. Men ja ingen af os er syndfri, og hvis ikke Jesu blod renser fra al synd, ja så er vi to vist 100% enige om, at så nåede vi ikke himlen - det er nåde alene - helt alene. Da jeg var barn, var der en gammel dame der tit sagde, at vores gode gerninger, de talte ikke med. Og jeg "fanger" tit mig selv i:At jeg tæller dem med, men så husker jeg lige på Stine og det hun sagde. Og så er jeg alene under nåden igen. Preben vi er kongebørn - købt til det.

KH Møller

Til toppen 
#90205 - 16/01/2008 01:18 Re: besettelse af Kristne [Re: Møller]
Amby
Bruger

Hej Møller

Da jeg gik på bibelskole snakket vi om at give Jesus vores hjerter så sagde Leif Andersen som om det er noget at give ham en krøllet og rusten gammelt blik dåse, men aligevelder tager Gud den og setter den på den bedste plads på kaminen sådan at han kan se den hele tiden

Hilsen Preben

Til toppen 
#90207 - 16/01/2008 07:37 Re: besettelse af Kristne [Re: Møller]
berta
Anonym

Møller..ærlig talt...hvis det er det samme ævl og brok du sender til Torben, som du læsser af her og på kritisk.dk så forstår jeg godt Torben ikke svarer dig.

Det er spørgsmål til forståelse af Bibelen der tales om, ikke "du er dummere end ham og hun gjorde det og det, men ham Torben er nu den dummeste."
"Og jeg Møller har nu end pænere opførsel end hende Berta."

Til toppen 
#90208 - 16/01/2008 07:47 Ordstyrerbemærkning [Re: Amby]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Jeg har her til morgen gennemlæst det meste af denne debattråd, og kommet til den konklusion at tråden før, omend ved et uheld, røg i papirkurven, men der skulle den nok være blevet, med andre ord lukker jeg tråden, og opfordrer til at hvis man starter en ligende dialog, afholder man sig fra personlige angreb, og lad mig i den forbindelse redegøre kort for hvad jeg mener er et personligt angreb og hvad der ikke er.

Kommentarer til andre brugeres fremgangsmåde, som er mere dømmende, nedsættende, skolemesteragtig end henstillende, definerer jeg som personangreb.

Kommentarer, advarsler og holdninger udtrykt i forhold til kirkelige retninger og kirkelige ledere, karakteriserer jeg IKKE som personangreb, så længe de forholder sig til den pågældende prædikant eller menigheds lære og praksis, angriber man en prædikant fordi han har en grim næse skal man regne med et møgfald, men angriber man hans/hendes lære er det IKKE bagtalelse eller personangreb.

Er man uenig i min beslutning må man gerne henvende sig til en af de andre ordstyrer, jeg er ny på posten og det kan være min beslutning er lige vel pedantisk, men så kan jeg sagtens leve med en irettesættelse \:\)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær