Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 14 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#89006 - 16/12/2007 21:14 Jeg er ny her
Amby
Bruger

Reg.: 16/12/2007
Sted: Starup/Tofterup
Hej Jesusnet Jeg er ny her

Jeg heder Preben Amby Jeg er 46 år, jeg er indvalidepangsionist, Jeg arbejder som frivillig evangelist i indre mission derudover arbejder jeg med juniorer

Når jeg skriver til jer er det fordi jeg selv har fået helbredelsen nådegave Og jer har selv prøvet at blive helbredt, så det er noget der fylder meget i mig

Første gang jeg blev helbredt var da jag var 16 år jeg var ude i et selvmordsforsøg efter at jeg havde taget midisinen bad jeg om at jeg måtte komme i himlen og lag mig til at sove
Sener da jeg snakket med lægen sagde han at det kunde ikke lade sig gør at tage så meget midesin og overleve
Denne oplevelse flig mig ikke til at tro

Anden gang var da jeg var 21 jeg havde været i en massiv alkohol forbrug da Gud fik sendt mig på IMs bibelskole Jeg slap på en forunderlig måde fri for abstinenser, (da jeg sener faldt i slap jeg ikke)
Jeg kom til personlig tro pa bibelskolen

I 95 fik jeg en depression i forbindelsen fik jeg lyggepiller og det hjalp mig og har gjort siden så det takker jeg Gud for
I 2000 fik jeg en blodprop i hjertet som har gjort at det halve af hjertet er dødt

Da jeg i 2002 fik Helbredelsens nådegave var jeg nød til at se hvad biblen siger, og da kan jeg se at det vigtisse er at menisker får fred ned Jesus end den at de bliver helbredt Jeg har nogle gange oplevet at der er nogen der blirer helbredt og så bag efter siger farvel og tak Så må jeg sige ligesom Markus 9,42 f. f. at det er beder at gå halt ind til livet end at gå rask i Helvede

Da jeg fik helbredelsens nådegave bad jeg meget for at slippe fer der fordi jeg var bange (det er den nådegave der er mest misbrugt) jeg viste ikke hvordan jeg skulle forholde mig
Ville dem der ikke fik helbredelsen blive skuffet.
Ville folk bars sige tak og gå deres vej under at tage imod Jesus o.s.v.

Jeg måtte satte mig ned og se hvad siger biblen og den siger blandt andet at jeg ikke barer skulle helbrede men at jeg også Hvordan jeg fik gaven; Jeg er leder i en junior klub der var der er af børnene der havde ondt i rykkene hun spurte om der var nogle der ville maser, det var der så nogen af de andre børn der gjorder, på et tidspunkt spurte hun om jeg også ville; de kunde jeg da godt, ad jeg så ryggen så ren en stor knude jeg lagde hænderne på og bad, kort tid efter kunde jeg så sige tit hinde at nu var der overstået Knuden var væk, hun underet sig og sagde at hun ikke længer gjord undt, en af de andre børn spurte om jeg kunde hille det måtte jeg sige nej til, jeg kan bede

Nogle dage efter kom der nogle andre børn hjem til mig og sagde at nu når jeg havde helbredt hinde om jeg så ikke nok ville bede for hindes Aller bedste kammerat han lå i koma og ville ikke vogne op igen Da blev jeg bange og kom med en lang forklaring om de forskellige måder Gud helbreder på. Da vi mødes i klubben næste gang sprang hun mig om halsen og sagde at han var rask

Da måtte jeg gå hjem i lønkammeret og finde ud af hvad der her var for nogle.
jeg læste i bibelen for at finde ud af hvad den fortalte, Jeg tog med på kristen voksen undervisning og der snakket jeg med læerener osv.

Jeg fandt stille og rolig ud fa hvad Gud ville med det her, at jeg ikke barer skulle ligge henderen på de syge men også at jeg skulle tage mig af de der er syge Besøge dem, med andre ord græde med de grædende sørge med de sørgende osv.
Der gik tre år inden jeg havde mod til at fortælle det offelig, indtil da havde jeg gjort det i det skjulte

Jeg har skrevet mere om det inde på kritisk

hilsen Preben Amby

PS. Undskyld stavefejl jeg er ordblind

Til toppen 
#89038 - 17/12/2007 09:57 Re: Jeg er ny her [Re: Amby]
Jón Poulsen
Bruger

Reg.: 21/04/2006
Sted: Gjern
Hej Amby

Og hjertelig velkommen iblandt os \:\)
Tak for dit vidnesbyrd, og Guds velsignelse med din tjeneste!

Jón

Til toppen 
#89189 - 19/12/2007 01:07 Re: Jeg er ny her [Re: Amby]
Elin
Bruger

Reg.: 31/01/2006
Velkommen til \:\)

Er selv ret ny her \:\)

Til toppen 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær