Kære ven!
Jeg vil gerne bede for dig, bede om at du må få hjælp der hvor du er i din tjeneste, at Gud vil møde dig på en måde så du også kan hvile i at han er dig nær. Ikke at jeg tror han har fjernet sig fra dig nu, for han har lovet at han er med dig hver eneste dag indtil verdens ende og der står ikke hver anden dag eller hver 3.uge, men hver dag. Dog ved jeg godt at det kan være svært at holde fast i bibelens løfter, når det føles modsat.
Min erfaring efter snart mange år i tjenesten er, at det er Guds ord der holder og som fortæller sandheden om hvor Gud er i vores liv og tjeneste. Og det bedste du kan gøre, når du oplever kampe som den du står i lige nu er, at læse de løfter, som fortæller at Gud er med mig og styrker mig. Læse dem og takke Gud for at det er det som er sandheden og ikke det som du føler lige nu. Ord som Matt.28;19-20 eller Esajas 41;10, hvor Gud lover at hans sejrrige hånd vil holde dig fast. Læs dem og bed om hjælp til at tro det.
Du spørger om det er tid til at bryde hverdagens mønster. Det har jeg lidt svært ved at svare dig på, alt efter som jeg ikke ved hvor længe du har været i den tjeneste du står i og omstændighederne omkring det.
Men jeg har lyst til at spørge dig om du har en sjælesørger, som du kan snakke disse ting igennem med, ellers vil jeg gerne opmuntre dig til at finde en som du fast opsøger og deler dine tanker med. Det tror jeg er vigtigt at have.
Og så har jeg lyst til at udfordre dig til at tænke efter om Gud er blevet din arbejdsgiver mere end han er din Himmelske Far.
For hvis han er det, er det måske der du skal tage fat. Søge Gud som et barn søger sin far og ikke som en tjener, som afventer sin næste ordre, eller kun henvender sig til ”chefen”, når der er tjenestemæssige ting som skal drøftes. For først af alt er du kaldet til at være hans barn, og som det er du uerstattelig for ham; ingen anden kan tage din plads der. Mens du godt kan erstattes af en anden i den tjeneste som du har nu.
Må Gud velsigne dig og styrke dig!
Kærlig hilsen
Susanne K