Kære ven!
Det er tunge tanker du går med, ingen tvivl om det. Det falder ikke vanskeligt at forstå, at du til tider er fortvivlet.
For det første spekulerer du på, om du er dæmonbesat. Det er ikke bare enkelt at svare ja eller nej til, da jeg ikke her har nogen mulighed for at være sammen med dig. Der er dog noget i det du skriver, som skaber tvivl om, om du har ret. Det kan nemlig ikke lade sig gøre, at være besat af djævelen eller hans dæmoner, hvis Jesus også bor i dit liv. Når du læser i NT, vil du se, at djævelen krymper sig, når Jesus er der. Selv da djævelen forsøgte at friste Jesus, måtte han bøje sig og gå.
Noget andet er, at djævelen gør hvad han kan for at friste og lokke os bort fra Jesus. Da vi er syndere af fødsel, har han desværre en alt for god mulighed for at få os til at lytte. Men heller ikke her er vi overladt til os selv. Jesus har lovet at han vil være hos os, også i den kamp. Og ja, der er noget du her skal gøre, du skal holde dig til Jesus!
Da Paulus f.eks. skriver til sin gode ven Timotheus, skriver han, at han skal være stærk ved Guds nåde. Og du, mit barn, vær stærk ved nåden i Kristus Jesus! 2 Tim 2,1 Det betyder bl.a., at han skal holde op for sig, hvad det betyder for ham, at Jesus måtte udstå Guds vrede og straf for hans skyld.
I det du skriver, kan jeg godt blive bekymret for, om du i stedet vil hente din kraft og styrke i dine sejre, din vellykkethed, din fromme fremtoning o.s.v. Du skal ikke acceptere, når du kender synden i dit liv, men hvor henter du din styrke? Hente du den hos Jesus, og den frelse han har vundet for dig?
Til lykke til dig, at du elsker Jesus. Han elsker dig endnu højere. Netop fordi du har brug for en frelser, kom han til jorden for at gøre regnskabet op. Han kom for at løskøbe dig, så du må få lov til at være Guds barn.
Du siger nok så frisk, at du er helt rask, og intet fejler. Er det din egen vurdering eller en læges? – Nej, jeg vil ikke her sige, at du er syg, det er jeg ikke kompetent til at udtale mig om, men nogle gange kan der være sygdomme, både fysiske som psykiske der går os urimeligt trætte. Jeg vil blot opfordre dig til, at du finder en god og solid risten, som du kan tale åbent og ærligt sammen med. Det må meget gerne være en præst, missionær eller anden erfaren sjælesørger.
Du har helt ret, når du mener at du har et problem, som du skal have gjort noget ved. Det er godt, at du har indset det. Jeg er ikke i tvivl om, at der også for dig er en vej, Jesus har nemlig lovet, at han er kommet for at tage sig af dem der har brug for det, de syge, syndere, mennesker der fejler og falder. His du ønsker at tage mod hjælpen, vil vi fra
Jesus Net gerne hjælpe dig med at finde en person, hvis du ikke selv allerede kender en.
Husk, Jesus kom ikke for at tage sig af de raske, eller de retfærdige, de kan jo klare sig selv.
Og du, mit barn, vær stærk ved nåden i Kristus Jesus!
Jørgen Bloch