Hej Michael,
J1) Som muslim skal Hr. Khader bare lukke munden og blande sig udenom hvordan den kristne kirke organiserer sig.
Naser Khader er MF'er (altså Medlem Folketing) og eftersom FK hører under staten skal Khader i høj grad blande sig i dens organisering! Det kan man synes om eller ikke, men sådan er det. Personligt så jeg gerne en skilsmisse mellem kirke og kirkeministerium snarest muligt.
NA er for resten ikke identisk med Naser Khader.
2) Før Hr. Khader blander sig i kristne kirkers ornasinsering, så burde han måske tage en snak med sine egne muslimsk brødre, og indføre demokrati i muslimske forsamlinger.
Disse er ikke underordnet staten og Khader kan ikke lovligt blande sig i hvordan de skal opbygges. Desuden er "muslimske brødre" nok et lovlig bredt begreb...
3) Det ville da være komplet tåbeligt, at lade almenvældet vælge biskopperne. Det almene folkekirkemedlem bruger jo ikke kirken og aner ikke hvad kristendom er. Hvordan kan man så forvente ordentlige bispevalg? Det vil blot ende i populisme fremfor kristentro.
Nej, så er det meget bedre som det ser ud i dag... eller? :s
Sandsynligvis vil det almene folkekirkemedlem ikke interessere sig for bispevalget alligevel.
Jeg stiller mig ret neutral i spørgsmålet, da jeg ikke synes den biskoppelige situation i dag er hensigtsmæssigt. Som jeg netop skrev i en anden tråd, så er der for få kætterjægere

Mvh. Steffen