Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#85276 - 11/07/2007 01:56 Jesus grav fundet!
Anonym
Anonym

Ja, jeg må sige at jeg måtte lige må læse det igen!

Her forleden, hvor jeg surfet på nettet, stødte jeg på denne side: http://www.jesusgrav.dk hvor det påstås at man har fundet jesu grav.

Lidt vild påstand, syntet jeg.
Fundet grav og kiste, men ingen indhold!

Men hvad siger Biblen:

Gravlæggelsen
v42 Og da det nu var blevet aften, og det var forberedelsesdag, det vil sige dagen før sabbat, v43 kom Josef fra Arimatæa, et fornemt rådsmedlem, som også ventede Guds rige. Han dristede sig til at gå ind til Pilatus og bad om at få Jesu legeme. v44 Pilatus undrede sig over, at Jesus allerede var død, og tilkaldte officeren og spurgte ham, om Jesus havde været død længe. v45 Da han havde fået det bekræftet af officeren, overlod han liget til Josef. v46 Han købte et lagen og tog ham ned, svøbte ham i lagnet og lagde ham i en grav, som var hugget ud i klippen. Og han væltede en sten for indgangen til graven. v47 Men Maria Magdalene og Maria, Joses' mor, så, hvor han blev lagt.

Fra Markus

Så mine spørgsmål er så:

Er det muligt at dette jesu grav?

Vil det rokke en tøddel ved noget, andet at det beviser at jesus og hans familje HAR eksisteret.

Til toppen 
#85277 - 11/07/2007 09:25 Re: Jesus grav fundet! [Re: ]
Vandrer
Bruger

Reg.: 18/11/2002
Sted: Susaalandet
Kære Arthur

Det er ganske vist muligt, at man finder Jesu grav.
Man skulle undre sig, hvis det ikke lod sig gøre, for graven må jo findes et sted, hvis ikke man har nedbudt den.

Denne grav ligger midt mellem Betlehem og Jerusalem, midt mellem dét sted hvor Jesus fødtes og dét sted hvor han døde. Hans familie hørte til i området, husk på, at Josef måtte drage dertil, da de skulle skrives i mandtal. Så det er ganske sandsynligt, hvis man vil finde Jesu familiegrav, at den måtte befinde sig der.

Jeg mener ikke det behøver at rokke ved noget, andet end nogle religiøse idéer og dogmer, som jeg finder unødvendige for at forstå og annamme Jesu eget Evangelium.

Emnet debatteres også i en anden tråd:
Discovery The Lost Tomb Of Jesus

Pax & Bonum

Vandrer

- Så stor en Glæde at finde i Stilheden Gud -
עבד יהוה

Til toppen 
#85278 - 11/07/2007 10:11 Re: Jesus grav fundet! [Re: ]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej Arthur

Der er intet sensationelt eller fantastisk over det gravfund, som hjemmesiden omtaler. Udgravningen er 27 år gammel og det eneste nye er, at en Hollywood-instruktør vil lave en film om det og har brug for en masse PR omkring det.

Prøv at læse Steffen Jensens (TV2's korrespondent i Mellemøsten) udmærkede blog om det her.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær