Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#87590 - 03/10/2007 15:40 FOKUS: Farverige mennesker
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Århus
Sprint skriver i denne uges Fokus-artikel:

Citat:
Min kone og jeg har lige været en weekend i London - for første gang. Vi så mange spændende ting. Men det, der gjorde størst indtryk på mig, var at i London er befolkningen fantastisk blandet: der er sorte og gule og hvide og brune og røde. Ikke som nogle små minoriteter imellem en masse "indfødte" hvide englændere. Nej, det var tydeligvis englændere alle sammen. I London er "integration" noget helt andet end i København!

Læs hele artiklen og giv din mening til kende her.

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 
#87596 - 03/10/2007 21:49 Re: FOKUS: Farverige mennesker [Re: Kefas]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
"Man burde synge Colourful People af DC Talk eller "Old black Joe".

Ikke for at være pedantisk, men hedder sangen ikke "Colored People"?
Ellers enig \:\) - god artikel \:\)

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#87600 - 03/10/2007 23:13 Re: FOKUS: Farverige mennesker [Re: Kefas]
Anne Mette
Bruger

Reg.: 03/01/2007
Jaaaahhhh, DET har jeg osse oplevet! Og hvad mere er. jeg har været så heldig at besøge London forholdsvis jævnligt siden engang i 70´erne og har set integrationen derovre udvikle sig fra noget, der ligner det, vi oplever her nu og til det, som du beskriver. Hvilket giver masser af håb for vores land!

Jeg tror også at de kommende generationer, som har gået i skole sammen alle farver har en mere afslappet og naturlig omgang med hinanden om føje år, end vi gamle har været i stand til at have, fordi vi stadig reagerer lidt for frygtsomt på noget, som er spændende, men stadig er lidt nyt for os: The multifarvede samfund.

Anne Mette

"Ask not what Jesus can do for you
Ask what you can do for Jesus - TO DAY"
- frit efter John F. Kennedy

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær