Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 16 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#88619 - 02/12/2007 00:27 Kapitel 16 (Markusevangeliet)
Malfoy
Bruger

Reg.: 11/11/2007
Hejsa!
Nu har jeg spørgsmål til markusevangeliet - kapitel 16. Håber der er en venlig sjæl derude, som kan hjælpe mig ;\)

1. Kvinderne har ligesom diciplene vandret sammen med Jesus og oplevet Jesus helbrede og gøre store undere.
Kvinderne reagerer med forfærdelse på det, som sker i vers 1-8. Hvordan er vores reaktion på det?

2. Peter nævnes som den eneste af diciplene med navn, og i evangelierne er han kendt som den, der fornægter Jesus. Hvorfor er det befriende for Peter, at Jesus særligt tænker på ham? Hvilken betydning kan det have for os?

3. Evangelium betyder godt budskab. Hvad er det gode budskab, og hvorfor skal det fortælles?

4. Jesus vælger at bruge mennesker, som har svært ved at tro, til at fortælle budskabet om ham. Hvad fortæller det om Jesus? Hvad vil det sige at tro?

5. Hvad gør opstandelsen budskab ved vores syn på døden? Og hvilken rolle spiller opstandelsen i dag?

På forhånd mange tak,
Malfoy

Til toppen 
#88661 - 04/12/2007 19:41 Re: Kapitel 16 (Markusevangeliet) [Re: Malfoy]
Jaric
Bruger

Reg.: 30/04/2004
Sted: Albertslund
Dejlige eftertænksomme spørgsmål du har! Jeg håber den kommentar jeg talte om i en anden tråd, også giver stof til eftertanke? Jeg vil prøve at give dig nogle af mine (super subjektive) svar.

1. Hm den var svær. Jeg har læst det så mange gange at jeg ikke kan huske, hvordan jeg reagerede første gang jeg læste det... Men, glæde? I hvert fald er det glæde nu, men min første læsning - der bliver jeg svar skyldig.

2. Jeg forstår ikke, hvad du mener med at Peter som den eneste nævnes ved navn?
Men at Jesus særligt tænker på ham, betyder for mig at han bruger alle mennesker i sin plan, også dem der ikke er perfekte (altså os allesammen)

3. Det gode budskab er budskabet om Jesu død og opstandelse! Og det skal fortælles fordi det er menneskers eneste chance for fællesskab med Gud.

4. Her kan jeg ikke dy mig for at komme med mit konf. ord (Heb. 11,1) Tro er fast tillid til det, der håbes på og overbevisning om det, der ikke ses.
Bedre kan jeg ikke sige det! Tillid og håb.

5. Personligt betyder min tro på opstandelsen, at jeg ikke frygter døden. Og jeg har ikke nogen 'fobi' for at være tæt på døende mennesker - jeg arbejder i hjemmeplejen, hvor døden jo desværre ofte kommer tæt ind på livet.
Hm hvilke rolle opstandelsen spiller, mener du for kristne eller for 'den almindelige dansker'?

Det var lidt tanker herfra^^

(c)Jars of Clay: "I'm enough a cynic to believe."

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær