Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#85382 - 17/07/2007 09:33 Trafik?
Anonym
Anonym

Nu er det længe siden jeg har bidraget til debatten herinde. Jeg titter forbi i ny og næ for at se om der sker noget. Men det synes jeg ikke rigtigt der gør.

Hvad tror I, der bruger Jesusnets debatforum, er årsagen til at der er så stille herinde?

Personligt er jeg af den opfattelse at det er fordi at jeg ikke skriver her mere... \:p

Til toppen 
#85386 - 17/07/2007 12:59 Re: Trafik? [Re: ]
Anonym
Anonym

Problemer ifm. skiftet til det nye layout?

Til toppen 
#85389 - 17/07/2007 14:00 Re: Trafik? [Re: ]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej Martin

Skiftet til et andet layout og lidt ændrede funktioner har voldt lidt problemer for nogle, men jeg tvivler på, at det er hele forklaringen.

Det skyldes snarere en helt generel nedgang i besøgstallet, stort set fra den ene dag til den anden (1. april da skiftede til nyt layout og nyt cms).

Nedgangen har vist sig at stamme fra en markant nedgang i Google-henvisninger, hvilket igen må skyldes at vores nye layout er knap så søgemaskine-venligt. Det er dog endnu ikke lykkedes os at finde ud af hvor "fejlen" ligger.

Café Thomas udgør stadig ca. halvdelen af alle sidevisninger på JesusNet og det forhold har ikke ændret sig siden 1. april.

Og så er der jo lige nu ferie-tid, som altid har været en mere stille tid ...

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#85427 - 19/07/2007 15:19 Re: Trafik? [Re: asas]
Anonym
Anonym

Hej Asbjørn

Nu er det jo ret lang tid siden at jeg rigtig har involveret mig her på siden, så den med at det er ferie holder ikke rigtig. Derimod giver det masser af mening angående det nye layout. Jeg bryder mig personligt ikke om det og kan sagtens forstå, hvis andre føler det på samme måde.

Hvad angår antallet af Google-henvisninger, så synes jeg ikke rigtig at det giver mening. Som jeg har været inde på i et tidligere indlæg, så er det en lille gruppe af mennesker, ca. 25 stk., der står for det meste af aktiviteten i forummet. Forudsat at disse mennesker er mere interesseret i debatten end layoutet, så burde aktiviteten på forummet vel ikke dale så drastisk, som det er min oplevelse at det er, uanset antallet af Google-henvisninger.

Men du er måske af en anden opfattelse?

Måske har jeg grund til at ændre mening omkring min udtalelse i den tråd ( HER ) :

"Café Thomas ER sine brugere og mere end 1/4 af de 25 mest aktive brugere tror og tænker på ingen måde som de kristne. Hvis ateister blev forment adgang til Café Thomas, så ville der unægteligt komme nye kræfter til og pladsen som mest aktive brugere ville overtages af andre, derom hersker der ikke tvivl. Højere tanker har jeg heller ikke om migselv og de andre i "oppositionen"."

Til toppen 
#85430 - 19/07/2007 16:25 Re: Trafik? [Re: ]
MadsVJ
Bruger

Reg.: 28/02/2006
Sted: København
Hej CloudHands

Lige lidt analyse fra mig. Jo, jeg tror det nye lay-out har NOGET af skylden. F.eks. savner jeg stadig dybt funktionen med at kunne vise alle indlæggene under hinanden uden at skulle logge på først (og så kan jeg endda her højst vælge 99 indlæg pr. side).

Men, selvom det er en lille gruppe der står for størstedelen af aktiviteten, så betyder inputs "udefra" rigtigt meget. Det er tit dem der kaster nye bolde op i luften, og sætter spørgsmålstegn ved ting og sager. Og så tager den lille kerne ellers fat og debatterer! Vi er jo på nettet, og i netværk gælder der helt andre vækstbetingelser end når man læser lektier - dit indlæg kan give anledning til et nyt, og mangel på samme. Når du læser lektier, betyder det umiddelbart ikke noget for, hvor meget din nabo læser.

En del har nok debatteret nok med hinanden, der mangler simpelt hen de nye brugere, som man lige skal finde ud af hvad mener osv. Og der betyder Google nok ikke så lidt.

Mvh. Mads

Til toppen 
#85471 - 20/07/2007 13:08 Re: Trafik? [Re: asas]
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
 Oprindeligt skrevet af: Netmissionæren

Nedgangen har vist sig at stamme fra en markant nedgang i Google-henvisninger, hvilket igen må skyldes at vores nye layout er knap så søgemaskine-venligt. Det er dog endnu ikke lykkedes os at finde ud af hvor "fejlen" ligger.

Efter lige at have kigget både forumet og den almindelige hjemmeside igennem, vil jeg mene at en af "fejlene" i forhold til Google (og andre søgemaskiner) er, at det varer utrolig lang "tid" i sidens indhold og kildekode, før der kommer en søgevenlig tekst.

Derudover er Meta-Description noget mangelfuld og Meta-Title er helt fraværende. Og specielt her på forumet er ingen af delene tilstede, men i stedet er det kritiske sted i headeren fyldt ud med javascript og andet forstyrrende. Meta-tags er meget vigtige (men stik mod forventning ikke så meget keywords).

Slutteligt er links på specielt den almindelige hjemmeside meget lidt søgemaskinevenlige - nærmest så lidt som de overhovedet kan blive. Det er rimelig vigtigt at man vurderer søgemaskineoptimeringen i et CMS før man køber det. Og måden, hjemmesiden er opbygget på er også ufattelig vigtig. En måde at tjekke dette på er ved at se en side i en ren tekst-browser.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær