Menu
Hvem er online
3 registrerede (Finn, Kristenliv, Maijannes) og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#88238 - 08/11/2007 21:54 Kristent hykleri
antichris
Bruger

Reg.: 23/11/2005
Sted: Aalborg
Tit og ofte høre man kristne komme med udtalelser, mod homoseksuelles ret til at gifte sig, med henvisning til et citat fra blandt andet det gamle testamente, hvor homoseksualitet beskrives som en vederstyggelighed.
Det sjove er at de i den forbindelse mener at biblen skal tages som en sandhed man ikke kan fortolke på, men citere man skabelses beretningen hvor der står at mænd skal herske over kvinder, ja, så skal der pludselig til at fortolkes på det.
Jeg mener bare at har man sagt A, må man også sige B, og enten forkaste det hele, at acceptere det hele.
Med henvisning til Sokrates' apologi, så kan man ikke have et samfund hvor man kun acceptere nogle af lovene, man må acceptere dem alle, eller ingen.

Til toppen 
#88239 - 08/11/2007 22:58 Re: Kristent hykleri [Re: antichris]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej med dig.

Har du overvejet, at udtrykket i skabelsesberetningen ikke er nødvendigvis er et lovkrav til manden, ligesom det heller ikke nødvendigvis er et lovkrav til kvinden, at hun skal føde sit barn med smerte?

Når det så er sagt, har jeg i princippet intet imod hvordan homoseksuelle indretter sig. Problematikken kan imidlertid opstå, når der stilles krav til en kirkelig handling, der ikke har bibelens opbakning.

Deri ligger bl.a. at "ægteskab" set med kirkelige øjne er en "pagt" bestående af en stk. mand + en stk. kvinde, der forpligter sig til døden dem skiller. Dette er et ægteskab, og intet andet.

Dette har intet med "hykleri" at gøre, det har derimod alt at gøre med at forstå hvad ægteskab betyder, forståelse for hvad kirken kan og ikke kan.....................

og ikke mindst toleranceog storsind overfor nogle mennesker, der ikke ønsker at deltage i noget, de dybest set ikke kan stå inde for; nemlig en kirkelig handling, der ikke har bibelens opbakning.

Mkh

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#88240 - 08/11/2007 23:03 Re: Kristent hykleri [Re: malli]
antichris
Bruger

Oprindeligt skrevet af: malli
Hej med dig.

Har du overvejet, at udtrykket i skabelsesberetningen ikke er nødvendigvis er et lovkrav til manden, ligesom det heller ikke nødvendigvis er et lovkrav til kvinden, at hun skal føde sit barn med smerte?

Når det så er sagt, har jeg i princippet intet imod hvordan homoseksuelle indretter sig. Problematikken kan imidlertid opstå, når der stilles krav til en kirkelig handling, der ikke har bibelens opbakning.

Deri ligger bl.a. at "ægteskab" set med kirkelige øjne er en "pagt" bestående af en stk. mand + en stk. kvinde, der forpligter sig til døden dem skiller. Dette er et ægteskab, og intet andet.

Dette har intet med "hykleri" at gøre, det har derimod alt at gøre med at forstå hvad ægteskab betyder, forståelse for hvad kirken kan og ikke kan.....................

og ikke mindst toleranceog storsind overfor nogle mennesker, der ikke ønsker at deltage i noget, de dybest set ikke kan stå inde for; nemlig en kirkelig handling, der ikke har bibelens opbakning.

Mkh

Malli

Så du ønsker altså at kirkens regler skal ligge over samfundets regler?

jeg er ikke enig i det du siger, men jeg vil til min død forsvare din ret til at have din mening Voltair

Til toppen 
#88241 - 08/11/2007 23:09 Re: Kristent hykleri [Re: antichris]
Alanso90
Bruger

Reg.: 14/10/2006
Sted: Lystrup
Heeej...

hmmm det er rigtigt nok men der er sket meget siden jorden er blevet skabt og vi mennesker har ødelagt guds geniale skaber værk. så jeg tror at den gang vor det var perfekt var det bedst hvis manden hersket over kvinden men sårn er det ikke nødvendigvis idag selvom det godt kan være at de har ret i at vi mænd bør herske over kvinden så kan det være at verden bliver bedre ( men gør de fleste ikke også det, siger man ikke altid at det er kvinden der står bag ved manden )... hvor imod at ved homoseksuelle der står at gud syntes det er skidt...og guds ord tår ved til evig tid...

Og han, der sidder på tronen, sagde: »Se, jeg gør alting nyt!«

Til toppen 
#88242 - 08/11/2007 23:13 Re: Kristent hykleri [Re: antichris]
Alanso90
Bruger

Reg.: 14/10/2006
Sted: Lystrup
ja selvfølgelig.... Jeg tror at Gud han har skabt os og der med ved hvad der er bedst for os.... men kan homoseksuelle ikke også blive gift på rådhuset... er det ikke bare en debat om de må giftet i kirken...

Og han, der sidder på tronen, sagde: »Se, jeg gør alting nyt!«

Til toppen 
#88243 - 08/11/2007 23:15 Re: Kristent hykleri [Re: antichris]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej igen

Hvis nu du ville forholde dig til det jeg skriver, så kunne det tænkes jeg muligvis ville forholde mig til dit næste spørgsmål.

Men faktisk forstår jeg det slet ikke, for mig bekendt handler Folkekirken ikke ulovligt - hvilket igen gør det yderligere kompliceret at forholde sig til.

Prøv at forholde dig til det jeg skriver..........hvis du da ønsker dialog.

Kh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#88244 - 08/11/2007 23:16 Re: Kristent hykleri [Re: Alanso90]
antichris
Bruger

Du bekræfter jo egentlig bare hvad jeg siger, acceptere du at homoseksuelle, på baggrund af et citat i biblen, ikke har rettigheder, jamen så må du også acceptere at kvinden står under manden, at du skal sælge din datter som slave og slå folk ihjel som ikke overholder hviledagen. Som sagt acceptere du een regler acceptere du dem alle, du kan jo heller ikke forstille dig at man i det civile samfund bare valgte og vragede blandt de love man var for og i mod det ville jo ende i anarki \:\)

jeg er ikke enig i det du siger, men jeg vil til min død forsvare din ret til at have din mening Voltair

Til toppen 
#88247 - 09/11/2007 08:43 Re: Kristent hykleri [Re: Alanso90]
Dust
Bruger

Reg.: 26/08/2006
Debatten går i øjeblikket på, om det er kirken eller staten, der beslutter om de må blive gift i kirken. Som sagerne står i øjeblikket, er der er et politisk flertal for at kirken slet ikke må tage beslutningen selv - Folketinget siger nej på kirkens vegne.

Men det kan selvfølgelig ændre sig efter på tirsdag.

Til toppen 
#88252 - 09/11/2007 16:28 Re: Kristent hykleri [Re: antichris]
Jazzmann
Bruger

Reg.: 30/08/2007
Dette har intet med at kristne ikke accepterer homoseksuelles rettigheder. Det er bare ikke nogen rettighed at blive gift i en kirke. Jeg tror, at det er en rettighed folk selv finder på. Homoseksuelle kan sagtens blive gift i Danmark, på rådhuset. På det punkt diskrimineres homoseksuelle på ingen måde. Folks krav om, at homoseksuelle skal kunne giftes i kirken, ville være ligeså radikalt som at kræve, at muslimer skulle vie homoseksuelle i deres moskeer.

Der er plads til alle i kirken, uanset seksualitet! Dette viser en stor tolerance. Det der ikke er tolerant er når folk uretmæssigt angriber os der kommer i folkekirken med beskyldninger om at vi diskriminere og er dobbeltmoralske. Hvis folketinget og det øvrige samfund skulle til at bestemme om folkekirken måtte vie homoseksuelle ville det være en krænkelse af en af de mest grundlæggende rettigheder i det danske samfund: religionsfriheden. Kirkens praksis med, ikke at vie homoseksuelle, er ikke ulovligt, voldeligt eller noget der forstyrre den offentlige orden. Hvis folketinget tvang folkekirken til at vie homoseksuelle er det en krænkelse af vores ret til at dyrke Gud efter vores bedste overbevisning.

Guds fred..

Til toppen 
#88257 - 09/11/2007 20:40 Re: Kristent hykleri [Re: antichris]
Jalokin
Anonym

Det er Gud, der har skabt mennesket som mand og kvinde, så hvorfor indstævner du ham ikke for FNs menneskerettighedsdomstol?

Til toppen 
#88260 - 10/11/2007 02:38 Re: Kristent hykleri [Re: ]
Jerrt
Bruger

Reg.: 27/08/2007
 Oprindeligt skrevet af: Jalokin
Det er Gud, der har skabt mennesket som mand og kvinde, så hvorfor indstævner du ham ikke for FNs menneskerettighedsdomstol?

Nok en retssag - mod Gud?

"Senator sagsøger Gud
Gud er årsag til katastrofer og terror, lyder det blandt andet i begrundelsen for søgsmålet. Det er dog ment som en protest mod det amerikanske retsvæsen.
...
Chambers skulle være villig til at acceptere, at Gud ikke tropper op personligt."

http://www.180grader.dk/nyheder/Senator_sags_ger_Gud.php

http://sify.com/news/fullstory.php?id=14528555

Jerry

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær