Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#85901 - 08/08/2007 20:05 Hvordan holder I jul??
Carrie
Bruger

Reg.: 09/10/2006
Sted: Randers
Ja jeg tænker meget over det med julen. Hvordan gør I?

Har I juletræ osv?

Min familie er ikke kristne. Kun min ene søster der er præst, men hende ser jeg ikke meget.

Så jeg skal holde jul alene med en veninde. Jeg synes det er for underligt at holde jul med en hel familie, der ikke holder det af de rigtige grunde.

Og har ikke glædet mig de andre år, så gider ikke mere ;\)

Hvordan gør I \:D

<3 Mor til den dejligste dreng - Noah Joshua 160406 <3

In Nomine Patris Et Filii Et Spiritus Sancti

Til toppen 
#85910 - 08/08/2007 23:46 Re: Hvordan holder I jul?? [Re: Carrie]
KajQrd
Bruger

Reg.: 17/04/2004
Sted: Herning
Snakker vi kun juleaften og juledag eller også adventstiden? Anyway for ikke at gøre det for langt, får du lige helligdagene \:\)

Jeg fejrer jul sammen med hele den pukkelryggede hjemme hos mine forældre. Det vil sige, at vi er mine forældre og vi seks søskende. Vi pynter som regel juletræ om eftermiddagen den 24. Det plejer pigerne at tage sig af. Om aftenen spiser vi et godt måltid med ris a'la mande til desert, og der er selvfølgelig en mandelgave.

Herefter tager vi opvasken og slår mave i en halv time. Herefter går selve festlighederne i gang. Vi synger først et par salmer, mens vi går rundt om træet. Herefter læser far juleevangeliet og vi tager et par sange mere. Herefter pakker vi gaver op. Vi gør det altid på skift og én ad gangen, så vi kan se hinandens reaktioner. Så langsomt fik det ikke lov til at gå, da vi var yngre, men nu er den ældste 11, og så behøver det ikke gå så stærkt \:\)

Vi går næsten aldrig i kirke juleaften, men juledag tager vi altid af sted. Og anden juledag med. Det var vist sådan ca. det...

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Til toppen 
#85919 - 09/08/2007 09:42 Re: Hvordan holder I jul?? [Re: KajQrd]
Jaric
Bruger

Reg.: 30/04/2004
Sted: Albertslund
Hm, selvom min familie ikke er kristne, går de med mig i kirke juleaften, både mine forældre, min søster og mine bedsteforældre.. Forstår stadig ikke hvordan det lykkedes mig at få dem med, men glæder mig altid over det!

Om aftenen spiser vi så hos min mormor og morfar, danser om træet mens vi synger salmer, og ern, pakker gaver op. Det var vist det? Temmelig meget det samme som Mark skrev ;-)

(c)Jars of Clay: "I'm enough a cynic to believe."

Til toppen 
#86183 - 21/08/2007 18:19 Re: Hvordan holder I jul?? [Re: Jaric]
Carrie
Bruger

Reg.: 09/10/2006
Sted: Randers
Okay \:\)

Jeg synes bare budskabet bliver fjernet når jeg er sammen med mennesker der ikke anerkender det..

\:\)

<3 Mor til den dejligste dreng - Noah Joshua 160406 <3

In Nomine Patris Et Filii Et Spiritus Sancti

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær