Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 8 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7054 Tråde
115512 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#85778 - 02/08/2007 12:56 FOKUS: TV Død
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Århus
Peter Dahl skriver i denne uges Fokus-artikel:

Citat:
I Tyskland lanceres til efteråret en tv-kanal dedikeret til døden. Tabu eller ej. Bagmændene vil oplyse og vejlede pårørende og ældre mennesker om død og sorg 24 timer i døgnet. At forholde sig til døden behøver der ikke være noget suspekt eller unaturligt ved. Døden i sig selv er unaturlig, men Guds børn behøver ikke at frygte den.

Læs hele artiklen og deltag i debatten.

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 
#85810 - 03/08/2007 08:51 Re: FOKUS: TV Død [Re: Kefas]
Jab100
Bruger

Reg.: 16/03/2007
Undskyld men døden er naturlig og fornyelsebåde for dig og os.
Lige på det punkt er jeg meget uenige, jeg kunne ikke tænke mig at blive 10 000 år med den samme krop, Man må blive livstræt. Det er vær at taget op til overvejelse, tænk at bliver 10 000 år som voksne mellem 20 og 40 år gamle hele tiden i 9990 år (jeg kunne godt tænke mig at prøve at være gul, sort, rød eller en kvinde og se hvordan det er for nu har jeg prøvet at være en hvid mand i 10 000). Og det område guds skal skabe hvor vi alle sammen skal være på må være en stor plant eller sky. Prøv at regn ud hvor mange der er blevet født siden Gud smed os ud af eden have.
Jeg tror døden er en vente plads til nogle videre, men til hvad er jo spørgsmålet?

Til toppen 
#96767 - 25/06/2008 15:27 Re: FOKUS: TV Død [Re: Jab100]
Nicklas_R
Bruger

Reg.: 17/05/2008
Hej Jab100

Når vi kommer i himlen, får vi en nu krop, som ikke ældes. Så er det lige meget, om vi bliver 10.000 eller 100.000.000.000 år.

Plads spørgsmålet har jeg også tænkt over. Jeg kom frem til, at universet er uendeligt, så der er masser af plads. Om nødvedigt kan Gud jo også bare skabe nye planeter. Det tog jo kun syv dage at skabe hele jorden, med alt hvad der var på den, plus sol, måne og stjerne.

mvh
Nicklas

Til toppen 
#96843 - 01/07/2008 20:21 Re: FOKUS: TV Død [Re: Nicklas_R]
Vandrer
Bruger

Reg.: 18/11/2002
Sted: Susaalandet
Kære Nicklas_R

Du skriver:
Plads spørgsmålet har jeg også tænkt over. Jeg kom frem til, at universet er uendeligt, så der er masser af plads. Om nødvedigt kan Gud jo også bare skabe nye planeter. Det tog jo kun syv dage at skabe hele jorden, med alt hvad der var på den, plus sol, måne og stjerne.

Er det sådan at du har rådgivet Gud med det...
Hvad med flere Planer, i modsætning til flere planeter, ku det ikke være meget mere interessant og anvendeligt. Det ku være en han allerede har gjort det og paralleluniverser er en realitet.

Vandrer

- Så stor en Glæde at finde i Stilheden Gud -
עבד יהוה

Til toppen 
#96861 - 03/07/2008 13:27 Re: FOKUS: TV Død [Re: Kefas]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
Ad......det er godt nok noget af det mest markabre jeg har hørt meget længe

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#97207 - 20/07/2008 13:21 Re: FOKUS: TV Død [Re: Vandrer]
Nicklas_R
Bruger

Reg.: 17/05/2008
Hej vandrer

Jeg har svært ved at forstå, det der med prallele verdener. Den bedste beskrivelse jeg har hørt er den i Narnia Troldmandens nevø.

Men jeg tror, at det med at universet er uendeligt, går over menneskelig forstand. Alligevel er vi bygget til at tænke uendeligt. fx hvis vi kommer til et sted i universet hvor vi ikke kan komme længere, vil vi tænke, hvad er der bag den "mur".

At der er flere universer der ikke ender, er alt for avanceret for mig. Det er nok derfor, at jeg ikke tænkte på det.

En ting kan vi dog være sikre på. Der vil være nok plads når Jesus komer igen.

Mvh
Nicklas

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær