Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 16 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#88766 - 08/12/2007 16:42 Re: Kristendommen er reaktiv!!! [Re: Raven]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
Gud lægger gode gerninger til rette for os at vandre i, vi kan selvfølgelig som Jonas vælge at gå den modsatte vej, men det er korrekt forstået, at Gud handler med den troende.

Jeg er enig i at en tjeneste for Gud til tider indebærer handlinger som vi ikke finder attraktive.

- When your Karma's gone, my Dogma still stands -

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#88768 - 08/12/2007 20:41 Re: Kristendommen er reaktiv!!! [Re: Grev Lindgren]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Grev Lindgren.

Mange tak for din forklaring. \:\) Jeg er helt enig med dig i det, du skriver.
Jeg tænkte bare på, at jeg ofte har hørt folk fra mit eget (nuværende) lutherske bagland være meget hurtige til, når andre (særlig fra andre sammenhænge) taler om helliggørelse, tjeneste mv., så at skynde sig at sige, at det jo ikke kommer an på, hvad vi gør, men hvad Jesus har gjort. Også selv om ens modpart slet ikke har ønsket - endsige udtrykt ønsket - om at erstatte det vi gør, med det, Jesus har gjort. (Pudsigt nok taler de samme lutheranere ofte om at man ikke skal sammenblande retfærdiggørelse og helliggørelse, men det ser (for mig i hvert fald) næsten ud som om det er det der sker i nævnte tilfælde. )
Der er bare nogle følgeslutninger, der tit hurtigt kommer op, og som jeg ikke altid synes er logiske og ofte har (haft) svært ved at begribe. Om det så skyldes at jeg ikke er født og opvokset i et "højrefløjs"hjem, eller om det skyldes at jeg evt. tænker "anderledes" end "de fleste" på nogle områder, eller begge dele, det ved jeg ikke. Men det er da heldigvis tilladt at spørge og blive klogere. ;\)
Og som sagt er jeg enig med dig i det, du skrev.

Mvh. Anne.

Ændret af AnnePande (08/12/2007 20:46)

Til toppen 
#88769 - 08/12/2007 20:47 Re: Kristendommen er reaktiv!!! [Re: AnnePande]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
Jeg forstår gensidigt godt bekymringen for at man som "højrefløj" nogen gange er lige hurtig nok på nej-knappen, men jeg tror historisk set det skyldes at vi er de eneste der reelt set bruger nej-knappen, ikke at det undskylder et for hurtigt nej, men forklarer det måske.

- When your Karma's gone, my Dogma still stands -

Til toppen 
#88770 - 08/12/2007 20:54 Re: Kristendommen er reaktiv!!! [Re: Grev Lindgren]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Grev Lindgren.

Hmm ja. Måske...
Skævvridning plejer at avle skævvridning... \:p Og man glemmer måske af og til lige at sikre sig, at man ved, hvad det er, modparten siger, så man ikke kommer til at kæmpe mod en antagelse, som modparten måske slet ikke har. Sådan kan det ske på begge sider. (Selv om man selvfølgelig skal modsige det, der vitterligt er forkert).
Men godt, hvis vi øver os hver især. \:\)

Mvh. Anne.

Til toppen 
#88771 - 09/12/2007 00:13 Re: Kristendommen er reaktiv!!! [Re: AnnePande]
Carrie
Bruger

Reg.: 09/10/2006
Sted: Randers
Hej Anne

Oprindeligt skrevet af: AnnePande
så skal vi ikke sige MEN - men: DERFOR!
Altså ikke: Vi er frelst af nåde alene, MEN... - for så lyder det som en modsigelse.
Hellere: Vi er frelst af nåde alene. DERFOR er vi sat fri til at tjene Gud!

Mvh. Anne.

Det var godt skrevet \:\) Det er også natuligt for mig, at gøre alt jeg kan for at bringe det glade budskab. Og derfor forstår jeg ikke de frelste, der ikke mener det er naturligt \:\) Fordi: DERFOR \:\)

Men nu behøver jeg jo heller ikke at forstå alle \:\)

Carrie

<3 Mor til den dejligste dreng - Noah Joshua 160406 <3

In Nomine Patris Et Filii Et Spiritus Sancti

Til toppen 
#88772 - 09/12/2007 00:17 Re: Kristendommen er reaktiv!!! [Re: AnnePande]
Carrie
Bruger

Reg.: 09/10/2006
Sted: Randers
Hej Anne

Oprindeligt skrevet af: AnnePande
Hej HE_GER. (Og Carrie).

Og Carrie, jeg har ikke mødt nogen, der synes, de var for fine til at evangelisere på gaden.

Nej det har jeg da heller ikke sagt at du har \:\)

Citat:
Nogle befinder sig evt. bedre med venskabsevangelisation, værestedsarbejde, eller at lære folk på den lokale café at kende og snakke med dem om evangeliet.

Du har ret.

Citat:
Vi skal huske at læse, hvad folk skriver, og ikke hvad vi tror de skriver, det gælder os alle. Både dem der mener det ene og det andet.

Hehe just præcis, og havde du gjort det, så havde du set at jeg skrev "når jeg skriver på gaden, kan det ligeså godt være på jobbet, i skolen eller andre steder..."

For nej, alle er ikke ens \:\) Slet ikke. Men jeg mener bare, hvis ikke kristne vil lære noget og er interesserede, så er det jo vigtigt at der er nogle til at tale med dem, og forkynde evangeliet. Uanset om det er på gaden eller på månen \:\)

Mvh. Carrie.

<3 Mor til den dejligste dreng - Noah Joshua 160406 <3

In Nomine Patris Et Filii Et Spiritus Sancti

Til toppen 
#88776 - 09/12/2007 13:16 Tråden lukkes [Re: Nikolaj]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Som varslet: Tråden er nået op over 100 indlæg og lukkes for overskuelighedens skyld. I er selvfølgelig velkomne til at fortsætte snakken i nye tråde.

mvh
Nikolaj, ordstyrer

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær