Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#86463 - 30/08/2007 16:31 Er stigende vandstand profeteret i Bibelen?
Morten_M
Bruger
Bruger

Reg.: 16/08/2007
Her i DK (og i resten af Europa) har vi i den senere tid oplevet flere oversvømmelser. Man taler om stigende vandstand, smeltende iskapper, og den slags.

Er alt det profeteret i Bibelen?

""""
Jeg lader floder strømme i det nøgne land,
lader kilder springe i dalene.
Jeg gør ørkenen til oase,
det tørre land til kildevæld.
"""" - Es 41,18

HvisISkalSteneHinanden,SåBrugArgumenter-IkkeSten!
»Jeg kaster skarn i ansigtet på jer« Mal 2:3
"Leave Britney alone!!!" - Chris Crocker, YouTube

Til toppen 
#86465 - 30/08/2007 17:09 Re: Er stigende vandstand profeteret i Bibelen? [Re: Morten_M]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Nej, det tror jeg ikke. Verset i Esajas er dybt positivt og handler snarere om Jesus end det handler om global opvarmning.

Mvh. Steffen

Til toppen 
#88565 - 29/11/2007 14:41 Re: Er stigende vandstand profeteret i Bibelen? [Re: Morten_M]
GetRighT
Bruger

Reg.: 09/02/2005
"Ja" er det enkle svar. Læs Matt. 24 vers 7. "For folk skal rejse sig imod folk, og land imod land, og sted efter sted skal der komme hungersnød og jordskælv"

Der tales om fødselsveerne før Jesus kommer tilbage for at dømme verden.

Og det vi oplever er at veerne bliver kraftigere og kraftigere, hyppigere og hyppigere.

I King James bibelen står der også "pestilence", altså pest, plage osv.

Det er helt klart en profeti om det vi ser lige nu.

Det vi så kan diskutere, er om det er menneskeskabt? Eller om verdens regeringer benytter de mange naturkatastrofer til at skabe angst kontrol og indføre højere priser på energi?

Mvh. Henrik

Til toppen 
#88587 - 30/11/2007 13:50 Re: Er stigende vandstand profeteret i Bibelen? [Re: GetRighT]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Get Right.

Stigende vandstand er vel ikke det samme som jordskælv og hungersnød?
(Selv om det sidste vel kan komme som en konsekvens af stigende vandstand.)

Mvh. Anne.

Til toppen 
#99249 - 02/11/2008 04:08 Re: Er stigende vandstand profeteret i Bibelen? [Re: Morten_M]
Jacob_LM
Bruger

Reg.: 17/09/2008
Bibelen taler jo flere steder om store naturkatastrofer i de sidste tider, og vil mene den hører herunder, men en direkte oversvømelse af jorden skal du ikke være bange for
1 mos. 9 v.11 Jeg opretter min pagt med jer: Aldrig mere skal alt levende udryddes af vandfloden. En vandflod skal aldrig mere ødelægge jorden.«

Til toppen 
#99621 - 19/11/2008 20:50 Re: Er stigende vandstand profeteret i Bibelen? [Re: Jacob_LM]
Nygaard
Bruger

Reg.: 08/04/2008
Sted: Herning
Jeg ved ikke om det bare er mig, men da jeg læste indlæggende så kom jeg til at tænke på noget en klog mand engang sagde til mig: "Lad være med at se Guds tegn i ting, der ikke er hans tegn" Jeg har grænsket længe i min bibel, og kan ikke finde et sted, hvor der direkte står, at vandstanden vil stige på grund af Jesu genkomst (jeg kan selvfølgeligt sagtens have overset det biblen er jo pænt lang). Men så længe jeg ikke har fundet et sted, vil jeg ikke tolke videre i det. Håber lidt i kan følge mig..
Selvfølgeligt står det et sted i biblen så vi jeg tro på det:D

At leve Gud nær er min lykke

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær