Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#85182 - 04/07/2007 14:51 FOKUS: Den nye fredsdue
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Århus
Carsten "Sprint" Korsholm Poulsen skriver i denne uges Fokus-artikel:

Citat:
I slutningen af juni fratrådte Storbrittaniens premierminister. Tony Blair nåede at være arbejdsløs i nogle få timer, inden han officielt fik sit nye job: at være fredsdue i Mellemøsten. Det er en vanskelig opgave i et område, der er præget af ustabilitet mellem begge parter. Og jeg kan godt have min tvivl om, hvorvidt en fred overhovedet er mulig.

Læs hele artiklen og deltag i debatten.

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 
#85183 - 04/07/2007 16:25 Re: FOKUS: Den nye fredsdue [Re: Kefas]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej,
hvorfor mener du, at varig fred i Mellemøsten kun er mulig, hvis jøderne og palæstinenserne bliver kristne? Skulle flere trosretningers mennesker ikke kunne leve fredeligt sammen? Det tror jeg da nok, at man kan i rigtig mange tilfælde. Der er jo fx. ikke krig eller borgerkrig i Danmark, selvom her bor rigtig mange muslimer side om side med de kristne og andre slags religiøse mennesker.

mvh
Tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#85185 - 04/07/2007 19:50 Re: FOKUS: Den nye fredsdue [Re: tau]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
Hej Tau

Jeg tror Sprint har ret i det han skriver. Op igennem bibelhistorien har der været splid mellem Isak og Ismail, og det er det der stadig er problemet tror jeg. Også fordi at Israel, det hellige land, er helligt for både jøder og muslimer, og derfor kæmper de også om det, især Jerusalem som er en hellig by for begge parter. Jeg tror også at den eneste som kan skabe fred mellem jøder og arabere i det område er Jesus som er den egentlige fredsdue.

Maijannes \:\)

Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær