Hej Talia -
- jeg er enig med dem, der har svaret dig her i tråden.
Jeg frygter også Gud. Men ikke den slags frygt som en slave, der frygter sin lunefulde ejer og er bange for straf, men netop
ærefrygt.
Universets - og dermed jo også min - almægtige skaber må jeg bøje mig for!
Hvis han havde været ond og despotisk havde jeg
også bøjet mig for ham, fordi han jo havde al magten - men så havde det været en helt anden slags frygt!
Men nu har jeg lært Gud at kende som den grænseløst kærlige Gud, som vil alle sine skabninger det uendelig godt, både venner og fjender.
Han har givet os sig selv som sonoffer (ja, netop sig selv, for Jesus er også Gud!) for at frelse os fra fortabelsen, som var resultatet af, at de første mennesker - og med dem hele menneskeheden - vendte Gud ryggen og selv ville være Gud.
At Gud har ofret sin egen elskede søn for at frelse verden ser jeg som det ultimative offer - mere smertefuldt end noget menneske kan forestille sig - langt større end at ofre sin egen "person".
Joh. 3,16:
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.Uden for Kristus er der ingen forsoning med Gud.
Han har stillet sig selv mellem os og Guds vrede over al ondskab: synden, døden og djævelen, så al straffen faldt på ham.
Derfor er min Gudsfrygt =
frygten for at komme bort fra Ham, som har rakt mig sin frelserhånd: Kristus Jesus. Guds nåde er gratis, og døren til evigt liv i Guds rige står vidåben for enhver som holder sig til Kristus, søger tilflugt og beskyttelse hos ham, og følger ham ..
Kol. 1,13-14: Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige; i ham har vi forløsningen, syndernes forladelse.
Mht. Bibellæsning: Jeg tror de fleste, som begynder at læse Bibelen fra ende til anden vil få alvorlige problemer.
Det gamle testamente rummer skabelsesberetningen, syndefaldet, menneskehedens ældste historie og Israels historie. Desuden profetierne, som viser hen til Jesus, og de poetiske bøger.
De yngste bøger i det gamle testamente menes at være nedskrevet ca. år 400 før Kristus.
Det nye testamente rummer også historie, de fire evangelier og desuden en del breve, og åbenbaring. Det menes nedskrevet omkring år 50-100 efter Kristus.
I alle Bibelens bøger - der er 66 ialt - er Kristus hovedpersonen.
Hvis du ikke allerede har opgivet bibellæsningen, vil jeg foreslå dig at bruge en bibellæseplan, som også giver lidt fortolkning. Kig ind på
Bibellæser-Ringen! God læselyst! - hvis du investerer 10-15 minutter om dagen, kommer du igennem hele Bibelen på otte år!
kristina