Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 2 gæster online.

Statistik
2345 Brugere
25 Fora
6617 Tråde
109569 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#86729 - 13/09/2007 01:50 FOKUS: 7770 Himlen
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Århus
Peter Dahl skriver i denne uges Fokus-artikel:
 Citat:
De fleste, der flytter, oplever at stå med et ben i det gamle hjem og et i det nye. På den ene side bor de ikke rigtig længere på den gamle adresse, på den anden side bor de heller ikke rigtigt på den nye, fordi der er så forfærdelig mange ting, der skal ordnes, installeres, pakkes ud og så videre, når man skifter bolig. Sådan er det også med livet – vi har allerede, og alligevel ikke endnu, taget hul på et evigt liv.
Læs hele artiklen og deltag i debatten.

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 
#86759 - 13/09/2007 16:54 Re: FOKUS: 7770 Himlen [Re: Kefas]
Morten_M
Bruger
Bruger

Reg.: 16/08/2007
Fin artikel \:\)

Men postnummeret??
...7770 Vestervig...

HvisISkalSteneHinanden,SåBrugArgumenter-IkkeSten!
»Jeg kaster skarn i ansigtet på jer« Mal 2:3
"Leave Britney alone!!!" - Chris Crocker, YouTube

Til toppen 
#86824 - 16/09/2007 02:12 Re: FOKUS: 7770 Himlen [Re: Morten_M]
Anne Mette
Bruger

Reg.: 03/01/2007
Måske fordi en af Danmarks smukkeste kirker med et af Danmarks herligste orgler, kirkemusikskole, kirkehøjskole o.m.a. ligger lige dér?

Eller måske fordi det er et af de første, kristne steder i DK? En Sct. Olav munk drev ind dér og btggede en liden kirke af grene og kviste - vistnok længe før Hr. Ansgar var opfundet...

Eller fordi ingen steder er netop HIMLEN i (over?) Danmark så stor, hel-rund og åben som netop i THY

Anne Mette

"Ask not what Jesus can do for you
Ask what you can do for Jesus - TO DAY"
- frit efter John F. Kennedy

Til toppen 
#86853 - 17/09/2007 11:47 Re: FOKUS: 7770 Himlen [Re: Anne Mette]
Morten_M
Bruger
Bruger

Oprindeligt skrevet af: Anne Mette
Måske fordi en af Danmarks smukkeste kirker med et af Danmarks herligste orgler, kirkemusikskole, kirkehøjskole o.m.a. ligger lige dér?

Eller måske fordi det er et af de første, kristne steder i DK? En Sct. Olav munk drev ind dér og btggede en liden kirke af grene og kviste - vistnok længe før Hr. Ansgar var opfundet...

Eller fordi ingen steder er netop HIMLEN i (over?) Danmark så stor, hel-rund og åben som netop i THY

Anne Mette
Det lader til, at du er klar til at give en guidet tur til 7770 Vestervig \:\)

Jeg troede, at 7770 havde noget med 666 at gøre:
 Oprindeligt skrevet af: Åb 13,18
Her kræves der visdom! Den, der har forstand, må regne på dyrets tal, for det er et mennesketal. Dets tal er 666.
666 + 111... og så ganget op med 10 for at ligne et almindeligt, dansk postnr.

Men der var åbenbart en dybere mening. Tak for den indsigt, Anne Mette (:

Til toppen 
#86909 - 18/09/2007 11:17 Re: FOKUS: 7770 Himlen [Re: Morten_M]
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Jeg har intet forhold til Vestervig - selv om jeg godt vidste, der ligger en kirkemusikskole der. Og sammenfaldet med postnumre er tilfældigt.

Men selv om det, indrømmet, er en smule søgt, så har det indirekte noget med Åb 13,18 at gøre. Nemlig fordi 777 ofte er blevet foreslået som Kristi tal, fordi syv-tallet spiller en rolle i Bibelen i retning af at symbolisere det hellige, lige som andre tal også er tænkt tillagt en symbolsk betydning, fx 3,12 og 40.

Derfor 7770. Måske skulle jeg have valgt 7740, som er ledigt. Men så havde det nok været vanskeligere for læseren at regne ud, hvad jeg var ude i...

Læg ikke for meget overskriftens betydning i dette tilfælde. Det er blikfang \:\)

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 
#86953 - 18/09/2007 22:38 Re: FOKUS: 7770 Himlen [Re: Morten_M]
Anne Mette
Bruger

Reg.: 03/01/2007
Ja som du har regnet ud har jeg en stærk tilknytning til netop det postnummer, så jeg kunne ikke dy mig for lige at promote min herlige hjemegn lidt. Jeg er glad for, at du kunne se glimtet i mit øje... ;\)

AM

"Ask not what Jesus can do for you
Ask what you can do for Jesus - TO DAY"
- frit efter John F. Kennedy

Til toppen 
#86955 - 18/09/2007 23:07 Re: FOKUS: 7770 Himlen [Re: Anne Mette]
Morten_M
Bruger
Bruger

Oprindeligt skrevet af: Anne Mette
Ja som du har regnet ud har jeg en stærk tilknytning til netop det postnummer, så jeg kunne ikke dy mig for lige at promote min herlige hjemegn lidt. Jeg er glad for, at du kunne se glimtet i mit øje... ;\)
Det er da cool nok. Hvilket tilfælde, at artikelskriveren lige skulle vælge det postnummer - eller omvendt: at det stemmer overens med en særlig talsymbolik fra oldtiden (ganget op med 10).

Jeg havde aldrig hørt om det sted (jeg er ikke så berejst, og jeg dumpede geografi i 4. klasse). Det er rart at lære noget nyt \:\)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2010 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær