Menu
Hvem er online
3 registrerede (Finn, Kristenliv, Maijannes) og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#87819 - 12/10/2007 16:15 Forvirring omkring aborter
Anonym
Anonym

Hej Jesusnet

Jeg har læst nogle indlæg her i "ondt i troen" og der er noget jeg ikke helt forstår

Når abort er mord fordi det befrugtede æg er levende, hvad så med sæd? Sædceller er jo levende, når de kommer ud, der er mange millioner af dem, men kun få overlever, hvis nogen overhovedet

Er det så ikke også mord, at lade alle de levende celler dø? Men der er vel også noget med, at kondomer er en synd - men selv om man ikke bruger det, så vil langt de fleste af sædcellerne dø.

Hvordan skal man som kristen forholde sig til det her?

venligst, den forvirrede

Til toppen 
#87832 - 15/10/2007 11:08 Re: Forvirring omkring aborter [Re: Anonym]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Kære forvirrede!
Jeg er ikke klar over hvilke indlæg du har læst, og har ikke kunnet finde noget der svarer til det du spørger efter, men du skal alligevel have et svar på dit spørgsmål.
Guds ord er meget tydelig, når det handler om at slå et andet menneske ihjel, der siges ganske enkelt: Du må ikke begå drab. 2 Mos 20,13
Der lægges altså ikke op til debat, om hvor udviklet et liv skal være, for om du må tage livet eller ikke. Du må ikke slå et andet menneske ihjel. I det øjeblik ægget er blevet befrugtet, er det nye (menneske)liv skabt, og derfor beskyttet af Guds ord om, at vi ingen ret har til at begå drab.
Budet handler altså ikke om liv i almindelighed (hvis jeg må bruge det udtryk), som planter, dyr o.s.v., men alene om, at vi ikke må dræbe et andet menneske.
Jeg kunne forestille mig, at du muligvis kunne fortsætte tankerækken og spørge ind til f.eks. krig og dødsstraf. Ønsker du yderligere drøftelse omkring disse emner, må jeg henvise dig til svarpanelet eller debatforummet .

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær