Kære dig!
Det er ikke nogen let kamp du kæmper. Du behøver blot at læse i bibelen for at se, at mange før dig har kæmpet den samme kamp. De kunne ikke finde troen, den blev væk for dem.
En af de mærkelige ting ved troen er netop, at når man giver sig til at lede efter den, forsvinder den.
Tro er et spørgsmål om tillid. Tror du, at Jesus talte sandt? Tror du, at han kom til denne jord, for at frelse syndere?
Tro er også en beslutning. Vil du regne det, Jesus har sagt for sandt, vil du lade det afgøre den vej du skal følge i dit liv?
Allermest er troen dog en gave. En gave som Gud ønsker at give til os mennesker. En gave, som bliver styrket gennem kendskabet til Jesus. Jesus lærer du først og fremmest at kende gennem bibelens ord. Du siger, at du ikke ved, hvor du skal begynde. Jeg vil foreslå dig, at du f.eks. begynder med Markus evangeliet. Når du har læst det, så læs det en gang til. Læs blot et enkelt kapitel om dagen, og begynd gerne forfra både tre og fire gange.
Alt det jeg har skrevet her, har du uden tvivl hørt mange gange. Men du må høre det igen, og jeg vil også opfordre dig til at læse artiklen
Den lille tro Jeg vil yderligere opfordre dig til at finde en moden kristen som du kan tale med. Det kunne være en troende præst eller en missionær. Måske du også kunne finde en, du kunne læse i bibelen sammen med. Dette vil være godt for dig, for det kan blive en vejledning for dig til at se, om der skulle være noget i dit liv, du trænger til at få ryddet op i eller, om der er noget du skal have bedre hjælp til, end et svar i dette forum kan give dig.
Må Guds fred i Jesus komme til dig
Jørgen Bloch