Menu
Hvem er online
3 registrerede (Finn, Kristenliv, Maijannes) og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#88091 - 31/10/2007 23:21 Matt 18 19-20
Alanso90
Bruger

Reg.: 14/10/2006
Sted: Lystrup
v19 Jeg siger jer også: Alt, hvad to af jer her på jorden bliver enige om at bede om, det skal de få af min himmelske fader. v20 For hvor to eller tre er forsamlet i mit navn, dér er jeg midt iblandt dem.«

De her to vers irriteret mig mega meget... for det første så har jeg prøvet at blive enig med 2 eller 3 om at be om noget uden at få det... og for det andet så irritere mig også at der i vers 20 at jesus han er blandt os hvis vi er 2 eller 3 forsamlet i hans navn, men er han ikke altid i blandt os???

Og han, der sidder på tronen, sagde: »Se, jeg gør alting nyt!«

Til toppen 
#88094 - 01/11/2007 01:23 Re: Matt 18 19-20 [Re: Alanso90]
tros
Bruger

Reg.: 23/05/2002
 Citat:
v19 Jeg siger jer også: Alt, hvad to af jer her på jorden bliver enige om at bede om, det skal de få af min himmelske fader. v20 For hvor to eller tre er forsamlet i mit navn, dér er jeg midt iblandt dem.«
Det er da vist forståeligt, at du er skuffet; men hvis du tror, at alt, hvad du læser i Bibelen er til fals for ethvert jordisk ønske, så kan du lige så godt læse et abracadabra indlæg og tro på det.
Tro er nok mest en form for indbildning, en psykisk skavank, og den kan naturligvis ikke opfylde dine verdslige ønsker.

Til toppen 
#88097 - 01/11/2007 05:33 Re: Matt 18 19-20 [Re: tros]
Sammy
Bruger

Reg.: 24/09/2007
Sted: København

Tros, abracadbra er den forkerte besværgelse.. Du skal bruge hokus pokus (som jo trods alt er en kristen besværgelse)

;o)

Til toppen 
#88104 - 01/11/2007 11:20 Re: Matt 18 19-20 [Re: Alanso90]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
Ignorer nedenstående og læs her:

For det første:

Gud er ikke en automat man bare kan proppe ønsker i, og så kommer de ud opfyldt i den anden ende præcis som man har bedt om. Det er en hovedregel at Gud ikke altid giver os hvad vi vil have, men hvad vi trænger til - og ikke nødvendigvis på den måde vi havde forestillet os.
At Gud endnu ikke har opfyldt din bøn er ikke ensbetydende med at Han ikke vil gøre det på et senere tidspunkt.

For det andet:

Johannes præciserer i sit første brev, kap 5:14 det Jesus siger. Johannes skriver nemlig:
"Og dette er den frimodighed, vi har over for ham: at som er efter hans vilje hvis vi beder om noget, hører han os"

Det kan altså være at det i bad om stred imod Guds øvrige planer, hvorfor Han naturligvis IKKE opfylder bønnen.

Dernæst:

Der hvor to eller tre er forsamlet er Han midt iblandt os.
Betyder dette at Han ikke er iblandt os altid?
Ja, forstået på den rette måde vil jeg mene det gør.
For godt nok bor Helligånden i alle kristne, og Jesus tager, når vi modtager nadveren, bolig i os, men når Jesus siger som han gør her, så er jeg overbevist om at der menes:
"...er jeg midt iblandt dem, på samme måde som jeg er iblandt jer nu".
Altså hvor to eller tre er forsamlet i Hans navn er Jesus tilstede på samme måde som Han var det da Han gik på Jorden. Også selvom vi ikke kan se ham.

Håber det hjalp - ellers så kom frisk \:\)

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#88105 - 01/11/2007 11:37 Re: Matt 18 19-20 [Re: JesusFreakDK]
Alanso90
Bruger

Citat:
Gud er ikke en automat man bare kan proppe ønsker i, og så kommer de ud opfyldt i den anden ende præcis som man har bedt om. Det er en hovedregel at Gud ikke altid giver os hvad vi vil have, men hvad vi trænger til - og ikke nødvendigvis på den måde vi havde forestillet os.
At Gud endnu ikke har opfyldt din bøn er ikke ensbetydende med at Han ikke vil gøre det på et senere tidspunkt.

det var også det jeg syntes men jeg syntes bare det er mærkeligt at der står v19 Jeg siger jer også: Alt, hvad to af jer her på jorden bliver enige om at bede om, det skal de få af min himmelske fader... når det kun er det der er efter guds plan vi får så er det jo ikke alt... så skulle der heller ave stået v19 Jeg siger jer også: Alt, hvad to af jer her på jorden bliver enige om at bede om, det skal de få af min himmelske fader hvis det er efter hans plan... eller noget i den stil

men tak for et godt svar især til vers 20 \:\)

Til toppen 
#88111 - 01/11/2007 17:14 Re: Matt 18 19-20 [Re: tros]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Tros.

Jeg bliver nødt til at gøre dig opmærksom på, at du er gæst på et kristent forum og bedes respektere dette, også selv om du er uenig.
Ord som "abracadabra indlæg" og "indbildning / psykisk skavank" indikerer ikke respekt for modparten.

Mvh. ordstyreren.

Til toppen 
#88112 - 01/11/2007 17:26 Re: Matt 18 19-20 [Re: AnnePande]
Sammy
Bruger

Reg.: 24/09/2007
Sted: København

Hej Anne..

Jeg så lige dit svar til Tros.. Jeg troede han var kristen og at det var en indforstået spøg.. Jeg undskylder at jeg gjorde mig medskyldig i hånliggørelse..

Udover det, så kan hokus pokus vel anses som en kristen 'trylle'formular, eftersom det er en 'nemmere' omskrivning af Hoc est Corpus... og indmelder forvandling fra brød/vin til kød/blod (som det viser sig i den katolske messe)..

Mvh

Til toppen 
#88113 - 01/11/2007 17:43 Re: Matt 18 19-20 [Re: Alanso90]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej {JF}Alanso{JF}.

Ja, det kan godt virke lidt kringlet altsammen...
Men jeg tror også jeg vil lande på noget af det, som Jesusfreak skrev før.
Det er værd at bemærke fortsættelsen til det nævnte ord fra 1.Joh.5,14: hvis vi beder om noget efter hans vilje, hører han os. V.15 lyder: og når vi ved, at han hører os, hvad vi end beder om,så ved vi også, at vi allerede har fået det, vi har bedt ham om.
V.15 lyder jo også vældig betingelsesløst ("hvad end..."), men det kan der alligevel stå, selv om sætningen "efter hans vilje" står først.
Så kan man jo indvende, sådan noget står der jo ikke i Matt. 18,19-20. Men jeg tror, at vi (som også ellers) må sammenholde alt det, som Jesus og apostlene siger om et givet emne, og så lade Skriften fortolke Skriften.

Men hertil vil jeg tilføje, at det evt. ikke er altid, vi opdager det svar, vi får, eller misforstår det, så vi faktisk kan have fået svar / opfyldelse, selv om vi tror, vi ikke har fået det. Eller det kan være, vi skal vente på det, måske endda længe, for at Gud i løbet af og igennem ventetiden vil give os endnu mere og noget endnu bedre end blot det, vi bad om. Det har jeg selv oplevet.
Ja, måske vil vi ikke opdage, at vi har fået svar eller opfyldelse af bønnen, før vi er hjemme hos Gud!
Men det bliver svaret ikke ringere af.
Her er det så, vi ofte kan blive nødt til at indrømme, at vi ikke forstår Gud - men alligevel har vi lov til at sige: Min Far, jeg forstår dig ikke, men jeg stoler på dig! (eller: hjælp mig til at stole på dig!, hvis man hellere vil sige det.)
Eller som Johan Arndt har skrevet i bønnebogen Vandringer I Haven: "Hvis jeg ikke får det jeg beder om nu, så får jeg det senere, og hvis jeg ikke får det, jeg beder om, så får jeg noget bedre." (frit efter hukommelsen.)

Jeg håber, at dette svar kunne bruges til noget. Nu ved jeg jo ikke, hvad det er, du har prøvet at bede om sammen med to andre, men det jeg har skrevet, var ment til at gælde bredt forstået. Jeg ved ikke om jeg fik alting med i svaret. Hvis du synes, det ikke rammer plet eller giver mening, så spørg igen.

Mvh. Anne.

Til toppen 
#88114 - 01/11/2007 17:46 Re: Matt 18 19-20 [Re: Sammy]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Sammy.

Det er i orden. \:\)
(Hokus Pokus må vist mest af alt betegnes som en folkelig misforståelse af de latinske ord, tror jeg.)

Mvh. Anne.

Ændret af AnnePande (01/11/2007 17:47)

Til toppen 
#88119 - 01/11/2007 18:48 Re: Matt 18 19-20 [Re: Alanso90]
Carrie
Bruger

Reg.: 09/10/2006
Sted: Randers
Kære dig.

Gud giver os alt hvad vi behøver! Da jeg var mindre bad jeg til Gud om noget slik. Haha.. Jaja, sikke et bekymringsfrit liv man havde \:D Men jeg fik IKKE noget slik af Gud..

ØV! Han lovede jo! Vi skulle få alt hvad vi ønskede.

Når vi i bønnen Fader Vor siger "ske din vilje" så er det skam ganske seriøst!

Hans vilje! Guds vilje. Den skal ske. Ikke din. Ikke min. Guds vilje.

Jeg håber du forstår \:\)

<3 Mor til den dejligste dreng - Noah Joshua 160406 <3

In Nomine Patris Et Filii Et Spiritus Sancti

Til toppen 
#88129 - 01/11/2007 21:26 Re: Matt 18 19-20 [Re: AnnePande]
Alanso90
Bruger

hej AnnePande

hmm... jeg er ikke i tvivl om at gud høre vores bønner og at vi altid for svar på den ene eller den anden måde og jeg er heller ikke i tvivl om at gud vilos det bedste og at han ved hvad der er bedst ( det er måske også det der provokere mig lidt for vi ved jo ikke selv hvad der er bedst for os også selvom vi 2 eller 3 sammen) men jeg jeg forstår bare ikke at der står at v19 Jeg siger jer også: Alt, hvad to af jer her på jorden bliver enige om at bede om, det skal de få af min himmelske fader det der alt der, det passer jo ikke, vi får det jo ikke hvis det er mod guds vilje!!!

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær