Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#86567 - 03/09/2007 11:12 Hvorfor svarer Gud ikke?
Anonym
Anonym

Hvorfor besvarer Gud ikke mine bønner? Jeg er forgældet og har i mine bønner bedt om hjælp til at blive gældfri samt stoppe mine "alkohol problemer"! Hvad skal jeg gøre - jeg står på afgrundens rand!

Ændret af Bloch (10/09/2007 08:00)

Til toppen 
#86589 - 05/09/2007 07:57 Re: Hvorfor svarer Gud ikke? [Re: Anonym]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Kære kæmpende!

Det er en vanskelig situation, når vi føler at alt omkring os er ved at bryde sammen, og vi synes Gud skulle svare os her og nu ved at løse vores problem, så det er, som om det aldrig havde været. Vi råber til Gud, og kan ikke forstå, at der ikke sker et jordskælv eller noget tilsvarende dramatisk, så alle vore problemer er løst.
Gud hører vore bønner, og han har lovet at svare os. Somme tider kan der gå lang tid, og somme tider er hans svar ikke det vi havde ønsket, eller set frem imod. Det betyder også, at det kan lade sig gøre, at Gud svarer os, uden at vi opdager det, fordi vi er så fastlåste i, at Gud skal svare os på en ganske bestemt måde.
Det er ikke til, udfra det du skriver, at se, om du ønsker at blive rig her og nu, eller om du regner med, at du blot skal blinke med øjnene, så er du fri for dine alkohol problemer.
I Johannes evangeliet kap. 5 møder vi en mand, der har ligget syg i 38 år. Han råber til Jesus om hjælp, og Jesus hjælper ham. Det er dog vigtigt at bemærke, at manden f.eks. selv må rejse sig op, og han må også selv tage sin seng og bære den bort.
Du spørger om, hvad du skal gøre. Det er vigtigt, at du først og fremmest taler med Jesus om det. Dernæst kunne jeg nævne nogle af de muligheder der er, nemlig at du henvender dig til et behandlingssted og går ind under deres behandling, evt. også accepterer at komme på antabus. Det vil også være en mulighed at finde nogle mennesker med forstand på økonomi, som kan kigge dit forbrug efter i sømmene, og ja, der vil uden tvivl være noget du ikke har råd til, måske meget du ikke har råd til, men så må du indrette dit forbrug efter det du har råd til.
Det kræver styrker og kræfter at gå ind i et sådant forløb, også her får du brug for at bede Gud om hjælp.
Gud har lovet, både at høre os, og svare os, men han har aldrig lovet at give os lette løsninger.
Da Jesus mødte den mand som lå lam ved Bethesda dam (Johannes evnagliet kap. 5) spurgte han ham om, hvad han ønskede at Jesus skulle gøre for ham. Det spørgsmål vil jeg opfordre dig til at lytte til. Hvad er det virkelig du ønsker af Jesus, og er du villig til at lytte efter hans svar, og handle efter det?
Ønsker du alene hans hjælp til dine vanskeligheder i livet, eller ønsker du også at han leder dig til frelse?
Med bøn om, at du må høre, hvad Gud svarer dig
Jørgen Bloch

Ændret af Bloch (10/09/2007 07:59)

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær