Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#87593 - 03/10/2007 21:02 Dokumentarprogram om evangelist
Anonym
Anonym

Jeg har lige set et dokumentar program om bevægelsen Evangelist.. Det er for sygt.. Syntes det er okay og være kristen.. Og stole på gud.. Men det skal ikke køres så langt ud, at psykiske syge bliver mere syge end de er. Der er f.eks. en dame som lider af skitzofreni, hun bliver fortalt at de kan gøre hende rask, men at hun skal stoppe med sit medicin først.. Hun blev så psykisk syg, at hun blev indlagt på den lukkede psykiatrisk afd. Det er for groft.. Det med at de vil gøre alle mennesker glade. Det tror jeg ikke på. For de må ikke snakke med deres familie hvis de hellere ikke er med i Evangelist.. Det er simpelthen ikke og gøre mennesker glade.. Årh havde virkelig bare brug for og komme ud med det.. Syntes det her er dybt forfærdeligt.. At folk kan sige til andre mennesker at de kan gøre dem raske gennem Gud eller Jesus, hvor de bare bliver endnu mere syge.. Hvad syntes i ?

Ændret af Susanne_K (03/10/2007 23:09)

Til toppen 
#87599 - 03/10/2007 23:12 Re: Dokumentarprogram om evangelist [Re: Anonym]
Susanne_K
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 13/06/2007
Sted: Fyn
Hej!

Måske hører dit indlæg mere hjemme et andet sted end her i brevkassen ”Ondt i troen”, i et debatforum her på jesusnet f.eks.
Men jeg vil gerne give en lille kommentar med på vejen.
Jeg så ikke selv udsendelsen, men har fulgt lidt med omkring Evangelist og deres arbejde. Og jeg kan godt forstå at du er oprørt. For det er at føre folk bag lyset, at love dem helbredelse og succes, bare de tror nok og vil overgive sig helt til Gud.
Gud lover os ikke pr. automatik helbredelse, når vi er syge. Vi må til enhver tid lægge syge mennesker i hans hænder og bede om helbredelse for dem, både fysisk, psykisk og sjæleligt. Men vi får ingen garantier, ud over at han vil være nær ved hver enkelt uanset om der sker fysisk helbredelse eller ej.
Det kan være svært at forstå hvorfor Gud ikke bare helbreder hver gang, vi beder ham om det, og jeg kan heller ikke forklare det. Men jeg ved at han lider med dem som har det svært, som den der har prøvet smerte på sin egen krop og at engang så skal vi være sammen med ham på en ny jord, hvor der ingen sygdom, eller sorg er. Guds mål med hvert eneste menneske, uanset om det har succes her i livet, eller det oftest er noget rod. Om det er plaget af sygdom eller det får lov at være rask hele livet igennem, vil altid være at vi når i mål, der på den nye jord. Og det er det vigtigste at have for øje og så at lade ham bære os gennem livet, hvad det så end byder os af glæder og af smerte. ”Søg Herren og hans styrke, søg altid hans ansigt” (1.Krønikebog, 16;11)

Guds fred!!
Susanne K

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær