Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 14 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#88784 - 10/12/2007 00:00 Tilbage på JesusNet
AndreasDK
Bruger

Reg.: 30/11/2007
Jeg har kommet inde på denne hjemmeside gennem de sidste 5 år, eller noget i den retning.

Sandt at sige har der været meget store perioder indimellem hvor jeg har set mig sur på personer eller holdninger herinde og derfor har holdt mig væk.
Derefter er siden ligesom gledet i glemmebogen for mit vedkommende.

Nu er jeg så kommet tilbage.
Ikke fodi jeg føler mig synderligt mere "frelst" eller fordi jeg har et mål om at "frelse" andre, men mere fordi jeg står overfor at skulle flytte og kom til at tænke på om min "gamle" kirke mon stadig eksisterede eller om den var lukket .
Det fik mig til at tænke på JN og efter at have oprettet en profil kan jeg se at nogle af de samme profiler gør sig gældende på siden idag på samme måde som de gjorde for 5 år siden.

Desværre kunne jeg, i de to tråde jeg lige skimmede inden jeg satte mig for at skrive dette indlæg, også finde folk der udviser den samme snævertsynede tilgang til kristendommen, som dengang jeg første gang brugte JN.
F.eks synes jeg administratorene burde gribe ind når folk forsøger at skjule deres ringeagtelse for folk der ikke deler samme opfattelse som dem selv ved at omtale dem som "vulgaris jeg-skal-komme-efter-dig".

Kan vi ikke få en lidt mere afslappet omgangstone herinde og fokus på nyheder der kunne gøre brugerne af siden opmærksom på arrangementer i lokalområdet?
Jeg mener den bedste omvendelse sker ved ikke at slå folk oveni hovederne med Bibelen men ved at mødes på tværs af opfattelser og finde sympati i hinanden.

De venligste hilsener
Andreas

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#88789 - 10/12/2007 08:37 Re: Tilbage på JesusNet [Re: AndreasDK]
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Århus
Hej Andreas

Velkommen tilbage på Café Thomas.

Citat:

F.eks synes jeg administratorene burde gribe ind når folk forsøger at skjule deres ringeagtelse for folk der ikke deler samme opfattelse som dem selv ved at omtale dem som "vulgaris jeg-skal-komme-efter-dig".
Hvis der er noget, du mener administratorer bør gribe ind over for, så skal du give dem besked om det - enten via ordstyrerknappen eller ved at rette henvendelse til undertegnede. Vi vil meget gerne medvirke til, at der bliver en god atmosfære på debatten, men det kræver, at vi får besked i de konkrete tilfælde.

Citat:
Kan vi ikke få en lidt mere afslappet omgangstone herinde og fokus på nyheder der kunne gøre brugerne af siden opmærksom på arrangementer i lokalområdet?

jesusnet.dk/landetrundt vil det forhåbentlig i begyndelsen af det nye år blive muligt at holde sig orienteret om udadrettede arrangementer i lokalområderne via et nyt kalendermodul, vi er i gang med at færdiggøre. Umiddelbart ønsker vi ikke at Café Thomas bruges som opslagstavle, men hvis nogle har kendskab til et arrangement, der er interessant for Café Thomas' brugere hører vi meget gerne om det, så vi kan formidle det videre.

Med venlig hilsen

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 
#96273 - 31/05/2008 00:54 Re: Tilbage på JesusNet [Re: Kefas]
charlie
Bruger

Reg.: 03/08/2007
hvor ville jeg dog ønske en verden her på jorden, hvor folk ikke fordømte hinanden, men levede i fred og ro. Hvor folk ikke synes, de lige havde et eller andet at sige hinanden, så vi i hvert fald ikke skulle tro vi var noget særligt. Jesus siger til os: vi er noget særligt - han kender hver enkelt af os, han kalder os til sig og hvis vi åbner når han banker på, så finder vi vejen....Det sidste får var vigtigt for Ham, hvorfor dømmer vi så netop dette får?

Til toppen 

Ordstyrer:  Nardus 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær