Hej alle sammen
Jeg vil også gerne komme med en Julehilsen ved at fortælle om den bedste jul jeg har haft
Det er tilbage i 1983 hvor jeg arbejdet på Esbjerg sømands hjemmet Hele November og december tog vi rundt på di skibe der ikke ville komme i havn inden jul med gaver. Kabtegnen fik en gave til alle ombord de skulle have juleaften. Det er nogle gaver som vender af sømands missionen har lavet fra hele landet
Juleaftens dag var vi rundt på de skibe der vat i havn og inventer dem til julefest på sømands hjemmet dette år var der to besætninger så vi jeg husker en fra Polen og en fra England Udover de fra skibene var der en del enlig fra byen der var med
Vi holdte en tradisjoneld jul med alt hvad der tilhører, alle der havde gaver med hjemme fra måtte tage to gaver med til festen og dem der ikke havde nogen fik to gaver
Til midnat var vi til gudstjeneste der havde vi fortalt præsten at vi havde nogle udenlænginger med så de del af prædiken blev på engelsk så de lyste helt op
Det var dejligt at kunde få lov at vidne om ham som jeg så gerne sil fortælle om, selv juleaften det var specield
Hilsen Prerben Amby
PS. der var et fa englænder der stjal en Bibel, han kom til at læse i den og fandt ud fa at de han havde gjorde var forkert så han ringet til os og sagde at han gerne ville betale neste gang han kom til Danmark, fordi han var kommet til troen
Ændret af Amby (25/12/2007 14:44)