Efter den seneste opdaterig af debatten (01.08.07), bliver læste indlæg ikke længere markeret som læst. Det gør det noget vanskeligt at finde rundt i hvad der er læst, og hvad der ikke er det. Har forsøgt at markere alt som læst - uden held.
#85726 - 01/08/200714:12Re: Fejl i opdatering?
[Re: ]
Kefas
Administrator
Bruger
Reg.: 11/10/2001
Sted: Århus
Jeg kan desværre ikke på siddende bag give dig en løsning på problemet. Men andre har rapporteret lignende problemer for nylig, så det er noget, vi er opmærksomme på og vil forsøge at finde en løsning på.
Jeg havde faktisk håbet at opdateringen ville fixe det; men det håb blev så ikke indfriet.
#85729 - 01/08/200714:37Re: Fejl i opdatering?
[Re: Kefas]
kristina
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Oprindeligt skrevet af: Kefas
Jeg kan desværre ikke på siddende bag give dig en løsning på problemet. Men andre har rapporteret lignende problemer for nylig, så det er noget, vi er opmærksomme på og vil forsøge at finde en løsning på.
Jeg havde faktisk håbet at opdateringen ville fixe det; men det håb blev så ikke indfriet.
... jeg har på fornemmelsen, at du nok snart trænger til en eller anden opmuntrende tilkendegivelse, så jeg vil da lige bemærke, at opdateringen ikke har ødeligt min status af at være udvalgt til ikke at have det omtalte problem!!!
(Er bare stadig nysgerrig efter at finde ud af, hvordan jeg mon har gjort mig fortjent ... )
Og så noget nyt, som jeg er rigtig meget taknemmelig for:
Menupunktet "Aktive tråde" har fået et underpunkt, der hedder "Aktive indlæg", hvor man har mulighed for at se de senest postede indlæg i kronologisk rækkefølge for 24 timer, 48 timer eller 7 dage.
TAK! (ville have tilføjet den der thumbs up smiley. Den virker så ikke - men pyt! - jeg kan jo bare sende dig sådan en pr. snailmail! )
#85749 - 01/08/200718:55Re: Fejl i opdatering?
Nikolaj
Bruger
Reg.: 07/04/2003
Jeg kan personligt berette, at jeg ikke har haft nogen som helst problemer med at se, hvilke indlæg, der er læste eller ulæste, siden et par uger efter den store opdatering for nogle måneder siden. Men nu kan jeg pludselig slet ikke se, hvilke indlæg jeg har læst eller ikke læst – overhovedet! Samtlige indlæg på hele forummet står som ulæst (dog kan jeg godt se, hvilke fora og tråde der er ulæste indlæg i, men selve indlæggene kan jeg altså ikke se det på). Det er lidt småtræls, sagt på jysk.
mvh Nikolaj
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
#85784 - 02/08/200715:03Re: Fejl i opdatering?
asas
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Til almindelig glæde og opmuntring kan jeg fortælle, at jeg ikke har nogen problemer med at se hvilke indlæg der er læst og hvilke der ikke er. Heller ikke efter den nyeste opdatering. Så problemet skyldes ikke alene opdateringen!
#85796 - 02/08/200720:08Re: Fejl i opdatering?
Kefas
Administrator
Bruger
Jeg er temmelig meget mystificeret over det her problem. Og gør, hvad der står i min magt for at finde en løsning på det og er ved systematisk at rive mine hovedhår ud. Så ingen grund til sarkasme...
Jeg har brug for at vide præcist, hvad jer der har problemet oplever:
Forbliver fora/tråde markeret som ulæst hele tiden - eller fremstår de først ulæst igen efter logind?
Har I prøvet at logge ud, tømme browserens cache og logge ind igen?
Men ro på, Peter, du må ikke rive håret ud af hovedet! Det blir godt vejr i weekenden, så træk stikket ud og spring i vandet - så lover vi andre at gøre det samme
There is a crack in everything, that's how the light gets in. (Leonard Cohen)
#85809 - 03/08/200708:51Re: Fejl i opdatering?
[Re: anniesr]
Kefas
Administrator
Bruger
Oprindeligt skrevet af: Lars Poulsen
Rolig nu - så du ikke min smiley
Jeg er bange for, jeg faktisk overså den. Men jeg vist alligevel i humør til at misforstå. Beklager min overreaktion
Og tak for oplysningerne.
Oprindeligt skrevet af: Schjelde
Men ro på, Peter, du må ikke rive håret ud af hovedet! Det blir godt vejr i weekenden, så træk stikket ud og spring i vandet - så lover vi andre at gøre det samme
Ak, de falder ud af sig selv. Min frisør havde den frækhed at være ærlig, da jeg spurgte hende, sidst jeg blev klippet, om jeg var ved at blive tynd i toppen...
#85821 - 03/08/200715:06Re: Fejl i opdatering?
Kefas
Administrator
Bruger
Lige én ting til, jeg skal have afklaret: Præcist hvad er det, der forbliver markeret ulæst? Er det alle ulæst-markeringer, der bliver stående, dvs. på forumoversigten, trådoversigten (hvor hele rækken nu markeres gult) og de små gule mappe ved de enkelte indlæg? Eller er det kun sidstnævnte, der er problemet?
Det sidste oplever jeg nemlig, når jeg skifter til trådvisning, hvorimod markeringen som ulæst, forsvinder i forumlisten og oversigten over tråde - men ikke i indlægsoversigten i de enkelte tråde.
I sidstnævnte tilfælde, så er det en bug i trådvisningen, som vi desværre intet kan gøre ved, før der kommer en ny opdatering fra udvikleren, som er bekendt med fejlen.
#85835 - 04/08/200708:39Re: Fejl i opdatering?
Raven
Bruger
Reg.: 08/07/2003
Sted: Brejning
Citat:
Det sidste oplever jeg nemlig, når jeg skifter til trådvisning, hvorimod markeringen som ulæst, forsvinder i forumlisten og oversigten over tråde - men ikke i indlægsoversigten i de enkelte tråde.
Lige præcis sådan har det været hos mig siden opdateringen!
Citat:
I sidstnævnte tilfælde, så er det en bug i trådvisningen, som vi desværre intet kan gøre ved, før der kommer en ny opdatering fra udvikleren, som er bekendt med fejlen.
Øv ..... har du nogen ide om hvor længe der gå inden den nye opdatering kommer?
#85859 - 06/08/200710:23Re: Fejl i opdatering?
[Re: Nardus]
Kefas
Administrator
Bruger
Jeg har i løbet af weekenden implementeret nogle kodeændringer, som skulle løse problemet. Da jeg ikke selv har været vant til at læse i tråde, er jeg faktisk ikke klar over, om det nu opfører sig, som det skal. Derfor vil jeg gerne have tilbagemeldinger.
Edit: Husk lige at tømme cache og nulstikke cookies og så videre. Det er muligvis nødvendigt, hvis det skal virke...
#86074 - 15/08/200716:28Re: Fejl i opdatering?
Kefas
Administrator
Bruger
Udviklerne har lovet, at fejlen er rettet i en kommende opdatering, der er på trapperne. Hvornår præcist den kommer, er det ikke muligt at sige. Men der skulle ikke gå så forfærdelig længe (1 uge-14 dage... noget i den stil.)
Angående fejlmeldinger og opdateringer, så er problemet med de ulæste indlæg også stadig en plage hos mig.
Men efter ferien har det fået en nyt tvist: Nu er alle indlæg markeret som ulæste (gule) når jeg går ind i en tråd, og så snart jeg har klikket på ét indlæg bliver alle i den pågældende tråd markeret som læste (hvide) - hvilket egentlig er lige så slemt, da jeg stadig ikke kan se hvor i læsningen jeg er kommet til...
Ville bare lige høre, om du også tror at opdateringen kan klare det problem?
#86212 - 23/08/200704:57Re: Fejl i opdatering?
Kefas
Administrator
Bruger
Jeg var egentlig i gang med at opdatere forummet, da jeg blev opmærksom på, at der allerede er endnu en opdatering på vej, der skulle komme i løbet af et par dage. Så den afventer vi lige.
#86504 - 31/08/200715:51Re: Fejl i opdatering?
Lars Poulsen
Anonym
Hej Peter,
Citat:
Jeg var egentlig i gang med at opdatere forummet, da jeg blev opmærksom på, at der allerede er endnu en opdatering på vej, der skulle komme i løbet af et par dage. Så den afventer vi lige.
Jeg skal bare lige høre om den opdatering er kommet, eller om jeg skal afvente lidt endnu?
#86521 - 31/08/200723:21Re: Fejl i opdatering?
Kefas
Administrator
Bruger
Det var dog irriterende. Jeg prøver at se, om jeg kan gøre et eller andet. Men jeg er bange for, at jeg ikke tør udstede garantier for, at det kommer til at virke efter hensigten. Desværre.
Det gør jeg også, og har stadig samme problem - også i mozilla. Det er så ærgerligt, for det gør det praktisk taget umuligt for mig at følge med, og hvor må det også være enerverende for dig Kefas. På mandag ankommer en spritny computer til mig - så håber jeg at kunne starte på en frisk...
#86569 - 03/09/200715:03Re: Fejl i opdatering?
[Re: anniesr]
Kefas
Administrator
Bruger
Ja. Enerverende er et ord, der passer meget godt
Jeg er ret overbevist om, at det ikke har noget med browser-version at gøre. Der er nok tale om, at en aller anden kodelinie er blevet korrumperet, da jeg opgraderede fra 7.1 til 7.2 - som altså ikke er blevet rettet i 7.2.x.
Jeg arbejder på det, men indtil videre vil jeg anbefale jer at bruge 'flad visning'.