Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 14 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#89114 - 18/12/2007 01:00 Re: Profetisk Budskab? [Re: kristina]
serner
Bruger

Reg.: 07/08/2002
Sted: Kolding
 Citat:
Ved du hvad, det tror jeg ikke Gud ville finde på!
Han kender mig nemlig, og véd godt, at hvis han gjorde, så ville jeg ikke stole på det, men gå ud fra,
at budskabet nok kom fra mit eget grumsede indre!

hæhæhæhæhæhæ, ja, Jesus kender os og ved hvordan vi passer bedst ind! Det er dejligt at høre at han har givet dig en spændende opgave.
Men mange ting har tider, og vi kan alle blive overrasket over hvad Gud kan gøre igennem og med os. -Så man skal aldrig sige aldrig ;\)

at kende Ham og gøre Ham kendt......

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#89115 - 18/12/2007 01:05 Re: Profetisk Budskab? [Re: Grev Lindgren]
serner
Bruger

Citat:
Well... lad os gå ind på den præmis at der ikke skal være noget umiddelbart målbart... Så lad os i stedet se på de dele af profetien der lover en forøget velsignelse over Danmark, eller Alaska eller hvad det aktuelt måtte være, er den i overensstemmelse med skriften? For dette kriterium kan vi ikke komme udenom.

dejligt \:\)
Ja, gad vide hvad der menes med velsignelse i profetien. Er det materielt, eller er det en velsignelse over vores kristne arbejde? Tænk hvis det skal forstås som at Gud vil lade os høste mange frugter af vores møje. At Gud vil lade mange komme til tro i Danmark. Det kunne da være lækkert, og det kunne jeg godt forestille mig at Gud kunne finde på at sige til en profet. Dele af profetien antyder så vidt jeg kan se denne tolkning.

-Serner

Til toppen 
#89123 - 18/12/2007 08:04 Re: Benny Hinn [Re: serner]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
Jeg synes det vidner om det stik modsatte, og det vidner derudover om en ekstrem ansavrsløshed over for sin menighed, at råbe ulvan kommer, og når den så ikke kommer, så "My bad!", hvor står hans menighed mon når ulven rent faktisk kommer?

- When your Karma's gone, my Dogma still stands -

Til toppen 
#89124 - 18/12/2007 08:06 Re: Benny Hinn [Re: serner]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Og det fremgår forhåbentlig også mere end et sted i denne debat at jeg IKKE har forkastet at Gud bruger Benny Hinn, faktisk er det næsten et nøglepunkt for mig at Gud kan og også bruger Benny Hinn, hvorfor skulle han ellers kunne bruge mig, hvis ikke Benny Hinn, vi er begge lige store syndere, og selv om jeg udtrykker mig firkantet, afviser jeg aldrig muligheden af at også jeg måske har taget grueligt fejl.

Til toppen 
#89136 - 18/12/2007 13:13 Re: Til Serner [Re: Watson]
carl
Bruger

Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
Hej Serner

Interessant spørgsmål, som du selv giver svaret på i dit indlæg til Kristina.

Citat: Er babtisterne vranglærere? De tager jo godt og grundigt fejl hvad angår dåb (så vidt du og jeg kan se det). Nej, jeg mener ikke de er vranglærere, men deres undervisning om dåb er i mine øjne vrang.

Citat slut.

Svar:Nu hedder det baptisterne og jeg er IKKE medlem. Men hvorledes vil du argumentere imod voksendåben, når selv folkekirken accepterer den som gyldig, hvis vedkommende aldrig er blevet barnedøbt \:\)

Og m.h.t til barnedåben:

Med hvilken ret og bibelsk belæg kalder du baptisternes og andre frikirkers voksendåb for falsk, når det står direkte mange steder i NT,(selv Jesus blev voksendøbt) hvorimod det er særdeles på gyngende grund, når barnedåben begrundes ud fra 2 ukonkrete skriftsteder om at " hele hans familie blev døbt" (Peter og Cornelius) osv. og at det umælende barn samtidig aflægger trosløftet på Herren Jesus Kristus ved en anden person

Lad mig blot henvise til Romerbrevet kap. 10. vers 8-10.

\:\)
mvh
carl

Ændret af carl (18/12/2007 13:20)

Til toppen 
#89138 - 18/12/2007 13:33 Re: Til Serner [Re: carl]
serner
Bruger

Tak \:\)
Jeg vil aller først lige bemærke at eksemplet om dåb ikke var ment som en åbning for en dåbsdebat, men mere som et eksempel. Jeg gik ud fra at Kristina og jeg var enige på dåbsspørgsmålet og brugte det derfor. Men dåb er jo en spændende ting og jeg foreslår at vi fortsætter debatten i en ny tråd hvis du er interesseret (i respekt for denne tråd).
Jeg vil dog for god ordens skyld svare på dine spørgsmål:

Citat:
Nu hedder det baptisterne

ups! \:\)
 Citat:
Men hvorledes vil du argumentere imod voksendåben, når selv folkekirken accepterer den som gyldig, hvis vedkommende aldrig er blevet barnedøbt

Jeg vil på ingen måde argumentere mod voksendåb! voksendåb er en fantastisk dejlig ting - dåb er en fantastisk dejlig ting!
 Citat:
Med hvilken ret og bibelsk belæg kalder du baptisternes og andre frikirkers voksendåb for falsk

Jeg kalder ingens dåb for falsk og glæder mig over at der er så mange der bliver døbt i frikirkerne! Lækkert nok!

Det som jeg er uenig i er læreren om dåben. Hvad sker der i dåben? hvem handler? Gud eller mennesker? eller begge? Her er jeg ikke enig i baPtisternes ( ;\) ) syn, men det får mig ikke til at kalde dem for vranglærere.

Men lad os endelig tage en dybere snak i en anden tråd om dette hvis du er interesseret!

-Serner

Til toppen 
#89141 - 18/12/2007 14:13 Re: Til Serner [Re: carl]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Carl, du får et lille dåbs-pip fra mig også: Jeg tror ikke, at der er en eneste børnedøbt, som er modstander af voksendåb (forudsat at dåbskandidaten ikke allerede ér døbt ..

Enhver dåb i Faderens, Sønnens og Helligåndens regner vi folkekirkelige for en gyldig dåb, dermed også dåb af spædbørn, stumme, multihandicappede og demente.

Da Gud ikke har sat nogen øvre eller nedre aldersgrænse eller IQ-krav, mener jeg heller ikke, at vi skal gøre det. Det er, sådan tror jeg, Gud alene der handler i dåben, ved Ordet og vandet ..

Så det er nærmest omvendt: En del frikirkelige (og det er jeg ærlig talt bedrøvet over!) anerkender ikke min dåb, som jeg selv er så taknemmelig for, at min attest hænger her over mit skrivebord i en pæn ramme! \:\)

Mark 16,16: Den, der tror og bliver døbt, skal frelses

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#89151 - 18/12/2007 17:52 Re: Profetisk Budskab? [Re: ]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Andre.

Jeg refererer til det indlæg, jeg svarede på, hvor der stod som argument, at Gud jo brugte fx Benny Hinn. Som svar skrev jeg, at der var forskel på, hvad Gud kan bruge, og hvad han har givet os lov til at bruge.
Håber det gav mening.

Mvh. Anne.

Til toppen 
#89152 - 18/12/2007 17:59 Re: Profetisk Budskab? [Re: Grev Lindgren]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Grev Lindgren.

Du skriver, at falsk lære kun kan have sit udspring hos Guds modstander.
Men den kan vel også have sit udspring hos pågældende menneske selv?

Mvh. Anne.

Til toppen 
#89153 - 18/12/2007 18:11 Re: Profetisk Budskab? [Re: AnnePande]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Joh, men det er vel i princippet det samme.

Til toppen 
#89154 - 18/12/2007 18:26 Re: Profetisk Budskab? [Re: Grev Lindgren]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Grev Lindgren.

Hmm... så misforstår jeg måske, jeg mente at falsk lære ikke behøver have en direkte dæmonisk kilde, men at folk ligesåvel "bare" kan "tale ud af deres eget hjerte" (tror det er Jeremias der siger det, men husker ikke hvor.) Eller at der kan være noget psykologisk bag det.
På samme måde vil jeg fx sige om Torontofænomenerne, at selv om jeg ikke tror de i sig selv er fra Gud som manifestationer af Ånden, tror jeg heller ikke (som nogen vil sige), at de så automatisk er fra Djævelen, det kan også være psykologiske fænomener.
Ikke at jeg siger at det så er ligemeget, for det er altid galt at udpege noget som Åndens værk, som ikke er det.

Mvh. Anne.

Ændret af AnnePande (18/12/2007 18:26)

Til toppen 
#89157 - 18/12/2007 19:27 Re: Profetisk Budskab? [Re: AnnePande]
Amby
Bruger

Reg.: 16/12/2007
Sted: Starup/Tofterup
Hej Anne Pande
Jeg tror at de er en menneskrlig efterligner af Helligånden og mennesker tror at de er helbredt, og for dem der ikke bliver helbredt de vil knække sener, jeg her mødt nogle af dem

Jeg har her et læsebrev til en menighed i Ålborg citat;
Hvorfor har jeg ikke oplevet den Helligånd? jeg har bet om det i 1,1/2 år. Hvordan kan jeg opleve det? Dersom du kan hjerpe mig ned dette, skal jeg prise Gud for dig, så længe jeg lever. For nu har jeg kæmpet længe, og jeg er snart blevet træt og udslidt. Jeg magter ikke længer at leve et ørkenliv

Jeg tinte her er virkelig en anledning til at fortælle om friheden i Kristus. Gud har hørt dig du har allerede alt det du har brug for, Hvilken anledning til at fortælle om at i din magtesløshed udfolder Guds kraft sig helt, Men nej her er svarere

Hav tro til Gud. Han vil gøre det, som du beder Ham om selv om du måske syndes, det går nogen tid. Søg Herren af hele dit hjerte, fuld af tro og taknemmelighed i forventning om, hvad Han vil gør i dit liv(Luk.11,9-13). Stå fast på guds ord, gå ud i tro på det, og du vi at opleve at bilvej fuldt med Guide Ånd

Med andre ord Bliv ved, bid tænderne samme, giv ikke op hav tro og forventning så skal det nok gå. Sådan er rådgivning skal forbandes felt ned i helvede hvor det kommer fra.
For mig er det simpel her hvad omskærelsen er for galaterner at gå vider (2 Joh 9.9 til at fuldfører i kødet hvad man begyndte i ånden.Gal.3,3.)

Jeg her et link til arkens radio nederst på siden er der to foredrag om Toronto bevægelsen af Mikkel Vigius •
http://www.lyd-i-natten.blogspot.com/2007/05/aktuelle-temaer.html

hilsen Preben Amby

Til toppen 
#89158 - 18/12/2007 19:50 Re: Profetisk Budskab? [Re: serner]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Ingenlunde, forstået således at Gud da kan bruge hvem som helst til at overrække sit evangelium, der er mennesker som har modtaget Kristi legeme og blod af Grosbøls hånd, ganske som mennesker muligvis er rakt frelse af Benny Hinns hånd, eftersom det er Gud der alene handler.

At dette ænder i en diskussion om Benny Hinn og hans lige, skyldes at den beskrevne profeti kommer fra en af hans sammensvorne, således deler de både bekendelse og profetier.

Til toppen 
#89160 - 18/12/2007 20:20 Re: Profetisk Budskab? [Re: AnnePande]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: AnnePande
Hej Grev Lindgren.

Hmm... så misforstår jeg måske, jeg mente at falsk lære ikke behøver have en direkte dæmonisk kilde, men at folk ligesåvel "bare" kan "tale ud af deres eget hjerte" (tror det er Jeremias der siger det, men husker ikke hvor.) Eller at der kan være noget psykologisk bag det.
På samme måde vil jeg fx sige om Torontofænomenerne, at selv om jeg ikke tror de i sig selv er fra Gud som manifestationer af Ånden, tror jeg heller ikke (som nogen vil sige), at de så automatisk er fra Djævelen, det kan også være psykologiske fænomener.
Ikke at jeg siger at det så er ligemeget, for det er altid galt at udpege noget som Åndens værk, som ikke er det.

Mvh. Anne.

Hej Anne - og Lindgren - jeg tør jeg næsten ikke skrive hvad jeg tænker, og jeg er helt åben for, at jeg kan tage frygtelig fejl, men jeg regner ikke med tre muligheder, kun med to!

Så vidt jeg forstår dig, Anne, mener du, at enten er kilden 1) dæmonisk, eller også er den 2) guddommelig, eller også kommer manifestationerne komme fra 3) mennesket selv.

Jeg kan ikke rigtig få det til at stemme, for jeg tror, at vi fødes ind i denne faldne verden, hvor Djævelen er fyrste og hvor vi er bastet og bundet og ikke har nogen fri egenvilje. Vores "trælbundne vilje" er i udgangspunktet bundet til verden/djævelen.

Fri vilje får vi først, hvis vi omvendes til at tilhøre Kristus. Så kan vi handle enten i overensstemmelse med - eller imod! - Guds vilje, og vi kan frit forlade Kristus og vente tilbage til trælleåget.

Gal 5,1: Til den frihed har Kristus befriet os. Stå derfor fast, og lad jer ikke atter tvinge under trælleåg!

I realiteten findes der således kun to "mennesker": Jesus og Adam - og vi er enten i Kristus eller i Adam.

Det lyder voldsomt provokerende at hævde, at alle de gode gerninger, som fx. flinke damer der ekspederer henne i Røde Kors, udfører, er djævelens værk (med mindre de altså er troende kristne)..

- derfor siger jeg det heller ikke ret tit, men dybest set mener jeg i skrivende stund, at det må forholde sig som følger:

Der er i realiteten kun to muligheder: Den onde og den gode. Jeg kan ikke få øje på nogen neutral midterrabat kaldet "os selv" ...

Jeg vil meget gerne korrigeres!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#89161 - 18/12/2007 20:22 Re: Profetisk Budskab? [Re: kristina]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Det er jeg som sådan ganske enig i.

Til toppen 
#89163 - 18/12/2007 20:44 Re: Profetisk Budskab? [Re: kristina]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Kristina.

Jeg tror også, at vi enten er på den ene eller den anden side, og at vi ikke kan være neutrale i forhold til Guds eller Djævelens rige.
Men jeg tror også, vi skal passe på med at blande tingene sammen.
Der er jo nemlig også det, der hedder skabelsens rum, så at sige.
Jeg mener, fx Luther, som jo talte meget om den trælbundne vilje, sagde også, at det er i forhold til troen på Gud, den er trælbundet. I borgerlige ting har vi en fri vilje til fx at vælge et bestemt erhverv, gifte os med en bestemt eller ikke, og vi kunne tilføje, vælge om vi vil have suppe eller steg til middag, en rød eller en blå trøje, osv.
Derfor mener jeg heller ikke, at det, fx Røde Kors gør, kan kaldes Djævelens værk. Vil hellere sige, som Luther, at på det borgerlige plan kan mennesket gøre meget godt, bare ikke noget, der gælder overfor Gud.
(I øvrigt ville jeg da være meget ked af, hvis den hue, jeg er i gang med at strikke for Røde Kors' "Nørklere", skulle være djævelens værk \:\( ... og det er ikke engang en djævlehue... \:p )
På samme måde mener jeg, at vi også på dette skabelsesplan har fået intelligens og forstand til at bruge. Således er et menneskes ord eller tanke ikke kun enten så at sige direkte tale fra Gud eller fra Djævelen.
Heller ikke er fx fænomener som man ser dem i Toronto nødvendigvis virket enten af Helligånden eller af onde ånder. Som sagt er der også noget, der hedder psykologiske faktorer, fx mht menneskers måde at bruge tonefald eller musik på eller lignende.
Ellers skulle fx folk som Hedegaard vel også have ret i, at sygdom altid var dæmonisk, eller?

Jeg håber det blev mere klart, hvad jeg mente.

Mvh. Anne.

Ændret af AnnePande (18/12/2007 20:45)

Til toppen 
#89167 - 18/12/2007 21:07 Re: Profetisk Budskab? [Re: AnnePande]
sjamuel
Bruger

Bibelen nævner sygdoms-ånder, så man skal ikke udelukke, at visse sygdomme er foresaget af dæmoner, men jeg tror ikke det er hvert eneste tilfælde nødvendigvis er ånder

Til toppen 
#89169 - 18/12/2007 21:31 Re: Profetisk Budskab? [Re: sjamuel]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Sjamuel.

Hvor nævner Bibelen sygdomsånder?

Mvh. Anne.

Til toppen 
#89171 - 18/12/2007 21:45 Re: Profetisk Budskab? [Re: AnnePande]
Amby
Bruger

Sted: Starup/Tofterup
Hej sjamuel

Sysomsånd nævnes en gang i biblen Luk 13;11 og der uddriver Jesus ikke han helbreder, så de tyder på at der er tale om en skadelig påvirkning af en ond ånd en der er tale om en enlig besættelse
Rasten af Lukas evangeliet er der et meget skarpt skel imellem sydom og besættelse

De der er faren ved at se besættelse alle stæder er;
Satan ved udmærket godt at han ikke kan rører en Kristen uden Gud tillader det, kan han så få ens syn væk fra korset og hende på en ond ånd der ikke er der så er han ligeglad med om vi uddriver den eller hvad vi gør

Hilsen Preben Amby

Til toppen 
#89173 - 18/12/2007 22:22 Tråden lukkes [Re: Watson]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
For overskuelighedens skyld lukkes denne tråd pga. længden. I er som altid velkomne til at fortsætte snakkene i nye tråde.

mvh
Nikolaj, ordstyrer

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær