Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#86929 - 18/09/2007 16:13 Anfægtelse omkring homoseksuelle følelser
Anonym
Anonym

Kære Jesusnet.dk

Jeg har på det sidste oplevet en stor anfægtelse ved at læse i Bibelen. jeg har læst at der står at Hverken mænd, der ligger i med mænd, eller tyve eller griske mennesker, ingen drukkenbolte, ingen spottere, ingen røvere skal arve Guds rige.

Det har gjort mig så ked af det, for jeg er homoseksuel og jeg ser ikke mig selv om en tyv eller en spotter eller røver. jeg vil så gerne arve Guds rige altså komme i paradis men her står jo at jeg ikke vil komme der

jeg kan ikke forstå hvorfor det skulle være lige så slemt at være homoseksuel som at være tyv spotter eller røver.

vil det sige at jeg allerede er fortabt? jeg elsker Jesus af helt mit hjerte, men jeg kan ike fornægte min egen natur mine egne lyster

jeg beder jer hjælp mig

Ændret af Susanne_K (19/09/2007 12:50)

Til toppen 
#86983 - 19/09/2007 12:53 Re: Anfægtelse omkring homoseksuelle følelser [Re: Anonym]
Susanne_K
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 13/06/2007
Sted: Fyn
Kære ven!

Hvor er jeg glad for at læse, at du elsker Jesus af hele dit hjerte! Vær vis på, at du også er elsket af ham, af hele hans hjerte. Elsket, som den du er, Guds skabning, Guds barn, Du er dyrebar for ham!
Husk det, hold fast i det!
Jeg kan langt hen ad vejen godt forstå din smerte over at læse i bibelen, at dine homoseksuelle følelser, som du, formoder jeg, oplever som fine og rigtige, bliver stillet lige med at være en tyv, røver, spotter. Fordi det at elske et andet menneske, som man ønsker at dele liv med, er noget af det største og fineste, man kan opleve.
Jeg synes også det er barske ord, men jeg ville være en løgner og vildleder, hvis jeg skrev til dig at Gud ikke mener det så alvorligt, som det ser ud til. Hvordan kan jeg så skrive, at han elsker dig af hele sit hjerte som den du er? For din homoseksualitet er jo en del af dig.
Det kan jeg, fordi det ikke er dig og dine følelser, Gud siger nej til. Det er når du handler på dem og lever i et forhold til en af dit eget køn.
Det er det! - Gud sidestiller med det at stjæle fra andre, om det så er materielle ting, eller deres glæde, håb eller andet i deres liv. Og! - ikke dig som menneske, dig som den du er!
Der er ikke forskel på synd i Guds øjne. Det er os mennesker som ønsker at gradbøje det, og derned gøre noget knap så forkert som andet, men der er ikke forskel, synd er synd, og hvis vi ikke gør op med det, vil det skille os fra Gud.
Det må være svært for dig at læse dette, det kan ikke være andet. Men du skal vide at Gud ikke ønsker at lade dig i stikken i livet med de følelser som du efter hans ord ikke kan leve ud. Han ønsker at høre om og dele din smerte, din frustration, anfægtelse, alle dine tanker uden filter. Ønsker at styrke dig til at leve med de følelser som du har, sådan som han vil det.
Jeg vil gerne opfordre dig til at kontakte Foreningen Basis, som hvis du ikke allerede kender til den, er et kristent arbejde, som hører under Foreningen Agape, der ønsker at hjælpe og støtte mennesker med en problemfyldt seksualitet. Du kan kontakte dem via deres hjemmeside http://www.basis.nu. De kan langt bedre hjælpe dig end jeg kan her.

Må Jesus være med dig og styrke dig til at vælge at leve efter hans ord.
Kærlig hilsen
Susanne K.

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær