Menu
Hvem er online
3 registrerede (Finn, Kristenliv, Maijannes) og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#87950 - 22/10/2007 14:50 Syndsforladelse
Anonym
Anonym

Jeg har skrevet noget forkert på ens chatside, da hun havde glemt at logge af. Skolelederen truede med bortvisning, hvis man fandt synderen. Jeg har bedt Gud om tilgivelse, og min samvitighed siger at jeg også bør sige undskyld til den det gik ud over, men jeg ønsker at blive på skolen. Det skete nemlig sidste skoleår. Er det imod Guds vilje, og er jeg fortabt, hvis jeg ikke bekender det og dermed bliver på skolen, selvom jeg burde smides ud?

Til toppen 
#87972 - 24/10/2007 11:36 Re: Syndsforladelse [Re: Anonym]
Susanne_K
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 13/06/2007
Sted: Fyn
Kære du!

Lad mig allerførst slå fast, at når du har bedt Gud om tilgivelse for din synd, så er den tilgivet! Det ved jeg fordi der står sådan her i 1. Johannes brev; 1;9: ”Hvis vi bekender vore synder, er han trofast og retfærdig, så han tilgiver os vore synder og renser os for al uretfærdighed.” Og når du, som du skriver, har bekendt din synd overfor Gud, så har han tilgivet dig, det kan du være helt sikker på!
Så skriver du at din samvittighed siger dig, at du skal bede om tilgivelse hos hende du har handlet forkert imod, men at du samtidig er bange for at blive sendt væk fra den skole, som du er glad for at gå på.
Hm.. kunne du, når du har snakket med hende som det er gået ud over, gå til skolelederen og sige at du har noget du gerne vil bede om tilgivelse for. Fortælle ham at det er gået op for dig, hvor forkert det er, det du har gjort. At du godt kan forstå at han blev/er vred over det, fordi det virkelig er forkert at gøre sådan. Men at du gerne vil bede om tilgivelse for det. Så han hører det fra dig selv og ikke ad andre veje
Der er selvfølgelig en risiko, at du virkelig bliver sendt væk, men hvis han lytter til dig og kan høre at du har lært noget af det og ikke vil gøre sådan noget igen. Så tror jeg også at han vil tilgive dig, måske nok tale alvorligt med dig om det, men jeg tror han vil tilgive dig. Og så er du fri af frygten, kan starte på ny og jeg tror du vil føle dig meget lettere inden i.

Du er ikke fortabt, hvis du ikke får bedt hende om tilgivelse, men din eget kendskab til hvad du har gjort, kan blive ved med at nage dig og blive noget som hindrer dig i at være glad og fri, hvis du ikke får bedt mennesker om tilgivelse også.
For djævelen kan finde på at minde dig om hvad du gjorde engang, og dermed prøve ”slå din glæde og frimodighed ihjel” Men uanset hvad, når du har bedt Gud om tilgivelse så kan du slå op på det bibelord, som jeg skrev for oven og sige: ”Det er rigtig jeg gjorde engang sådan, men jeg har bekendt det og jeg har fået tilgivelse, det står her, så bare pak dine anklager sammen, det er det har der gælder for mig” Og dermed vise djævelens anklager tilbage.

Til sidst vil jeg sige, at det jo ikke er sikkert at pigen som det gik ud over lige er klar til at tilgive dig, men lad det ikke hindre dig i at række hånden ud mod hende. Det vil selvfølgelig gøre ondt hvis hun ikke vil, men så har du gjort det du kan gøre.

Må Gud velsigne dig og lede dig!

Kærlig hilsen
Susanne K

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær